8. It's a date! ~ part 2 ~
Ik ben stil en heb even geen idee wat ik moet zeggen. Dan komt er een ober aanlopen die vraagt of we willen afreken. Joe rekent af en ik weet nog steeds niet wat ik moet zeggen. ‘Ehm, de film begint over een kwartier. Zullen we vast gaan?’ vraag ik dan maar. Joe knikt en samen lopen we naar de bioscoop. ‘Twee kaartjes voor The Chronicles of Narnia and the Voyage of the Dawn Treader, graag,’ zeg ik tegen de vrouw die achter de kassa zit. Als ze me de kaartjes heeft gegeven en ik heb afgerekend lopen we naar boven, waar de zalen zijn. Joe staart afwezig uit het raam, terwijl ik hem vraag of hij popcorn wilt. ‘Joe!’ ‘Hm, ja,’ Joe draait z’n gezicht naar mij toe zodat ik in zijn ogen kan kijken. Ze zien er verdrietig uit. ‘Is er iets aan de hand?’ vraag ik. Joe schud zijn hoofd. ‘Zeker weten?’ Joe knikt. ‘Wil je dan popcorn?’ Hij knikt weer. Ik geloof er niks van, dat er niks aan de hand is, maar als hij het niet wilt vertellen, dan ga ik er niet op aandringen. Na tien minuten van de film gezien te hebben, heb ik er geen zin meer in. Ik kan dit dromen! Misschien heb ik het boek te vaak gelezen. Ik kijk naar Joe die nog steeds verdrietig voor zich uit staart. Hmmm. Misschien werkt dat trucje dat ze altijd in films en boeken doen ook wel in het echt. Ik doe net alsof ik gaap en rek me uit, waarna ik mijn hand om Joe’s schouder leg. Joe kijkt nu mijn kant op. ‘Rowena, dat is iets wat jongens horen te doen,’ probeert hij verontwaardigt te zeggen, maar hij kan net zo goed niet proberen om te doen alsof hij er niet blij om is, want ik zie het toch wel. ‘Nou en,’ zeg ik, ‘vind jij het erg dan?’ Joe glimlacht en pakt mijn hand op. ‘Nee hoor,’ hij legt mijn hand op mijn schoot en slaat dan zijn eigen hand om mij heen. ‘Ik heb het gevoel alsof ik deze film al honderd keer heb gezien, maar dan een betere versie,’ zegt Joe. ‘Ja, hè. Ik ook. Misschien hebben we het boek te vaak gelezen.’ ‘Heb je zin om wat anders te gaan doen?’ ‘Ja, maar hoe? We kunnen nu de zaal niet uit.’ ‘Dat hoeft ook niet,’ zegt Joe met een wenkbrauwiebel. Ik trek een wenkbrauw op, waardoor Joe in de lach schiet en we boze reacties van mensen om ons heen krijgen. ‘Wat voor soort dingen had jij dan in je hoofd?’ vraag ik.
Reageer (2)
whahaha xd
1 decennium geledengo joe! go joe go joeeee !!!
ghehe
ook rowena ofcourse ;p
snel weer verder <9999
GO JOE
1 decennium geledenen go Rowena
ilike