Research
Die maandag ging ik naar school, gelukkig met de fiets. Na school wilde ik nog langs de bibliotheek om wat onderzoek te doen.
Eenmaal op school aangekomen hing Seline meteen om mijn nek. 'Jeetje wat ben ik me kapot geschrokken toen je pa belde om te zeggen dat je in het ziekenhuis lag! Hoe gaat het nu met je?' 'Oh wel goed hoor. Maar jij hebt lekker vrij gehad dinsdagmiddag!' Ze keek me vragend aan. 'Nou, omdat wiskunde uitviel?' 'Was dat maar waar, het bionium van Newton was oersaai!' Wiskunde viel niet uit? Dat betekent dat Draco loog toen hij zei dat hij eerder uit was. Zou hij me dan toch bespioneren... 'Gelukkig ben je terug, die Draco van je was ook in geen humor toen je in het zieken huis lag. Kom op, anders komen we te laat!' Omdat mijn mentrix medelijden met mij had, hoefde ik niet veel te doen, dus ging ik uit het raam staren. Draco achtervolgt me, hij vond het afschuwelijk dat ik ziek was... Wat vreemd, ik heb echt geen idee wat dat kan betekenen.Toen ik uit was zei ik Seline gedag en fietste ik naar de bieb. Ik moest en zou weten wat dat voor rare boeken waren. Eerst zocht ik in het register van de bieb zelf, 0 resultaten. Toen ging ik op internet zoeken. 3 resultaten. Dat is ook niet veel zeg.Ik klik op de eerste [link]. 23. Draco Malfidus, zoon van Lucius Malfidus en Narcissa Malfidus-Zwarts. Vermoedelijk dooddoener gezien achtergrond. Is zeer bekwaam in de zwarte kunsten (...) is uitverkoren om de Verhevene te helpen en beschermen.
De Verhevene, zwarte kunsten..? Wat is dit voor site, wie is die Draco eigenlijk? In de volgende [link] beschreven ze de boeken die ik gevonden had. Welke toverstaf is voor jou? Zwarte magie en Donkere Kunsten, Legendes van het Verboden Bos... De laatste site was vergrendeld en het lukte me niet om in te breken. 'Domeinnaam Zweinstijn School voor hogere Toverkunsten, weer zoiets vaags... Zou Tristan dan toch gelijk hebben?' Ik sloot af en bedacht me dat ik voige vrijdag niet online was geweest. Ik ging naar huis, Draco was weer eens aan het lezen. Ik sprintte naar boven en startte MSN op. 'Waar was omg ik was zoo ongerust!' Ik vertelde hem van de hoofdpijn en van Draco's zweverige bezigheden. 'Zie je wel, je had op moeten passen. En misschien moet je je maar niet meer zo met die Draco bemoeien, Zwarte Kunsten lijkt mij foute boel...' Hij wist ook niet wie de Verhevene was, en dat was best wel bijzonder aangezien Tristan altijd alles wist van dat soort dingen. Ik zei gedag en ging naar beneden, het was etenstijd. Ik ging nog even naar buiten en Draco kwam achter mij aan. 'Hoeveel weet je en waarom doorzoek jij mijn spullen?' Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht, ik had hem ingeschat als iemand die zulk soort dingen liever geheim houdt. 'Nou jij deed zo vreemd en nu ben je weer zo lekker bezig. Zou je mijn arm niet eens loslaten?' 'Niet voordat he zegt wat je weet.' 'Draco, laat haar los en gedraag je. Je weet toch wat jouw opdracht is?' Lucius stond in de deuropening. Draco keek me boos aan, twijfelde maar liet toen toch los. Chagrijnig liep hij naar binnen, Lucius fluisterde hem nog wat toe. Er zijn hier dingen aan de hand, waarvan ik volgens mij niet eens kan indenken hoe bizar ze eigenlijk zijn...
Reageer (1)
Hihi, bizar, maar AWESOME
1 decennium geleden