Hoofdstuk 4
'Vasilissa kom je naast mij?' ik keek recht in de ogen van Tiffany en knikte en legde mijn boeken naast die van haar. Nataliya en Stella draaiden zich abrubt om en keken ons lachend aan. 'Let goed op' Stella wees met haar stok naar een bruin harig meisje, ze fluisterde wat binnensmonds en maakte een paar bewegingen met haar stok en de uiteinde begon te gloeien en er kwam een klein lichtstraaltje uit recht op het meisje. Het meisje gilde en ze keek meteen richting onze kant op. 'Wie is dat ' fluisterde ik. 'Dat is Lilly, ze heeft een relatie met James Potter, die jongen die je vandaag aan tafel aanstaarde' Het meisje hing nu op dr kop en keek ons kwaad aan. ' Wat is er Lilly, vind je het niet leuk?' zei Stella met een zoete stem. ' Ik haat je Stella ' zei ze kwaad. En met een knal kwam Lilly weer op de grond.
' Stilte!' schreeuwde een zware stem, en iedereen was meteen stil. Ik keek achter me en zag een lange man naar voren lopen, duidelijk de leraar. ' Stella Camilla Hoeder, Zwadderich krijgt door jou hulp 10 punten aftrek' ' Wat! maar dat is oneerlijk!' zei Stella en keek hem kwaad aan. ' Stil Stella, vertel me is, wat weet je over de spreuk Crucio?' Stella keek hem geschrokken aan. ' Nou- uhh.. ik zou het geen spreuk noemen' zei ze. ' En waarom niet ?' ' Het is meer dan een spreuk, het is gevaarlijk, het geeft je veel pijn' zei ze met een klein stemmetje. ' En Avadakadavra dan? Stella wat weet je daarvan?' ' Dat het dodelijk is' zei ze weer met een kleine stem. Hij knikte goedkeurend en liep naar een grote kast en haalde een kistje te voorschijn. ' Severus mijn jongen, kom eens hierheen' Er stond een lange jongen op met lang zwart haar dat erg vettig was. Hij keek onzeker en liep stuillejes naar voren. ' Open de kist Severus' zei de leraar. De jongen deed wat hem gevraagd werd en opende aarzelend de kist. Er sprong een grote spin uit en stond nu op de bureau van de leraar. Ik keek angstig naar de spin en dacht dat ik flauw ging vallen, zo een joekel had ik nog nooit gezien.
' Pijndig hem Severus' zei de leraar. Ik zag dat de jongen schrok van wat hem gevraagd werd, maar hij pakte zijn stok en richtte op de spin.
en mompelde ' Crucio!' en een pijnlijke gekrijs kwam van de spin, de spin lijde een erge pijn en dat kon je zien en horen. Er liep een rilling door me heen, ook al was het zo een vies beest, ik had toch medelijden met het ding. ' Verlos hem van zijn pijn Severus' zei de leraar. Severus keek hem niet begrijpend aan. en zijn spreuk kwam tot einde. De spin dook in een. ' Gebruik adava- maar dat kan ik niet ' zei Severus zijn zin onderbrekend. ' Doe het Severus en jullie afdeling krijgt weer die 10 punten erbij' Ik zag dat Severus het niet wou doen, maar dat zou geen leuk pretje worden na de les. ' Hij wees weer naar de spin en zei het woord' Na een groene flits lag de spin wezenloos op het bureau, en iedereen keek medelijdend ernaar. Behalve Martin Vilijn. Hij leek wel licht geamuseerd van wat er net allemaal afspeelde. Ik keek hem niet begrijpend aan en begon een beetje boos te worden. ' U heeft net een levend wezen laten vermoorden door een leerling!' zei ik kwaad en stond op. ' Dit is zwarte magie Vasilissa, ik wil hier mee aantonen dat jullie dit niet moeten gebruiken' iK keek hem aan alsof die gek was. en ging weer zitten. Een grote mond zou niks opleveren en ik keed de andere kant op. Severus liep langs me heen en ik keek hem na. Hij zat naast een dik ventje. Hij voelde volgens mij dat ik naar hem keek en keek me aan. Ik zag dat zijn bleke gezicht een beetje rood werd en hij keek naar beneden.
' Het is een zeer machtige spreuk mijn heer Firenze' zei iemand opeens.
Ik keek op wie het zei en zag dat Martin naar de wezenloze spin liep.
' Wat een beetje magie met je wel niet kan doen' zei hij en keek minachtend naar het wezenloze lichaampje.
De leraar knikte en de bel ging. Ik pakte mijn boeken en wou meteen weg uit dit klas lokaal.Het gekrijs van de spin echoode nog steeds door mijn hoofd. ' Dit was belachelijk' zei ik meteen toen we op de gang stonden.' Het is zwarte magie Lissa, dit soort dingen gaan we leren' zei Xander opeens. Ik keek hem aan, zijn blonde lokken leken wel goud van in het licht van de zon. Hij leek echt op een prins.
' ja Vasilissa, dit is zwarte magie' ik keek hun aan. ' Maar hij vermoorde dat spinnetje' zei ik en keek ze aan. ' Het is normaal' zei opeens een andere bekende stem. Iedereen keek meteen achterom en ik zag dat Martin me aan keek. ' Zwarte magie is zwarte magie, en ik denk dat jullie hele familie prinses wel heel wat van afweet' zei opeens. ' Wat bedoel je Martin' zei ik en keek hem niet begrijpend aan. ' Dat de familie Dragomir er wel heel wat van af weet' en liep langs me heen en keek me aan. ' Ik zie je bij de volgende les Vasilissa' zei hij en liep door. Ik keek hem en zijn vrienden na en zag verder op Severus uit het klas lokaal lopen. ' Praat jij met hem?' zeiden ze allemaal in koor en keken me angstig aan. ' Ja, we hebben gister kennis gemaakt' zei ik en keek ze niet begrijpend aan. ' Hij is gevaarlijk Lissa' zei Xander.
' Echt?' zei ik en keek ze allemaal aan. ' Zoals?' 'Hij kan dingen zonder een toverstok, hij praat met slangen en alles' zei Tiffany opeens. Dat hij met slangen enz. kon praten wist ik al, dat kon de hele Mergel familie. ' Blijf bij hem uit de buurt zus' zei hij en hij liep weg. Severus liep langs ons heen en ik zei tegen mijn vriendinnen dat ik er zo aankwam. Ik liep achter Severus aan en hij merkte dat hij achtevolgd werd. Hij draaide zich opeens om en drukte mij tegen de muur en hield zijn stok dicht bij mijn gezicht. Toen hij zag wie het was deed hij zijn stok omlaag en keek me aan. ' Wat wil je?' zei hij kwaad.
' Ik.. ik nou ik ..- ik wat?' onder brak hij me. ' Ik wou vragen hoe het met je ging' zei ik en keek hem aan. ' Je komt achter me aan om te vragen hoe het met me gaat?' zei hij niet begrijpend. ' Nou ik zag dat je het moeilijk vond met die spin en - Ik vond het niet moeiijk' zei hij kwaad. ' Oh, uhm sorry' zei ik. Hij keek me aan. ' Blijf uit de buurt van Marten Vilijn' zei hij opeens. ' Maar waarom?' ' Blijf gewoon uit de buurt' zei hij en hij liep weg.
Reageer (4)
Snel verder gaan!
1 decennium geledenVerder!
1 decennium geledenAwesome!
1 decennium geledenSnel verder!