Foto bij Hoofdstuk 1; Terug naar school

U know alles is welkom

Ik pakte mijn spullen in in mijn koffer. Ik ging weer terug naar school. Ik had een jaar hoger moeten zitten maar ik ging een jaar later naar school omdat ik op mijn elfde in het ziekenhuis lag. Ik was aangevallen door mensen die op het punt stonden een winkel in de stad te beroven. Maar ik stond de twee mannen in de weg blijkbaar en ze sloegen me zo hard in het gezicht dat ik op de grond was gevallen en een poosje in het ziekenhuis dus moest blijven.
Er stond een mooie A.M. op de voorkant van mijn koffer. Mijn moeder kwam de kamer in lopen en ging op mijn bed naast mijn koffer zitten."Lieverd, hoe ver ben je? We moeten zo gaan." Mijn moeder zag er altijd prachtig uit. Haar zwarte haren opgestoken in een knot, een strakke jurk tot aan de grond en hoge hakken. Haar toverstok had ze vast zitten aan haar middel. Haar nagels waren altijd paars en haar lippen waren vol. Ze had blauwe ogen die rust uitstraalde.
"Ik ben bijna klaar,mam." Ik zwaaide wat met mijn staf en legde mijn kleren in mijn koffer. Ik liep nog naar de kast voor een paar schoenen erin te proppen en natuurlijk moest ik eten meenemen voor Slings. Mijn lieve trouwe slang.
Mijn vader kwam ook de slaapkamer inlopen maar bleef staan in de opening. "Is mijn dochter nu eindelijk zo ver of moet je zo net als vorige jaar weer brengen met de auto ?"
Ik lachte naar mijn vader. Ik dacht even terug aan hoe boos hij toen was. Ik was te laat met inpakken en daardoor waren we te laat bij het perron en moest mijn vader me brengen naar londen en daar moest ik mijn trein nemen van 9 ¾.
"Ik ben al klaar." zei ik tegen mijn vader terwijl ik de koffer dicht sloeg en de gespen dicht duwde. Ik keek naar mijn geweldige ouders. Mijn ouders hadden altijd donkere kleding aan. Zo ook mijn vader. Hij had een pak aan. Met zijn gelakte schoenen eronder en zijn grote ogen en dikke wenkbrauwen gaf hem altijd een beetje een boze blik. Zijn lippen hadden een normale vorm en waren niet dik of dun. Hij had net als ik een bleke huid. Die had ik echt van hem gekregen. Maar wat anders was was zijn haar donkerblond lichtbruin. En daardoor had ik die mooie glans over mijn zwarte haren. Ik keek voor de laatste keer in de spiegel. En tuitte heel even mijn lippen en lachte toen naar mezelf. Ik gooide mijn zwarte haren over mijn schouder naar achteren en streek mijn rokje goed. "Klaar." Mijn vader tilde de koffer op en ik liep met mijn toverstok in mijn hand naar de auto. Ik kon niet wachten tot ik mijn vrienden weer zou zien. Ik had school gemist. Niet de lessen maar we l de rest wat er allemaal gebeurde. Ik miste mijn afdeling. Slytherin.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen