De 1ste steen en het 1ste element
Op een dag loopt Jade naar school en doordat ze gaat dagdromen verdwaalt ze.
Ik weet zeker dat ik allang bij school had moeten zijn, o nee ik ben weer verdwaald,zegt Jade.
Jade loopt gewoon verder en probeert straatnaambordjes te lezen maar ze kan er geen een vinden.
Na een tijdej gelopen te hebben komt Jade on een park te recht en er hangt mist.
Bibberend en een beetje bang loopt Jade door.
He ik wist niet dat er zo'n groot park hier was, zegt Jade verrast.
Jade loopt door en ziet dan tussen de bomen een klein zwart-wit altaar die een groenen gloed afgeeft.
Ze loopt ernaaartoe en duwt de takken weg.
Jade kijkt om zich heen en ziet dat de bomen de zon tegenhouden.
Ze loopt naar het altaar en ziet een inscriptie op het altaar.
Er staat: Deze steen is bestemd voor de uitverkorenen: Prinses Jade van het aarde rijk alleen zij kan de kracht van de steen ontvangen en niemand anders.
De prinses bepaalt zelf waarvoor zij haar krachten wil gaan gebruiken: voor wit wat staat voor het goede of vooer Zwart wat staat voor het kwade.
Jade snapt niet waarom maar om de een of andere reden heeft ze het gevoel dat zij die Jade is.
Jade's ademhaling gaat snel en ze is bang maar ze moet weten of zij die Jade is.
Langzaam probeert Jade de steen te pakken en begint het groene licht te doven.
Jade heeft de steen vast en bekijkt hem goed.
Opdat moment begint de steen fel te gloeien in haar handen en wordt het groene licht oogverblindend.
Als Jade haar ogen weer opendoet is de steen niet meer aan het schijnen en als ze goed kijkt ziet ze dat er een ketting aan vastzit.
Jade maakt het slotje open en doet de ketting om.
Dan kijkt ze naar haar hand en ziet ze een teken op haar hand, het is een vreemd teken en ze herkent het ergens van.
Dan hoort Jade haar mobiel geluid maken en neemt ze snel op.
Hoi met Jade, zegt ze verward
Heey Jade met Rosalie waar ben je?
je bent al meer dan 1 uur te laat ben je aan het skippen of ben je weer eens verdwaald ofzoiets, vraagt Rosalie.
Eh nee ik ben in een park er is iets raars gebeurd je zal het niet geloven, zegt Jade.
Oke het is al goed kom nou maar gewoon naar school en leg dan uit wat er gebeurd is in de pauze, zegt Rosalie geiirteerd.
Maar kom nu eerst naar school want juf Cindy is heel boos, zegt Rosalie.
Jade hangt op en doet haar telefoon terug in haar broekzak.
Jade gaat terug via de weg die ze ziet en na een tijdje te gelopen te hebben ziet Jade de school, ze loopt rustig door en gaat naar binnen.
Jade staat voor de klas met een te laat briefje en doet de deut open en gaat naar binnen.
Iedereen kijkt haar aan maar Jade negeerrt ze en geeft het briefje aan de juf en gaat op haar plek zitten.
Jade heeft altijd een hekel gehad aan haar plek in de klassenplattegrond.
Ze zit op de 2de rij met een irritante jongen genaamd: Rick achter haar en een vervelende studienerd genaamd: Kees voor haar.
Maar gelukkig zit Rosalie(haar beste vriendin) naast haar, dat scheelt heel erg.
Jade gaat rustig op haar plek zitten en voelt meteen dat Rosalie boos is.
Jade haalt haar boeken uit haar tas en legt ze open op tafel en kijkt op het bord wat ze moet doen in de les en wat haar huiswerk is.
Jade gaat rustig werken en is al klaar met haar werk voor in de les en begint aan haar huiswerk.
Jade is heel slim maar tijdens de toetsen verpest ze het en lijk ze heel dom!
Tring!!! de bel gaat en iedereen pakt hun spullen in en gaat pauze nemen.
Gelukkig gaat de bel deze les was echt slaapverwekkend denkt Jade.
Jade gaat samen met Rosalie naar hun vaste plek bij de bank onder de grote boom.
Ze gaan samen zitten en dan komen Shana en Lay-lin aangelopen, ze glimlachen en gaan ook zitten op de bank.
Heey hoe gaat ie met jullie?, vraagt Shana
Met mij gaat het goed maar met mevrouw: ik kom meer dan 1uur te laat niet, zegt Rosalie terwijl ze naar Jade wijst.
Haha Rosalie heel grappig hoor, zegt Jade geiiriteerd.
Op dat moment denkt ze hoe grappig het zou zijn als er een appel op Rosalie zou vallen.
En dan beginnen de steen en het teken op haar hand te gloeien en een groene licht te schijnen.
Dan gaat de groene gloed naar de boom en beginnen er appels aan de boom te groeien.
Jade ziet en voelt wat er gebeurt en is helemaal verward.
Jade kijkt ernaar en denkt dat de appels op Rosalie zouden moeten vallen.
De boom begint te schudden en de appels vallen uit de boom.
Rosalie begint heel hard te gillen en vormt een water schild over haar(het is een halve koepel van water).
De andere kijken geschokt en vragen Rosalie en Jade wat er aan de hand is.
Jade legt uit wat er vanochtend was gebeurd en Shana en Lay-lin beginnen alles te snappen.
Dan kijken ze naar Rosalie en vragen wat haar verhaal is.
Er zijn nog geen reacties.