Hoofdstuk 3; Bij elkaar komen
“Ben je te oud voor knuffels van je vader krijgen?” Mijn vader zette mijn koffer neer en stak zijn armen naar me uit alsof ik 5 jaar was. “Nee, daar ben ik niet te oud voor.” Ik lachte naar hem en keek hem blij aan. “Ik schrijf snel. Ik zie het wel als Lefiance er is.” Ik gaf mijn ouders een kus op hun wang en nog 1 knuffel. Ik pakte snel mijn tassen en koffer. En gaf mijn koffer en een paar tassen aan een jongen die alles in de trein zetten. Ik liep met de tas waar Slings in zat ,en mijn geld en make-up, de trein in. Ik ging bij leerlingen zitten die ook al hun uniform aan hadden en waar ik aan kon zien dat ze van Slytherin kwamen. Ik ging bij het raam zitten. De trein blies een grote wolk stoom uit en begon langzaam te rijden. Ik duwde het raam omlaag en zwaaide naar mijn ouders. “Doei Mam en Pap. Tot de vakantie!” Ik lachte naar mijn ouders en keek naar ze tot ik ze niet meer kon zien.
Ik deed het raam weer dicht en zuchtte diep in en uit. “Slings, kom de tas maar uit.” Een paar kinderen keken me raar aan. Ik vond het vreselijk dat ik Sisselspraak kon. Maar het was ook wel weer fijn. Ik had iemand waar ik mee kon praten en die het nooit aan iemand anders zou vertellen want bijna niemand verstond haar. Ze was echt een schoonheid vond ik. Maar sommige keken daar een beetje anders naar. “Hey, Is deze plek vrij of bewaar je die voor en Loser?” Ik keek op van de bekende stem en lachte. “Esme!” Ik sprong op en gaf haar een knuffel. We gingen zitten en keken even naar Slings. Gwen sprong de tafel op. “Hé Gwen, je bent er nog.” Ik aaide haar over haar kopje en ze begon zachtjes te knorren. “Oh My God, heb je gezien hoe die Helena erbij loopt? Gewoon nog in der normale kleding alsof het normaal is om een maat te groot te dragen. Ik bedoel hallo. Wat haar pyama is moet ze zelf weten maar, kom op. Doe het niet aan naar school.” Ik lachte en pakte uit mijn tas een zakje waar eten voor Slings in zat. “Hier een muis.” Ik legde hem onder de tafel en Slings was even weg. Ik lachte even. “Achja, ieder zijn smaak he.” En we begonnen nog wat harder te lachen. Er kwam opeens nog een kat op tafel zitten. “Hé dat is Widget.” Ik aaide haar ook even over der bol om haar hallo te zeggen. “Dan is Cait niet ver weg.” We keken even rond maar zagen niemand. Opeens hoorde we een bekende lach. “Cait! Wil je even bij Slings blijven?” Ik rende bij onze bank weg en rende naar Caitlynn toe. “Hé, wou je lol hebben zonder Es en mij?” Ik sloeg mijn armen over elkaar en keek haar boos aan. Caitlynn begon te lachen en draaide zich weg van de jongen waar mee ze aan het praten was. “Sorry, Ik kwam Draco tegen. Draco dit is Aïcha.” De jongen stak zijn hand naar me uit en keek me aan met een kleine lach. Ik pakte zijn hand aan en hield hem iets langer vast dan wat je normaal zou doen. “Hey, ik heb je al wel is gezien. Met die twee rare jongens. Lynn ga je mee?” Ik liet Draco's hand los en pakte die van Caitlynn. “Doei Draco.” Kon ze nog net zeggen. We gooiden de tassen van Caitlynn en Amaris boven onze hoofd en keken naar onze huisdieren en we begonnen lekker te roddelen over iedereen.
Er zijn nog geen reacties.