Foto bij 2. Old familiars

Niet veel later zijn we bij The Wave . Binnen zit Jules samen met een man. Ik zie alleen zijn rug, maar hij komt me erg bekend voor.
‘Hé Jules!’ Roep ik, terwijl ik naar de tafel toe loop.
‘Hé Jasey.’ Groet Jules terug.
‘Jasey? Wauw dat is lang geleden.’ Zegt de man aan de tafel en hij draait zich om. Ik herken hem meteen.
‘Mason Lockwood.’ Zeg ik met een lach. ‘Dat is zeker lang geleden.’ Ik ga bij hen aan tafel zitten.
Hij lacht. ‘Ach, iemand kwam hier ineens niet meer. En ik ben het niet.’
Ik grinnik. ‘Het is in ieder geval leuk om je weer eens te zien.’ Ik wacht even en besluit dan om het toch maar te vragen. ‘Hoe is het met Katherine?’ Iemand die alleen mijn gezicht zou kunnen zien, zou misschien geloven dat ik oprecht geïnteresseerd was in zijn vriendin, maar mijn stem verraadt me. Alleen al bij het zeggen van haar naam.
Met een teleurgestelde blik kijkt hij me aan. ‘Met Katherine gaat het prima en waarom doe je altijd zo over haar?’
Ik haal onverschillig mijn schouders op. ‘Mijn vader is vermoord door een vampier, zij is een vampier. Één plus één is twee.’ Zeg ik op gedempte toon. ‘Ik vertrouw haar gewoon niet, dat is alles.’
Jules schraapt haar keel. ‘Nou, dan zou ik je daar maar over heen zetten. Daar komt ze.’
Ik draai me half om en zie Katherine de deur binnenkomen. Ze is inderdaad een hele verschijning.
Ze loopt direct naar onze tafel toe. ‘Hé Mason, Evan, Jules.’ Dan kijkt ze naar mij. ‘Jasey, was het toch?’
Ik knik. Aan de buitenkant lijkt het alsof ze het goed bedoelt, maar iets bij haar laat mijn haren recht overeind staan.
Dan draait ze zich weer om naar Mason. ‘Zullen we gaan?’
Mason knikt, staat op ent rekt zijn jas aan. ‘Dag allemaal. Leuk je weer eens te zien Jasey.’ Katherine werpt me nog een schijnheilige lach toe en loopt dan met Mason mee.
‘Bitch.’ mompel ik nog. Jules geeft me meteen een por. Ze kijkt me waarschuwend aan, wenkt naar Katherine en wijst dan naar haar oor. Ik sla snel mijn hand voor mijn mond, maar als ze de deur uitlopen kijkt Katherine nog één keer om. Ze heeft het gehoord, ik zie het in haar ogen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen