Preparations 3.3
“Wow jij bent ook blij om mij te zien,” zei Lexus verbaast. Ik liet hem los en keek in zijn diep groene ogen. “Wat die je hier, je vader had je toch nodig voor belangrijkere zaken?”
“Ik heb nog eens met hem gepraat en hij zei dat ik je moest gaan helpen. Dat je mijn hulp veel beter kon gebruiken. Ik ben met de eerste de beste goederentrein richting het Capitool mee gereisd,” zei hij. “Ik heb de openingsceremonie nog net kunnen zien. Echt Sloan en Demian zagen er super uit”
Ik kon er bijna niet tussen komen hij ratelde maar door. “Kom ze moeten weten dat je er bent,” propte ik ergens tussen zijn woorden door en trok hem mee naar de huiskamer.
Is stormde zo wat de huiskamer binnen “Kijk mensen, kijk eens we er toch nog eens komen dagen”
Ze keken allen verbaast op “Lexus,” jubelde Sloan. gelijk stond ze op en kwam op hem aflopen. Van af dat moment hing ze aan zijn lip. Maar ik snapte het wel, ze dacht wat ze bij mij niet voor elkaar kon krijgen dat misschien wel bij Lexus te lukken. “Lexus kun jij mij niet coachen. Ik wil graag met beroeps samenwerken.”
Lexus wist niet wat hij moest zeggen en keek haar verbaast aan. “Hier hebben we het toch al over gehad. Je gaat met Demian samenwerken,” zei Annabel. “Maar ik ben snel genoeg”
Lexus keek naar mij “Is ze echt snel genoeg?” vroeg hij. “Ze is snel erg snel,” zei ik. “Maar ik heb het Birgit belooft. En kan ze wel met wapens om gaan?”
“Man ik heb je mes ontweken is dat niet genoeg bewijs,” snauwde Sloan. En ging weer boos op de bank zitten. “Sloan nu niet zo mokken. Ik praat eerst met Alicedee voor ik een oordeel geef oke,” zei hij. Sloan zuchtte overdreven diep. Nu was het hij die mij mee trok naar mijn kamer.
“Ik weet het ik heb het verknalt”zei ik toen ik op de bank in mijn kamer neer plofte. “Leg me alles even uit. Waarom is ze nu zo boos? En waarom wil je dat ze Demian gaat samenwerken,”zei hij kalm. Ik verteld hem over het mes incident. Dat is wist dat ze snel was maar verder niks over haar talenten wist en over Demian zijn kwaliteiten.
Hij luisterde aandachtig, “Misschien kunnen we eerst de training morgen vroeg beter afwachten. Kijken of ze nog meer in huis heeft. Ondertussen lobbyen we gewoon met de mentoren van zowel de rijke districten als met de andere districten om bondgenoten te worden,” zei hij na dat ik klaar was met mijn uitleg.
Natuurlijk had hij gelijk, hij had hier meer ervaring mee. Nu was ik die diep zuchtte. Alleen de woorden van Birgit spookte door mijn hoofd. Lexus kwam naast me zitten op de bank. “Maar Ali hoe is het met jou?”vroeg hij en sloeg een arm om me heen. “Moe ik heb bijna geen oog dicht gedaan in de trein,”antwoorden ik. “O, zal ik je dan maar alleen laten zodat je kun slapen?” vroeg hij. Hij krabbelde al van de bank af , maar ik trok hem terug aan zijn arm. “Nee, blijf ik kan nu wel wat gezelschap gebruiken, anders ga ik piekeren en te veel nadenken. Dan slaap ik helemaal niet”
Een kleine glimlach verscheen op zijn gezicht. En hij liet zicht terug vallen op de bank
En sloeg over nieuwe zij arm om me heen. Daarna liet hij wat drinken uit de tafel te voorschijn komen. Lexus was een goeie jongen, mijn beste vriend. En ook al was het pas twee dagen gelden dat ik op de trein stapte ik had hem gemist. We ketste wat en keken TV. Ik voelde met de minuut moeër worden. Mijn ogen vielen telkens even dicht. Tot ik ze op een gegeven moment niet meer open kon houden.
Een fel licht wekte me en ik opende me ogen. Ik keek recht in de zon. Mijn gordijnen waren niet helemaal gesloten en eens streep licht viel precies op mijn gezicht. Waar was ik? ik voelde langs me heen. Ik lag niet meer op de bank, maar in mijn bed. Lexus moest dit gedaan hebben. Versuft stapte ik uit mijn bed en liep ik naar de badkamer. Ik drukte op wat knopjes van de zijkant dan de douche. Ik kende wel wat heerlijke combinaties. Daarna ging ik er onder staan. Nadat ik gestoomd, gezeept en gesproeid was ging ik er onder uit trok makkelijke kleding aan. Het was negen uur toen ik de eetkamer binnen kwam waar iedereen al klaar zat. Demian en Sloan in hun trainingskleding. Nog een half uurtje en da begonnen hun eerste training.
Er zijn nog geen reacties.