Dat wat ik herinner is dat wat er ooit was en nooit zou terugkomen. Ooit hebben we zo eerder gestaan, maar vandaag was het anders. Ooit zou ik mezelf verliezen aan jou en als het dan komt ben ik bang dat ik niet durf.

What if I had Kill you that Day?
POV SAM
Ik keek naar Peter en ik zag dat hij zijn overwinning al aan het vieren was, maar zo gemakkelijk zou dat niet gaan. Vroeger kon hij me al niet aan en nu helemaal niet.
De jongens gingen in de houding staan en ik deed dat ook. Ik keek naar ze alledrie en toen stoof ineens Edmund op mij af. Ik pareerde zijn slag en ik vocht me binnen de drie. Ik vloerde eerst Caspian en daarna wilde ik Peter vloeren. Die pareerde mijn slagen prima en hij keek me grimmig aan. In de weerspiegeling van zijn zwaard zag ik dat Edmund wilde toeslaan en ik draaide me snel om en ik vloerde hem. Nu was het dus Peter en ik.
Ik draaide me en ik ging in de houding staan. Peter deed hetzelfde en we wachtten allebei op iets. Bij mij borrelde al het vedriet en al de haat van de afgelopen 1300 jaar weer op. Hoe durfde hij me te verlaten voor een hert.
Ik viel aan en Peter pareerde mijn slagen, maar zo goed deed hij het niet. Ik zag dat hij steeds moeier werd, terwijl ik me vulde met de energie uit het verdriet en de haat. Met een slag sloeg ik hem tegen de muur aan terwijl ik mijn zwaard bij zijn keel had. Ik keek hem aan en ik zag de angst terug die ik ook zag op de avond waar het allemaal begon, de avond waardoor ik het niet kon.

Ik keek hem in de ogen. Ze stonden angstig, maar ook vastberaden. Dood me dan schreeuwde ze en ik wilde het ook echt doen. Ik wilde de dood van mijn moeder wreken, maar ik kon het niet.
Ik haalde het zwaard van zijn keel af, maar ik bleef hem nog steeds tegen de muur aandrukken. Ik verdronk in zijn ogen die verbaasd maar ook blij keken. Zijn ogen gingen naar beneden en ze bleven hangen op mijn lippen. Met het puntje van mijn tong ging ik langs mijn lippen en ik zag het verlangen van Peter in zijn ogen. Ik boog een klein beetje naar hem toe en toen voelde ik zijn lippen op de mijne. Vonken spoten er vanaf en ik deed mijn ogen dicht. Ik liet me gaan op zijn ritme terwijl ik een zucht slaakte.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen