OO2
Biologie het eerste vak vandaag. Als het goed is hebben we hier hetzelfde boek als thuis en zijn ze hier minder ver dus ik heb het waarschijnlijk al gehad. En anders tjsa, ik heb nooit moeite gehad met Biologie.
Ik loop het lokaal binnen, het is veel groter dan het thuis is. Ik geef mijn briefje aan de docent en hij wijst me een lege plek in het midden van de klas aan. Naast me zit niemand. Jammer.
Ik had gelijk, we hadden dit al gehad thuis dus het was een makkie.
'Sorry ik ben veel te laat.', zegt een jongen die hijgend binnen komt lopen. 'Ja en dan verstoor je ook mijn les nog Mike, ga gauw zitten.', zegt de Docent geïrriteerd.'Er zit iemand op mijn plek.', zegt Mike verbaasd als hij mij ziet zitten.'Maar daar kan ik wel naast gaan zitten geloof ik.', zegt hij en hij bekijkt me. Hij knipoogt naar de jongen die achter me zit en likt met zijn tong over zijn lippen.
'Hoi ik ben Mike.', zegt hij en hij steekt zijn hand uit. 'Kelsey.', zeg ik en voorzichtig leg ik mijn hand in die van hem. Hij knijpt er zachtjes in en herhaald mijn naam. 'Kelsey' blijft hij zachtjes mompelen. Ik lach in mezelf. Appart hé zo'n meisjes naam. 'oooow wacht, ik weet al waarom het me zo bekent voor komt!', zegt Mike ineens te hard want de docent kijkt hem boos aan.'Jij bent de dochter van de smeris hier toch? Die hier net is komen wonen omdat haar moeder haar niet meer leuk vond? Toch?', grinnikt hij. Leuk hoor als het zo zou zijn. Klootzak. 'Ja bijna.', zeg ik en ik probeer arrogant te kijken. 'Ik ben hier zelf naar toegekomen omdat mijn moeder wilde gaan reizen, en mijn vader mag je gerust Charlie noemen hoor.', fluister ik. 'Oow dus jij bent er zo een.', zegt hij en hij steekt zijn hand naar achter. De jongen achter ons tikt er tegen aan. De docent schraapt zijn keel.
'Eentje die wel van zich af bijt.', zegt hij als hij mijn verbaasde blik ziet. Oh ik hoop dat deze les er zo opzit. Ik geloof niet dat wij echt vrienden gaan worden.
Er zijn nog geen reacties.