Hoofdstuk 2
De voeten van het meisje bungelde vlak boven het water terwijl de jongens achter haar met een snitch zaten te spelen.
'Victor, hoe zit Hogwarts eruit?' een van de jongens draaide zich om en keek haar aan.
'Het is een kasteel. En het ziet er heel anders uit als hier.' de jongen stond op en kwam naast haar zitten.
'Hoezo wil je dat weten Hope?' Hope keek hem aan terwijl ze nog steeds zat te twijfelen of ze het wel zou doen.
'Ik wil terug naar Engeland gaan. Misschien dat ik dan meer over mijn verleden te weten kom.' Victor sloeg een arm om haar heen. Hij voelde zich als een broer voor haar. Misschien omdat zij een tijdje bij hem in huis heeft gewoond. Of omdat hij haar altijd heeft beschermt tegen de jongens op Durmstrang.
'Ik ga jullie wel missen hoor.' Hope glimlachte naar Victor. Een uil kwam aanvliegen en lande precies voor Hope. Ze pakte de brief die de uil in zijn bek had aan en keek naar de zegel op de achterkant. Een raaf, een das, een slang en een leeuw sierde samen de zegel, om een hoofdletter H heen. Voorzichtig brak ze de zegel en haalde de brief uit de envelop. Ze bekeek de groene letters op het perkament aandachtig voor ze begon te lezen.
'Beste Mevrouw Snape,
we hebben uw aanvraag geaccepteerd en verwachten u op 1 September op perron negen en drie kwart.
Op de bijgeleverde brief staan de benodigtheden die u nodig zult hebben gedurende het schooljaar.
Minervra McGonigal.'
Hope opende de bijgeleverde brief en keek over de benodigt heden voor haar volgende schooljaar. De meeste spullen hand ze al, doordat die ook nodig waren voor een opleiding op Durmstrang. Dus dingen zoals een ketel, een stok en handschoenen hoefde ze niet meer te halen. Alleen de boeken, omdat die van Durmstrang natuurlijk niet in het Engels zijn geschreven maar in het Bulgaars.
'Nou ik ga dus naar Hogwarts.' Hope keek de jongen aan die stiekem mee had gelezen.
'Ik ga je wel missen hoor Hope.' hij knuffelde haar even tot het schoolhoofd, Igor Karkaroff, de school uit kwam lopen en hun richting in liep.
'Hope, ik heb net bericht gekregen van Dumbledore dat je bent aangenomen op Hogwarts. Natuurlijk ben je in de vakantie's gewoon hier weer welkom. En aangezien je al snel weg moet, heb ik de huiselfen opdracht gegeven een grote feestmaaltijd te berijden en word er vanafond in de eetzaal een klein afscheidsfeestje gegeven.' Hope glimlachte even naar Karkarof.
'Dankuwel. Dat stel ik op prijs.' Karkarof liep weg en Hope stond ook op.
'Wat ga je doen?' Victor keek Hope even aan.
'Mijn koffer alvast in pakken. Anders ben ik niet optijd klaar aangezien ik in Engeland ook nog al mijn spullen moet gaan halen.'Hope liep weg, een van de gebouwen in waar haar slaapkamer zich bevond.
Reageer (2)
Oeh gaaf
1 decennium geledenIk vind hem echt leuk, Romi! Verder
1 decennium geleden