Chapter OO2.
Op dat moment begon iedereen te praten. Meteen werd ik wat onzeker. Daarnet ging het nog goed, op die reacties na dan, maar ze waren wel stil. Ik beet even op mijn lip. “Jongens, stil nu!” Zei ik hard maar niemand luisterde. Dit moest ik beter aan pakken. Ik ging op het bureau zitten en zei niets. Er werd eerst nog hard gepraat, maar het werd steeds minder en minder, tot dat het stil was. De leerlingen keken me met opgetrokken wenkbrauwen aan. Dit hadden ze vast niet gedacht. Toen het muisje stil was pakte ik mijn boek en ging weer verder. Ze luisterden naar mijn uitleg, maar zodra ik ze aan het werk zette begonnen ze weer te praten. En het ging van kwaad naar erger. Op den duur vloog Dennis of Rick af en al snel waren ze in een gevecht. Shit. En dat in mijn eerste lesuur. Ik rende naar ze toe en haalde ze uit elkaar. “Jongens, kappen nu!” Zei ik streng en zette ze apart. “En nu werken, en stil.” Ik ging op mijn stoel zitten en meteen had ik spijt. Misschien was ik nu wel te streng, en dan mochten ze me straks niet. Meteen zette ik die gedachte van me af. Je moest streng zijn en je niet laten kennen in het begin. “Bill, mag ik even naar de wc?” Vroeg het meisje wat naast Alix zat. “Wat was je naam ook alweer?” Vroeg ik. “Lisa.” Zei ze en ik knikte. “Ga maar, Lisa.” Alix keek haar met openmond aan. “Je heet Amber man, doos.” Zei ik en het meisje keek haar kwaad aan. “Stil nou!” Mompelde ze en ik rolde met mijn ogen. Die grappen waren al zo oud, konden ze niets beters verzinnen?! Ik liet Amber toch naar de wc gaan en glimlachte naar Alix. Ze glimlachte terug en bloosde. Hmm, ze was best leuk.
Vermoeiend kwam ik die middag thuis. “Hooi, ben thuis.” Mompelde ik en liep naar de keuken. “Hoi schat, hoe was je eerste dag?” Vroeg mijn moeder en ik haalde mijn schouders op. “Ging wel, bij de eerste les begonnen ze eerst al over mijn uiterlijk, een discussie of ik nou een jongen of een meisje was, toen ik met de les wou beginnen begonnen ze te praten, daarna gingen er twee jongens vechten, daarna kwam de het leuke grapje van de namen verwisselen nog, de rest ging er zo een beetje hetzelfde aan toe.” Ik pakte wat te drinken en ging naast Tom op de bank zitten die tv aan het kijken was. “Ach, dat is altijd zo bij de eerste dag. Morgen gaat het vast beter.” Ze drukte een kus op mijn hoofd en ik knikte. “Ik doe m’n best.” Zei ik en glimlachte.
Reactie's?
Reageer (6)
Praaaaachtig!
1 decennium geledencoowl snel verder
1 decennium geledenoeh ik neem een abbo!!!
1 decennium geledensnel verder gaan hoor!!!!!
whieeeeeh
1 decennium geledensnel verder
<3333333
xx
Go Bill! Gebruik je Bill power? I think. Echt geweldig. ^^ Waar is Tom eigenlijk? Of komt hij nog? Ik ben nogal ongeduldig. ;$ Zou je asjeblieft heel snel verder willen gaan? (: Ben erg benieuwd.
1 decennium geleden<3