Taylor opende de deur van de theaterzaal en duwde jou en je rolstoel erdoor. Daarna pas volgde hijzelf. Taylor sloot de deur achter zich, terwijl jij je ogen sloot. Je durfde bijna niet te kijken! Je voelde een bemoedigend klopje op je schouder en je verzamelde al je moed bij elkaar. Met een zucht opende je je ogen en keek de theaterzaal rond. Zo op het eerste gezicht leken er tien mensen te zijn. Je liet gauw je blik erlangs glijden en telde er uiteindelijk negen. In het linkerhoekje van het grootse toneel in de zaal zaten twee meisjes, misschien iets jonger dan jij, die elkaar zo te zien al kenden, want ze lachten blij om elkaars grapjes. Beiden hadden ze donker haar, de één alleen zwart en de ander wat meer richting bruin. Wat ze deden zag je niet precies, maar het leek erop dat het meisje met het donkerste haar een soort tekening liet zien aan het andere meisje. Op de rand van het podium zaten vier mensen: twee jongens en twee meisjes. Eén meisje zat een klein beetje afgezonderd van de rest, met een Ipod op. Haar hoofd deinde mee op de onhoorbare muziek, waarbij haar blond-bruine lange haar heen en weer bewoog. Het andere meisje, die zich zo te zien nogal opgedoft had, zat met één van de jongens een praatje te maken. Het meisje droeg hoge, rode killerheels, waardoor jij even je neus op trok. Je mocht dat soort types over het algemeen niet zo. Maargoed, je mocht niet zo snel een oordeel over iemand hebben. Je wierp een blik op je rolstoel. Kwam jij aan, hoor. Je keek weer naar de podiumrand. De jongen die naast het kletsende stel zat, leek vrij onschuldig en staarde wat dromerig voor zich uit. Op het moment dat hij zijn hoofd naar je toe draaide en je recht in zijn diepblauwe ogen keek, richtte je gauw je blik op de zaal, waar de overige drie mensen zaten. Dat waren allemaal meisjes. Je kon je even niet herinneren dat er zoveel meiden een rol hadden in de boeken. Mm, misschien vergat je de bijrollen in Divine.
Een vrolijk ogend meisje met een schattig roosje in haar haar kwam enthousiast op je af. En op Taylor natuurlijk. “Hoi!” Zei ze. “Ik ben Meggy. En wie zijn jullie?” Taylor en jij gaven haar een hand en stelden jullie voor. Meggy zei geen woord over je rolstoel en je besloot meteen al dat je haar mocht. Meggy liep weer terug naar de theaterstoelen en stelde de andere twee meiden die er zaten voor. Ze wees op een meisje met blond haar waarin felle blauwe highlights zaten, die een klein beetje pijn deden aan je ogen. Ook zij had oortjes in, je kon vanaf hier haar muziek nog horen. “Dit is Charlotte.” Zei Meggy lachend. Ter begroeting stak het meisje die Meggy net Charlotte had genoemd haar hand op. “Hi.” Meggy plofte neer naast een meisje die je ook wel aardig leek. Meggy sloeg een arm om haar nek. “Dit is Quirina, een vriendin van mij, ik ken haar nog van wat vorige films.” Zei ze alsof het niets was. Vorige films. Ze hadden dus al ervaring. Dat kon ook haast niet anders. Quirina, een spontane meid met krullerig bruin haar en diepbruine ogen, stak haar hand uit. “Quirina, leuk je te ontmoeten.” Je stelde je voor en toen ze jouw naam hoorde trok ze verbaasd haar wenkbrauwen op. “Jij speelt Divine, hè?” Zei ze bewonderend. En dromerig voegde ze eraan toe: “Ik wou dat ik die rol had gekregen! Heb je al in meerdere films gespeeld?” Je werd een klein beetje rood door die opmerking. “Nee, dit is mijn eerste.” Taylor ging in de stoel naast Quirina zitten nadat hij jouw rolstoel naast de stoelenrij gezet had. “Wauw!” Het meisje met de highlights trok nu ook haar mond open. Ze had haar oordopjes even uit gedaan om mee te luisteren met het gesprek. “Dat is best knap, weet je dat wel? Normaal gesproken begin je met een figurantenrolletje.” Je voelde je ontzettend gevleid door de plotselinge aandacht en wist even niets uit te brengen. Plots bracht Taylor zijn lippen naar je oor. Je voelde zijn warme adem kriebelen op je koele huid. “Je ziet wel dat hier helemaal niks ergs aan is.” Hij keek je ondeugend aan en gaf je zo in het openbaar een kusje achter je oor. Je wist zeker dat je hoofd nu de kleur aan had genomen van een rode peper, of iets in die richting. “Ooooh!” Riep Meggy verrukt. Ze wees van jou naar Taylor en weer terug, met een vragende blik. Je knikte trots. Het leek alsof het pas nu echt tot je doordrong: Taylor was jóuw vriendje.

Btw, mochten jullie niet hebben begrepen wie wie is, hier een lijstje:
Linh
Sandra
Karen
Alyson
Meggy
Charlotte
Quirina

Traliela(flower)

Reageer (7)

  • Cleverness

    de een en de ander xD

    1 decennium geleden
  • Strengthless

    ooh, die foto is echt awesome. (flower)

    1 decennium geleden
  • Suspender

    Ze denkt dat ze me niet mag :o
    Heel snel verder :D

    1 decennium geleden
  • CauseAscene

    sneeel verderrr :D

    1 decennium geleden
  • quirinaaaxx

    oeeeeh, leuk ik zit in het verhaal! (:
    dankuu!
    En die foto is ook omgsooosexy! xd
    en snel verder hea? (H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen