Vriendinnen zijn als een winterjas

Vriendinnen zijn als een winterjas. Een winterjas draag je een hele winter, hij blijft je trouw. Tot het moment dat hij stuk is of hij je niet meer beschermt. Dat moment overkomt iedereen. Zo gaat het ook bij vriendinnen. Je hebt een goede vriendin eentje, een echt waarvan je denkt dat is voor eeuwig. Tot het moment dat ze je laat zitten. Dan weet je niet waarom en soms wil je dat niet weten. Dus je ziet dat winterjassen en vriendinnen iets gemeen hebben. Dit is een voorbeeld uit mijn leven.

Ik had ooit een vriendin ook eentje waarvan ik dacht dat is voor eeuwig. Na vele jaren zo een stuk of 9, gingen we naar het middelbaar. Tot dan toe hadden we nog nooit ruzie gehad (waar ik blij om was). Maar in het middelbaar, ja een nieuwe school een nieuw begin, nieuwe meisjes die je maar al te graag wil leren kennen. Maar als je dan je nieuwe klas binnen komt en al die ogen die je niet kent staren je aan. Dat moment vind je ze allemaal stom. Een tijdje later een paar dagen dus. Begin je in te zien dat ze eigenlijk niet zo erg zijn en eigenlijk wel leuk. Dus je maakt nieuwe vriendinnen. Sommige zijn zo leuk en hebben zoveel met je gemeen dat je er de hele tijd wil bijzijn. Om te praten en te roddelen. Maar op die momenten denk je niet meer aan je oude vriendinnen. Wat je op dat moment niet beseft is dat zij wel bij jou willen zijn en denken dat je hen niet meer ziet staan, erger nog ze gaan zo ver dat ze je vriendin niet meer willen zijn. Het probleem is dat je dan wel beseft wat je doet, maar al te goed!! Het goed maken is nog erger dan vriendinnen maken. Dus wat doe je er aan…? Bij mij ging het zo. Omdat ik de moet niet had en in zag wat ik verkeerd had gedaan en hoe het mij in problemen bracht. Porde een van mijn nieuwe vriendinnen me aan om het goed te maken (ik ben haar daar eeeeeewig dankbaar voor!!!). Ze duwde me er naar toe en liep een stuk mee. Dan wist ik dat ik het alleen moest doen. Ik kon, ik ging, het lukte. Maar toen ik er stond kreeg ik een prop in mijn keel. Ze keken me aan heel raar, allemaal. Toen kwam het, ik had eindelijk de moet gevonden. Ik zei sorry. Mijn vroegere vriendinnen waren erg ontroerd en ik werd door allemaal omhelst. Als gevolg ik heb nu nieuw en oude vriendinnen en ze zijn allemaal even leuk. Dus als je nadenkt is een winterjas net zo een nieuwe is altijd beter en je wilt hem altijd aan. Maar als je dan je oude jas ziet hangen besef je dat je hem mist en hem nog wil aandoen. Ondanks de nieuwe winterjas doe je je dan toch nog aan hij is en blijft je vriend. Voor ALTIJD!!!

Reageer (1)

  • amberkishatu

    zo super mooi en zo super waar

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen