4.
Gabriëlle
Je keek in Roberts ogen . Die ogen die je zo had gemist. Die ogen die je in de steek hadden gelaten . Je kreeg een krop in je keel en er kwam niks meer uit.
"Sorry meneer maar u moet zich vergissen.": zei je uiteindelijk.
"Gabriëlle , ik weet dat jij het bent.": zei Robert met en zachte stem.
"Ik wil er zijn , ik wil er zijn voor mijn kind. En voor jouw Gabriëlle." zei hij .
Je wou iets zeggen maar Billie-Jean stak ineens haar handen uit naar Robert . Ze pakte zijn gezicht tussen haar twee kleine handjes en begon te gieschelen al lachend kwam eruit :"Jij bent mijn pappie !"
Robert lachte , waarbij hij je had betoverd 4 jaar geleden.
"Dar ben ik ." antwoorde hij terwijl hij Billie haar handjes vasthield.
Je schudde nee en zei : "Het is te laat Robert." Je trok Billie weg van Robert en stapte uit de McDonalds.
"Dag daddie , tot de volgende keer !"zei Billie toen ze overdreven fel naar Robert woof.
Het deed je pijn om te horen dat Billie-Jean Robert nog wou zien .
Maar je kon haar toch niet weghouden bij haar vader ?
En zeker nu niet waneer ze er achter was gekomen wie haar vader was.
Je keek nog één keer achter je en zag Robert verward terug wuiven naar Billie-Jean.
Een week later.
Jij zat in de zetel een boek te lezen terwijl Billie-Jean naar Dora aan het kijken was . "Zwieber niet stelen , Zwieber niet stelen !"zei ze terwijl ze een stopgebaar maakte met haar handen. Je moest lachen.
"Mevrouw , er is iemand voor u aan de deur."zei Jasmien je huishoudster/nanny van Billie-Jean.
"Jasmien je weet toch al langer dan vandaag dat je me gewoon Gabriëlle mag noemen , als je wil mag je me zelfs Gabi noemen."zei je met een lach. "Oke mevrouw , euh Gabi ." Jullie schoten allebij in de lag.
"Zo ik kan mijn gast toch niet langer laten wachten he ?"zei je .
"Pas je even op Billie.": zei je terwijl je opstond om naar de voordeur te gaan.
Jasmien zette zich neer naast Billie.
"Je moet meedoen hoor Jasmien !":zei Billie terwijl ze naar de tv wees.
"Dat zal ik zeker doen !"lachte Jasmien.
Je stapte met een groote grijns op je gezicht richting inkomhal.
Een man stond naar één van de schilderijen te staren de ophingen in de inkomhal. Hij stond met zijn rug naar je , dus je kon niet zien wie het was.
"Sorry voor het lange wachten.": zei je.
"Geeft niet." zei de man. Hij draaide zich om .
"Oh , jij bent het.":zei je toen je zag dat het Robert was.
"Gabriëlle , ik moet met je prate.. "
"Er valt niks te praten ! Je hebt je kans gehad Robert !"onderbrak je hem.
"Ik was te jong , Gabriëlle. " zei hij toen.
"Te jong ? " zei je kwaad ."Te jong ?! Wat was ik dan hé ? "
"Ik weet het Gabriëlle maar ik wil het goedmaken." Je hoorde iets treurig in zijn stem.
Je schrok even , zou hij het echt bedoelen ?
Hij ging verder : "Ik dacht toen dat mijn carrière voorrang had."
"Jouw carrière ? Ik heb godverdomme mijn modelcarrière opgegeven daarvoor , denk je echt dat iemand nog iemand die zwanger was als model wilde ?! "zei je kwaad.
Je vocht tegen je tranen.
Hij keek je geschroken aan .
"Maar ik wil het goed maken .." zei hij uiteindelijk.
"Waar was je bij haar geboorte ? Waar was je bij haar eerste stapjes ? Waar was je bij haar eerste woorden hé ? " je tranen begonnen te vloeien .
Je ging verder : "Niet eens één kaartje Robert. "
Het was stil .
"Weet je zelfs waarom ze Billie-Jean heet ?"
: vroeg je hem.
"Dat was het nummer waarop ik je voor het eerst zag.":antwoorde hij.
Hij wist het nog.
'Dadddieee ben jij dat ?' hoorde je ineens .
Je draaide je gezicht naar de deur waaruit Billie-Jean kwam uitgelopen met achter haar Jasmien. "Sorry , ik heb haar geprobeerd tegen te houden."zei Jasmien.
Billie-Jean liep naar Robert en gaf hem een knuffel .
"Ik heb je gemist pappie."zei ze.
Robert drukte een kus op haar voorhoofd en zei : "Ik jouw ook Billie."
Reageer (1)
Snel verder!!!!!!!!!!!!!!!!
1 decennium geledenx(flower)