Chapter 12
Ik liep naar de kruk en ging erop zitten er werd oude hoed op me hoofd geplaatst. “Zo een leerling die in het 4’de jaar begint hé?” Ik schrok me rot toen ik hoorde dat de hoed opeens tegen me begon te praten. “Je hoeft niet bang te zijn ik doe je niks” Laten we even kijken je bent slim dat is zeker perfect bij Ravenklauw, maar je hebt ook genoeg moet voor Griffoendor en sluwheid heb je ook wel, Huffelpuf is geen optie nee” Hoe langer hij door ging hoe meer zenuwachtiger werd. “Ik twijfel tussen Ravenklauw en Griffoendor” Alsjeblieft Griffoendor. “ Zo Griffoendor dus daar wil je bij” Heel graag dacht ik bij me zelf. “Goed wat je wilt” Nadat hij dat zei riep of meer schreeuwde “GRIFFOENDOR!”
Een oorverdovend gejuich kwam van de tafel van Griffoendor. Toen ze hoorden dat ik bij hun kwam en ik liep snel naar de tafel van Griffoendor en ging zitten bij Hermelien, Ron en Harry. Toen de rest van de school dat ik daar ging zitten keken ze een beetje verbaast naar mij. “Waarom staren ze me aan?” vroeg ik aan Hermelien. “Nou.. je kom zitten bij De Harry Potter vandaar” zei ze. Ja ik had het hele verhaal wel gehoord over de beroemde Harry Potter, maar wat boeit mij dat hij is gewoon een jongen zoals ieder ander, Misschien had hij wel ergens een pluspuntje. Ik zag dat Harry naar me keek op een manier dat het hem speet dat ik zo werd aangestaard. “Geeft niet” fluisterde ik zacht tegen hem en hij knikte zijn hoofd en at een beetje stug door.
Misschien duurt het soms een beetje lang maar ik heb ook nog school en heb het dan druk en vooral volgende week heb ik het druk met mijn toetsen. Dus het spijt me als het soms lang duurt.
Reageer (3)
Wat vereentje zegt
1 decennium geledenSkyangel bedankt voor je reactie'(:
1 decennium geledenjeeeeeeeeeeeeeeeeeh ik word genoemd jij ook bedankt finite eindelijk weer een stukje ik was helemaal blij toen ik je bericht zag in het gasten boek, je verhaal is gewoon geweldig.
I love de Sorteerhoed.
1 decennium geledenEcht waar serieus, als ik ooit op Zweinstein zou komen en als dan die hoed tegen me zou praten zou ik me doodschrikken
xxx
succes met je toetsen!