Foto bij 8

Ik hoor verschillende en veel stemmen beneden. Ik veeg de tranen van mijn gezicht, check mezelf even in de spiegel en ren naar beneden. Jason, Melanie, hun ouders en nog paar mensen staan in de woonkamer. Ik groet ze allemaal 1 voor 1 en ga dan op de bank zitten naast Alex en niet naast Jason. Voor het geval dat ze weer gaan beginnen over ons. ‘Waarom ga je niet naast je lover zitten?’ Fluistert Alex in mijn oor. Ik rol met mijn ogen. Ik zie Justin de trap aflopen en ook al wil ik het niet toegeven, hij ziet er best oké uit. Hij ziet er zelfs beter uit dan oké, hij is pretty hot. Ik wil het eenmaal niet toegeven maar ik vond dat altijd wel van hem. Hij draagt een blouse - ik heb altijd wel een zwak gehad voor jongens met blouse - en een zwart broek - die weer op half 7 hangt - een zwarte pet en zwarte schoenen. Toen ik hem voor het eerst in zijn clip Baby zag, was mijn eerste reactie “Damn, wat is die jongen lekker.” Het is een feit, ik kan er niet omheen draaien. Hij draait zich om naar mij en Alex en de oorbel - die hij blijkbaar in heeft - glinstert. Weer iets waar ik een zwak voor heb. Als hij aardig is, in plaats van zo ongelofelijk arrogant en irritant te zijn, dan zou ik misschien iets hebben geprobeerd. MISSCHIEN! Het is niet zeker. ‘Kom, jongens. We gaan naar buiten.’ Roept mijn moeder. Als een zombie, verdwaalt in mijn gedachtes over Justin, loop ik achter de jongens aan naar buiten. Waarom denk ik eigenlijk na over hem? Toen hij me ooit had een dm had gestuurd op Twitter was hij heel aardig. Op de Meet & Greet deed hij net zoals hij nu doet. ‘Pap? Mag ik vanavond nog naar de brug?’ Vraag ik, hij knikt en gaat weer verder met wat hij bezig was. Met een glimlach loop ik naar het meer toe waar Alex, Melanie, Jason en Justin zitten. ‘Zullen we vanavond naar de brug gaan? Vraag ik en ze knikken allemaal.
Het vuurwerk is begonnen en Melanie, Jason, Alex, Justin en ik lopen met z’n allen naar de brug. Justin heeft niets gezegd sinds dat ik erbij was gekomen, misschien daarvoor ook niet. Het vuurwerk is prachtig, sommige zijn luidruchtig. Er wordt een rotje richting mij gegooid. Ik wil achter Jason verschuilen, maar ik word door iemand weggetrokken. Als ik opkijk zie ik Justin staan. Ik ben sprakeloos. Justin die mij wegtrekt omdat er een rotje naar me word gegooid. Ik kijk nerveus naar mijn hand die wordt vastgehouden door Justin. ‘Ow, sorry.’ Zegt hij snel en trekt zijn hand weg. ‘Dank je dat je me wegtrok.’ Hij knikt en loopt weer terug naar de groep. Melanie komt naar me toegelopen en wiebelt met haar wenkbrauwen. Ik geef haar een speelse duw. ‘Jij en Justin, hè?’ ‘Er is niks tussen mij en Justin. Hij deed alleen even aardig omdat jullie erbij zijn. Normaal is hij echt irritant.’ ‘Ja, ja.’ Ik ga op een heuveltje zitten en de rest komt erbij zitten. We kijken met z’n alleen naar de vuurwerk, in stilte. Jason pakt mijn hand vast, gelukkig ziet niemand het want het is best donker. Met zijn duim streelt hij over de rug van mijn hand - wat mij tintelingen bezorgt. Ik begon het steeds kouder te krijgen. ‘Ik ga terug naar het huisje.’ Zeg ik en sta op. ‘Waarom?’ Vraagt Melanie. ‘Ik ben moe.’ Lieg ik. Ik ben klaarwakker. Ze knikt en ik loop naar mijn kamer toe. Ik zit nog steeds met mijn gedachtes bij Justin. Hij deed voor het eerst aardig tegen mij. Ik open de la en pak het jeukpoeder eruit. Ik pak mijn mobiel van mijn nachtkastje en bel Caitlin op. ‘Dus, heb je het gedaan?’ Vraagt ze enthousiast. ‘Nee, ik twijfel.’ ‘Sinds wanneer twijfel jij over dit?’ ‘Iemand gooide een rotje naar me vandaag en hij trok me weg. Normaal zou hij me hebben laten staan.’ ‘En doordat twijfel je?’ ‘Jup.’ ‘Hij schold je uit, en maakte je uit voor hoer en hij doet 1 keer lief en alles is goed?’ ‘Niemand zei dat het goed was, maar ik ben bang dat ik het erger maak.’ ‘Doe het, en als het erger wordt krijg je van mij 10 dollar.’ ‘Deal!’ ‘Deal.’ Ik hang op en ren naar zijn kamer. Ik bestrooi zijn kamer vol met jeukpoeder en leg het jeukpoeder terug in mijn la. Beneden drink ik een glas water leeg en ga weer terug naar de heuvel. Tot mijn verbazing zie ik Justin daar als enige zitten. ‘Waar is de rest?’ Met een zielig gezichtje kijkt hij me aan. ‘Ze zijn iets gaan eten van de barbecue.’ Ik knik en ga naast hem liggen. Justin noch ik zegt iets. Het enige wat je kunt horen is het gelach van de mensen bij de barbecue. Het is fijn, voor het eerst geen ruzie met Justin. ‘Waarom trok je me weg?’ Vraag ik. Ik kon me niet inhouden om het niet te vragen. ‘Gewoon.’ Antwoord hij schouderophalend. ‘Ik dacht dat je me niet mocht.’ ‘Ik mag je ook niet.’ ‘Waarom hielp je me dan?’ ‘Mijn vriend belandde in het ziekenhuis door vuurwerk en ik had geen zin dat het weer met iemand overkwam.’ ‘Je mag me toch niet?’ ‘Dat betekent nou ook weer niet dat ik je zo graag in het ziekenhuis wil liggen en zeker niet als ik er iets aan kon doen.’ Antwoordt hij sacherijnig. Ik zucht en kijk naar de sterren. Ik zie er verschillende vormen in. Een hartje, een gezicht en grotere ster. Ik sluit mijn ogen en niet veel later droom ik weg. Ik voel hoe twee armen mij oppakken, maar mijn ogen open ik niet. Ik ben te moe. Ik hoor gelach en mijn naam. Niet veel later voel ik mijn waterbed onder mij. Het waterbed begon heel hard, maar na een tijdje minderde het. ‘Slaap lekker, gorgeous.’ Is het laatste wat ik hoor.

MESSAGE: hier een lang deeltje ipv 2 deeltjes, omdat jullie geweldig zijn. Morgen komt er geen deeltje want dan is het Oud en Nieuw. Zaterdag misschien nog wel.
En alvast: HAPPY NEW YEAR! <3

Reageer (10)

  • Elysian

    hoe lieff (L)
    snel verder

    1 decennium geleden
  • XChantalBakker

    veder<3<3(H)

    1 decennium geleden
  • OmyCookie

    Verder!! <333

    Jij ook alvasy HAPPY NEW YEAR!!

    1 decennium geleden
  • chadwick

    aaaah ik wil weten hoe het verder gaat haha
    snel verder pleaseee. <3
    en jij ook alvast gelukkig nieuwjaar! (:

    1 decennium geleden
  • Hooligan

    <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen