een reactie plz

toen ze bij zweinstijn aan kwamen brulde een stem: EERSTE JAARS HIER HEEN!! hoi hagrid zei albus, alles goed neem ik aan zei terug hagrid en hij ging de eerste jaar voor naar de gebruikelijke bootjes tocht. toen ze binnen kwamen stonden hun koffers er, en professor andeling stond te wachten. laten we gaan zij ze en ze leide de leerlingen een grote zaal in, ze liet ze stil staan voor de trap en wachte. iedereen keek naar de oude hoed die op een kruk lag, en in een keer begon het te zingen:

er is een nieuwe vijand op de loer,
het gevaar komt sneller van verwacht,
ze slaan snel op jacht.

ze komen met zen tweeen tegelijk,
ze verschillen veel vanelkaar,
hopelijk zijn we niet de sigaar.

de ene goed de ander slecht,
wat gaat er gebeuren,
maakt het goede alle schade van de familie weer recht?


toen de hoed stopte met zingen heerste er een akelige stilte in de zaal, maar die werd verstoord voor professor andeling die de hoed op pakte en zei: als ik je naam roep kom naar voren en ga zitten op de kruk. professor andeling ging namen noemen en albus keek naar lily, en hij zag dat ze spier wit was maar voor hij iets kon vragen riep professor andeling: POTTER ALBUS. albus liep naar de kruk en een paar tellen later riep de hoed GRIFHOENDOR!! aan de tafel van grifhoendor klok er een leud gejuich, even later werd ook will bij grifhoendor geplaatst, liza bij zwadderig en toen was het de beurt van lily. VILIJN LILY riep professor andeling en de hele zaal werd stil, zij ze vilijn? hoorde lily iemand zeggen. lily ging snel op de kruk zitten en zette de hoed op, ze hoorde de sorteerhoee bijna zwadderig zeggen maae voor hij zijn zin af maakte, maakte hij er grifhoendor van. en er klonk een orkaan aan geluid in de grote zaal niet allen aan de tafel van grifhoendor, maar ook ravenklauw en hupelpuf deden mee. lily ging aan de tafel van grifhoendor zitten en ving een glimp op van liza die haar woedend aan staarde, toen ook de laatste leerlingen ingedeeld waren ruimde professor andeling de sorteerhoed weer op en ging op haar plek aan de grote tafel zitten en er stond een oude man op: ik wil graag welkom tegen de nieuwe leerlingen zeggen en welkom terug tegen de oude en dan nog smakelijk eten, na die woorden te hebben gezegd kwam er een overvloed aan over heerlijk eten wie is die man vroeg lily aan albus, dat is professor perkamentus zei hij met zijn mond vol. toen iedereen klaar was met eten stond ze weer op en zei, ik moet jullie helaas nog vervelen met een toespraak voor jullie mogen gaan. ten eerste moeten de nieuwe studente weten dat het bos verboden terrein is en tenslotten moet ik zeggen dat in plaats van morrige overmorrige de lessen zullen beginnen in verbant met een spoed vergadering, veel plezier en ik zie jullie gouw weer.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen