Foto bij Hoofdstuk 4; Just Talking

De heen weg was voor ons bijna te kort kun je wel noemen. Want we waren nog lang niet uit geroddeld maar we waren er al. “Ga maar ,ik kom zo. Ik heb mijn lipgloss volgens mij laten vallen.” Esme en Cait keken me raar aan. “We kunnen je helpen zoeken hoor. Hij rijd nog lang niet weg.” Ik keek ze boos aan. Mijn ogen spuugde bijna vuur. “Ik zei; Ga maar ,ik kom zo.” Caitlynn keek me boos aan. “Oh en dan doe je meteen zo. We wachten buiten op je.” De meiden pakte allebei hun kat op en liepen weg. Ik keek goed om me heen. Mooi, ik was helemaal alleen. Ik begon in het sissel tegen Slings te praten. “Slings ga je tas in. Je mag er zo weer uit. En eet je laatste muis nog niet op. Anders word je dik.” Ze maakte een buiging met haar kop. “Is goed. Icha. Maar doe die tas niet helemaal dicht.” Ze stak haar tong uit en kroop mijn tas in. Ik liet de tas half open staan en pakte al mijn andere tassen en liep snel de trein uit. Amaris en Caitlynn stonden op me te wachten en keken me aan en toen even naar me tas. “Je tas staat open.” Ik keek naar mijn tas. “Ja, dat is voor Slings. Ik denk dat ze dat wat fijner vind. Sorry van de net.” Ik lachte naar ze en ze lachte al snel terug. Dat beteknde dat het al weer goed was. We haakte in elkaars armen en liepen naar de koetsen die ons naar school zouden brengen. We zaten met drie andere jongens in de koets. Slings kwam de thuis uit en keek de jongens 1 voor 1 aan. Ik herkende er eentje van maar wou niks zeggen.
“Weet je wat ik niet snap?” Ik keek Caitlynn en Esme aan. “Vertel het ons dan Icha.” Amaris keek me aan. “Nou waarom ik familie kan zijn van Katharina Alexandra Abercrombie. Ik bedoel een hufflepuff. En ze is echt zo nerdy. Ze heeft bijna de beste cijfers van de school. Mijn ouders willen nu dat ik bijles krijg. Omdat ik vorig jaar bijna mijn slymbal voor Verweer Tegen de Zwarte Kunst.” Ik zag de medelijdende blikken in de ogen van mijn beste vriendinnen. “Balen. Gaan ze het bij houden?” Ik keek Caitlynn aan. “Zo echt wel, ze zeiden dat ze Katharina gaan schrijven. Als het moet tover ik dat kind nog naar het ziekenhuis toe.” Ik begon te lachen en Amaris en Caitlynn begonnen mee te lachen. “Hoezo gemeen toch?” Amaris stak haar tong uit en ik begon nog harder te lachen.

We waren eindelijk op school aangekomen en stonden met zijn drietjes op het punt de grote zaal in te lopen. God wat had ik die kaarsen in de lucht gemist. “Aïcha!” Ik keek op naar wie mijn naam riep. Er werd licht gezwaaid door een jongen met wit blond haar. Ik lachte en liep wat sneller. “Wow, jij hebt opeens haast. Normaal haat je het om te zien hoe die eerste jaars worden ingedeeld.” Amaris vogde mijn blik en zag naar wie ik keek. “Oeh, een jongen.” Ik keek naar mijn tas die ik nog bij me had. “Shit, ik mag Slings helemaal niet bij het eten hebben.” Ik hoorde beledigend gesis uit mijn tas komen en we moesten alle drie stiekem wel een beetje lachen. “Jammer voor de rest, we gaan naar die boy.” We lachten en liepen snel door. Ik ging naast Draco zitten. “Hey.” Ik zette de sissende tas op de grond en keek boos naar de gele ogen die ik zag. Het gesis hield meteen op. “Ik heb echt een hekel aan dat sorteren van de eerste jaars.” Ik hoorde hem naast me lachen en Caitlynn gaf me een knipoog. Ik lachte kleintjes en legde mijn hoofd neer op de tafel. “Ik vind het ook vreselijk hoor. Dat doen ze maar in hun eigen tijd. Niet in de onze.” Ik moest lachen en draaide mijn hoofd een stukje zodat hij op tafel kon blijven liggen. Ik fluisterde zo zacht als ik kon naar Slings dat ze zich op mijn schoot mocht leggen. Draco keek naar beneden en zag Slings mijn schoot op glijden. “Niks zeggen. Dan ben ik der kwijt. Ik bedoel ik ben ook een Slytherin. Verraad je me dan ben je dood.” Ik keek hem een beetje boos aan en begon toen zachtjes te lachen. “Grote mond voor iemand die in de vijfde zit.” Ik ging recht op zitten en keek hem verwaand aan. “Oh, gaan we zo doen. In welk jaar zit jij dan want ik hoor een jaar hoger te zitten.” “Zevende jaar.” En zo sloot hij ons gesprek af. Ik blies een pluk haar uit mijn gezicht en draaide me naar Amaris en Caitlynn en draaide met mijn ogen. Ze hielden hun lach in en keken snel van me weg.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen