Foto bij Prologue

'Kijk, daar hebben we Vlechtje weer,' sneerde een jongen met donker haar die bij het populaire groepje stond. Ik keek hem angstig aan. 'H-het is-' Hij kapte me af. 'Mij boeit het niet hoe je heet.' De rest van het groepje lachte. 'Waar is je vriendinnetje, vlecht?' riep een andere jongen. 'Ze is ziek,' antwoordde ik met een trillende stem. 'Als je zo lelijk bent, kan het je soms ziek maken,' zegt een meisje met bruine haren. De groep lacht nu nog harder dan eerst. Ik verzamelde als mijn moed voor een weerwoord. 'N-nee, ze heeft de griep.' Het meisje keek me kwaad aan. 'Spreek me niet tegen. Dat recht heb jij niet!' Ze spuugde in mijn gezicht. Toen viel haar oog op de ring die ik droeg. 'O gut, wat heb jij een mooie ring,' zei ze terwijl ik het speeksel van mijn gezicht veegde. 'Dank je, ik heb hem gekregen-' Er was weer iemand die me niet uitpraten. Een jongen met bruin haar greep mijn pols en trok de ring er vanaf. 'Aan jou de eer, shawty.' Het meisje kuste hem en ging met de hak van haar schoen op de blauwe steen van de ring staan. Ik wilde de ring oppakken, maar werd op de grond geduwd. 'Tut, tut, niet zo snel. Vinden jullie ook niet dat ze een keer een ander kapsel moet?' zei nog een andere jongen. Het meisje lachte. Uit haar tas haalde ze een schaar. 'Bye, bye pigtails,' grinnikte ze terwijl ze met haar schaar mijn mooie, lange vlechten afknipte. Tranen sprongen in mijn ogen. Mijn vlechten waren weg. Ik had er heel lang over gedaan om ze zo lang te laten groeien. Elke ochtend vlechtte ik mijn haar, het was een deel van mij. Het maakte mij speciaal. Het groepje liep lachend weg. Huilend staarde ik naar de vlechten die in mijn handen lagen. De bel ging en ik stond op. Maar in plaats van naar de ingang van de school te lopen liep ik door de hekken, naar huis. Ik wist wat de reactie van mijn ouders zou zijn. Ze zouden denken dat, omdat ik een puber was, ik brutaal was en gekke, roekeloze dingen deed. Ze zouden geschokt en boos zijn. Maar het maakte mij niets uit. Ze mochten denken wat ze willen. Ik ging nooit meer terug naar die school.

You just ruined my life.

Reageer (2)

  • Noona

    aaaah wat erg voor haar dat is zo zielig :(

    1 decennium geleden
  • Deeg123

    verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen