De 3de steen en het 3de element
~De volgende dag~
In de ochtend komen de meiden elkaar tegen en zeggen elkaar gedag, op het schoolplein.
Shana vertelt wat haar gisteren is gebeurd was en Jade en Rosalie geven toe dat zij dat hebben gedaan.
Dan zegt Lay-lin dat er vanochtend broeg iets raars met haar is gebeurd, hetzelfde als Jade en Rosalie maar dan anders.
Rosalie pakt Lay-lin's hand en ze laten smanezien wat er vanochtend gebeurd was.
Lay-lin staat op het dak van haar flatgebouw om haar ochtend meditaties te doen.
Lay-lin weet dat de wind sterk is, want ze hoort haar muziek bijna niet meer.
Dan komt er een sterke windvlaag en wordt Lay-lin omhoog getild, ze gaat steeds hoger en komt terecht op een wolk.
Als Lay-lin opstaat ziet ze dat op een wolk staat, ze loopt verder op de wolk en ziet een zwart-wit altaar.
Lay-lin voelt izch en naartoe getrokken worden door de wind en loopt ernaar toe.
In de bovenkant ligt er een witte steen.
Lay-lin kijkt er goed naar en ziet een inscriptie op het altaar.
Er staat: Deze steen is bestemd voor de uitverkorene, prinses Lay-lin van het lucht rijk, alleen zij kan de kracht van de steen ontvangen en niemand anders.
De prinses bepaalt zelf waarvoor zij haar krachten wil gaan gebruiken:
Voor wit, dat staat voor het goed of voor zwart dat staat voor het kwade.
Lay-lin weet niet waarom, maar om de een of andere reden heeft ze het gevoel dat zij die Lay-lin is. Lay-lin's ademhaling gaat snel en ze is bang, maar ze moet weten of zie die Lay-lin is.
Langzaam probeert Lay-lin de steen te pakken en begint het witte licht te doven.
Lay-lin heeft de steen vast en bekijkt hem goed.
Opdat moment begint de steen fel te gloeien in haar handen en wordt de witte gloed oogverblindend.
Als Lay-lin haar ogen weer open doet is de steen niet meer aan het schijnen en als ze goed kijkt, ziet ze dat er een ketting aan de steen vast zit.
Lay-lin maakt het slotje open en doet de ketting om.
Dan kijkt ze naar haar handen ziet een teken op haar hand, het is ene vreemd teken en ze herknt het ergens van.
Lay-lin valt op dat moment door de wolk en wordt door de wind op het dak gezet.
Dan laat Lay-lin Rosalie's hand los en verdwijnt de herinnering.
"Zie je, het is bijna hetzlefde maar dan in de lucht", zegt Lay-lin.
"Oké dat is raar, jullie hebben bijna dezelfde manier alleen aangepast aan je element", zegt Jade.
"Betekent dat dat ik ook krachten ga krijgen, want dan wil ik vuur", zegt Shana en ze maakt een rare pose.
"Wat doe jij nou weer, had je een spastisce tick of zoiets?", Vraagt Jade en ze trekt haar wenkbrauw omhoog.
"Nee ik doe mijn vuur pose, zag je dat niet. Ik deed alsof ik een vuurbal gooide naar de boom".
"Heey gooi geen vuurballen naar bomen, dan verniel je de natuur en ook je lucht".
"Alsof ik die domme lucht nodig heb, dan neem ik toch een zuurstofmasker, duh logica".
"Ja maar je hebt lucht nodig om vuur te maken, duh logica".
"Oké misschien heb je gelijk, dan zal ik geen vuuballen meer gooien naar bomen".
"Nou ik ga naar de les, doei", zegt Lay-lin en loopt weg.
De rest gaat ook naar de les en na een lange dag gaat de bel en mag iederene naar huis.
Shana loopt naar huis en als ze thuiskomt legt ze haar tas weg en gaat ze rusten.
Er zijn nog geen reacties.