1.0 New town, new friends, new people...
Ik voelde de wind door mijn haren terwijl ik naar een nieuwe stad rijd. Zucht, weeral verhuizen. Het leven van een vampier, klinkt misschien leuk maar dat is het dus totaal niet. Iedere keer terug verhuizen dat je niet te veel zou opvallen, dat is dus het hatelijkst. Hoelang loop ik al op deze godsvergeten wereld? Ohja, al zo’n 756 jaar, nog altijd in mijn 18 jarige vorm. Hopelijk is het daar nog wat leuks te doen anders ben ik zo weer weg. Mystic Falls, coole naam maar is het daar ook wel cool? Hopelijk voor hun wel. Ik passeerde net een bordje waarop staat, Welcome to Mystic Falls. Ik zette de radio harder, gelukkig had ik er een cd in gedaan want ik heb nog graag eens goeie rockmuziek, of iets dat daar op lijkt is ook goed voor mij. Ik zocht naar mijn huis, aha hebbes. Een leuk groot huis, al ingericht dus ik hoef mijn krachten niet meteen te gebruiken. Ik stapte uit en haalde mijn koffers van de achterbank en uit de kofferbak. Ohja effe vergeten ik moet me menselijk gedragen oepsie, ik nam maar drie koffers mee naar binnen, de belangrijkste waren twee die ik bij me had, er zaten allemaal bloedzakjes in. Toen ik ze in de hal plaatste en terug liep zag ik een meisje in het huis naast me, dat voor een raam stond, dat gezicht.. ik heb dat al eens eerder gezien, maar waar, achja zal wel niet belangrijk zijn. Ik had nog 6 koffers te gaan, dus nog 2 keer heen en weer lopen. Ik nam terug 3 koffers, maar net toen ik terug naar het huis wilde lopen hoorde ik een stem. ‘Haaj ben je nieuw hier?’ vroeg iemand die achter me stond. Ik draaide me om en zag het meisje dat voor het raam stond. Ik zette mijn koffers terug op de grond en stak mijn hand uit, een beetje vriendelijk doen kan geen kwaad, toch? Ze nam mijn hand aan en ik knikte. ‘Haaj ik ben Shayenne’ zei ik. ‘Elena, zeg moet ik anders even helpen?’ en ze wees naar mijn andere koffers. Ik haalde mijn schouders op en nam de koffers. Ze volgde me richting de deur, ze was wat aan het klungelen dus ik zei maar dat ze ze in de hal mocht laten. Ze liep met me mee richting de woonkamer en ik wenkte dat ze mocht gaan zitten. ‘Ik heb nog niets in huis, dus ik kan je nog niet iets specifieks aanbieden’ zei ik met een glimlach. ‘Is niet erg hoor’ zei ze terug, haar gezicht dat komt me zo bekent voor. ‘Je hebt wel een mooi huis zeg’ zei ze en keek wat rond ‘Ga je hier helemaal in je eentje wonen?’ vroeg ze dan. Ik knikte ‘Is dat zo raar dan?’. ‘Welja dit is wel een redelijk groot huis en zo in je eentje’ zei ze haalde haar schouders op. ‘Zeg ik heb een vraagje’ begon ik, ze knikte dat ik verder mocht gaan, ‘Valt er hier eigenlijk iets te beleven?’. ‘Euhm het is te zien in welk opzicht je het bekijkt, De Mystic Grill misschien, dat is een bar, en de school geeft vaak feestjes enzo’ vertelde ze tot ze opeens vroeg ‘Ga je ook naar school?’. ‘Ja, ik denk het wel’ zei ik knikkend. ‘Oké, maar ik denk dat moet gaan, euh kzie je later wel nog eens’ zei ze. Ik begeleide haar naar de deur en ze liep terug naar haar huis. Ik sloot de deur en begon mijn koffers uit te pakken oké de bloedzakjes naar de kelder. Ik liep met de 2 koffers gevuld met bloedzakjes richting de kelder, het was er nog frisjes, ik begon ze te schikken, B-positief, AB-negatief, A-positief, enz…. Toen ik daarmee klaar was begon ik een beetje met veel snelheid de andere koffers uit te pakken, dat waren allemaal kleren, schoenen, sieraden, enz…. Toen ik daarmee klaar was ging ik terug naar de woonkamer en keek op mijn plasma-tv naar wat series die gewoon nergens op sloegen. Toen het wat begon te schemeren hoorde ik de bel. Ik liep de hal op en deed de deur open, het was Elena. ‘Heej, kom ik ongelegen?’ vroeg ze. ‘Nee, nee ik was gewoon naar wat flutseries aan het kijken’ zei ik schouderophalend. ‘Oké goed, wil je misschien vanavond naar de Grill komen?’ vroeg ze ietwat verlegen. ‘Euh.., ja tuurlijk’ zei ik ietwat verbaast. ‘Oké dan wil ik je aan een paar andere vrienden van me voorstellen, dan ken je nog wat andere ook’ zei ze glimlachend. Ze zei nog even gedag en liep toen terug naar haar huis. Oké die zag ik niet aankomen, ik wil wel vrienden maken enzo maar dat het zo snel ging had ik niet verwacht. Maarja beter iets dan niets, toch? Ik zal beter nog maar even een voorraad opslaan voor ik naar een bar ga die vol met mensen staat. Ik rende naar de kelder en haalde 2 bloedzakjes tevoorschijn. Ik liep terug naar boven richting de keuken, en haalde een glas uit de kast. Ik schonk wat in en dronk. Hmm de zoete smaak van bloed, heerlijk gewoon. Ik wil niet moorden dus doe ik het zo het is wel gemakkelijk want ik heb een goede vriend en hij is dokter dus hij geraakt altijd aan bloed. Toen ik de bloedzakjes op had ging ik naar mijn kamer. Donkere kleuren, zo was mijn kamer ingericht. Ik liep naar de inloopkast en koos een setje. Donker natuurlijk, met zwarte hakken. Toen ik helemaal aangekleed was deed ik wat make-up op, zwarte oogschaduw, zwarte mascara, en wat lipgloss, ik hoef nooit veel mascara op te doen want ik heb al volle donkere wimpers dus dat hoeft bijna niet. Toen ik helemaal klaar was keek ik in mijn spiegel, perfect. Ik liep de trap af richting de voordeur en liep naar mijn auto. Een zwarte porsche turbo cabrio, natuurlijk zwart maar er zit ook wat rood in. Ik stapte in en startte de auto. Ik reed mijn oprit af en ging opweg naar de Grill.
Reageer (1)
super! Snel verder
1 decennium geleden