Linda is 14 jaar, ze zit in 3Vwo en Marjolein is haar beste vriendin.

De wekker gaat, Linda komt kreunend overeind. Haar moeder komt binnen en doet de gordijnen open ''Linda, schiet je wel een beetje op, ik moet zo naar mijn werk''. Linda mompelt iets onverstaanbaars en haar moeder loopt weer weg. linda stapt uit bed, kleedt zich aan en loopt naar beneden. Haar moeder zegt: ''je eten staat in de koelkast, je lunchgeld ligt op tafel en ik ga naar mn werk'' ze geeft Linda een kus en gaat weg. Linda pakt haar eten en wat te drinken. Als ze klaar is loopt ze naar boven en poetst haar tanden. ze maakt zich op, doet d'r haar en loopt weer naar beneden. De bel gaat. Marjolein komt linda ophalen voor school. Als ze eenmaal onderweg zijn begint Marjolein met haar vragenstorm ''en hoe zit het nou met Tom? Hebben jullie nou al wat? Wat zei hij gisteren allemaal tegen je op msn? Weet Anouk al dat je hem leuk vindt?'' Anouk is de huidige vriendin van Tom, maar Tom ziet haar niet meer zitten en praat nu constant met Marjolein. Linda geeft antwoord: '' het gaat hardstikke goed, nee we hebben nog niks, hij zei niet veel bijzonders en ik hoop dat Anouk het nog niet weet'' ''ja, ja vertel gewoon wat hij op msn heeftt gezegd'' ''nee'' ''okee dan niet'' Als ze op school zijn gaan ze eerst naar hun kluisje. Zodra Marjolein verdwenen is, komt Tom aangelopen. ''hee, Linda'' ''hoi, Tom'' 'alles goed?'' ''ja, met jou?'' ''ja, met mij ook wel'' het is even stil. Tom begint het gesprek weer ''ik heb het net uitgemaakt met Anouk'' echt waar?'' ''ja'' ''hoe reageerde ze?'' ''ze vroeg waarom, ik zei omdat ik iemand anders leuk vindt, toen ging ze huilen en liep ze weg'' ''aha'' ''wil je na school iets afspreken'' ''uhhm, ik ging eigenlijk shoppen met Marjolein'' ''morgen dan?'' ''ja, is goed'' De bel gaat. ''Tot morgen dan'' ''ja, tot morgen''

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen