Chapter OO3.
Toen ik die avond in mijn slaapkamer in mijn bed lag, bleef die leraar, Bill, maar door mijn hoofd spoken. Hij had iets wat andere jongens niet hadden. Iets aparts. Hij was ook wel apart, maar wel heel leuk. Ja, dat was een ding wat zeker was. Hij was leuk! Met Bill in mijn hoofd viel ik lekker in slaap.
De volgende morgen werd ik zoals altijd gewekt door mijn moeder. “Opstaan!” Gilde ze in mijn oor en ze trok mijn dekens weg. Mompelend en vloekend stond ik op en deed mijn hele ochtend ritueel. Daarna liep ik naar beneden en at snel een boterham. “Goedemorgen!” Zeiden mijn ouders vrolijk en ik mompelde een ‘Hmm.’. Nadat ik mijn eten op had pakte ik mijn tas en zei gedag tegen mijn ouders. Ik sprong op mijn fiets en propte mijn iPod in mijn oren. Traag kwam ik op gang en reed de straat uit, een andere weg in, linksaf en daar volgde een lange weg. De muziek van Adam Lambert kwam uit mijn iPod waar ik al wat vrolijker van werd. Maar toen er ineens een zwarte auto voor me de weg uit kwam, en ik vol aan op mijn rem moest staan, werd ik weer chagrijniger. “Kijk uit man strontkop!” Gilde ik en stak mijn middelvinger op, daarna peerde ik hem snel.
Toen ik op school aangekomen was, was het hele schoolplein al leeg. Shit! Ook dat nog. Snel rende ik naar binnen en gooide mijn jas op de kapstokken. Op mijn rooster keek ik welk vak ik had en kwam tot de ontdekking dat ik Wiskunde had. Ik maakte een kots gebaar in mijn eentje en snelde naar het lokaal. Ik klopte netjes aan maar liep vervolgens de klas in. “Alixxxx!” Gilde Amber en zwaaide uitgelaten. Bill zat op zijn bureau en keek me grijnzend aan. “Zo Alix, was je chagrijnig vanochtend?” Grijnsde hij en ik keek hem niet begrijpend aan. “Watte?” Vroeg ik en ik trok een wenkbrauw op. De klas grinnikte. Waarschijnlijk had hij het verhaal net al tegen de klas verteld, maar nog steeds wist ik niet waar hij het over had. “Kijk uit man, strontkop!” Bill stak zijn middelvinger op en mijn ogen werden groot. Ik sloeg mijn handen voor mijn mond en keek Bill blozend aan. “Oeps.” Hij was het dus in die auto! De klas schoot in de lach en Bill ook. “Ga maar snel zitten, deze keer schrijf ik je niet te laat op, maar de volgende keer wel als je me weer strontkop noemt!” Grinnikte hij en snel schoof ik naast Amber.
Reageer (1)
Bill mag ook mijn leerkracht worden
1 decennium geleden