Foto bij 5

'Die Jason, hè?’ Zegt iemand opeens. Ik schrik me dood en laat de stapel met shirtjes vallen op de grond. Ik rol met mijn ogen als ik Justin in de deuropening zie staan. ‘Jouw mammie en pappie laten je niet alleen morgenavond, dus ze laten je met Jason a.k.a je lover gaan. Bang dat hun lieve Jas zonder hem doodgaat.’ Zegt hij met een piepstemmetje. Ik kijk hem met opgetrokken wenkbrauwen aan. ‘Jas?’ Ik pak de gevallen stapel weer op en leg ze in m’n kast. ‘Ik weet niet hoe je heet.’ ‘Jessica, geen Jas. Kan je alsjeblieft mijn kamer uitgaan?’ Vraag ik beleefd. In plaats van dat hij wegloopt, loopt hij mijn kamer in. Hij ploft neer op mijn waterbed. Een kreun verlaat zijn mond en ik kijk hem vies aan. Ik wil er op ingaan, maar ik heb geen zin om discussie met Beaver. ‘Oja, mijn koffer staat op je te wachten. Hij wilt uitgepakt worden.’ Zegt hij uit het niets. ‘Ik ben geen slaafje, dat je het maar weet.’ Zeg ik sacherijnig. ‘Jawel, je bent mijn slaafje.’ Ik draai me woedend om. ‘Justin, je bent in mijn focking zomerhuis en je gaat naar MIJN regels luisteren, begrijp je? Eén; Niemand in dit huis is een slaafje. Twee; Je ruimt je eigen spullen op. Drie; Iedereen in dit huis wordt met respect behandeld, dus ik ook. Vier; Ga mijn kamer uit!’ Zeg ik boos. ‘Ik zal me aan de eerste drie regels houden, de laatste? Nee.’ Zegt hij met een grijns en gaat languit op mijn bed liggen. Ik pak hem bij zijn pols vast en trek hem mijn kamer uit. Ik knal mijn deur dicht. ‘Wat een klootzak is hij.’ Zeg ik tegen mezelf. Ik pak mijn mobiel en verstuur een pingberichtje naar Caitlin. “Hij is echt een klootzak. Serieus, ik dacht dat hij nog meeviel, maar NEE!” Niet veel later ontvang ik een berichtje terug, ik kan het niet lezen want ik word door mijn vader geroepen. Ik loop de trap af met mijn mobiel in mijn hand. Als ik haar antwoord wil lezen word hij uit mijn handen getrokken. ‘Pap, mag ik hem even terug? Caitlin heeft iets gezegd.’Zeg ik, nog steeds een beetje sacherijnig. ‘Denk je dat je hem terug krijgt, jongedame? Eerst heel onbeleefd toen tegen Justin, hem uit je kamer sleuren en dan denk je dat jij je mobiel nog krijgt? Dacht het niet.’ Zegt mijn vader boos. Ik zie Justin grijnzen. ‘En morgenavond ga jij niet naar de brug. Punt uit, geen discussie hierover.’ Ik storm, zonder verder iets te zeggen, naar boven toen. Ik ben degene die onbeleefd doet? Pfft. Dacht het echt niet. Justin behandelt mij als een slaaf en ik word gestraft. Ik plof voor de tweede keer vandaag op mijn waterbed en adem diep in en uit. ‘Kiki?’ Hoor ik mijn broertje zeggen. Kiki, zo werd ik vroeger altijd door mijn broertje genoemd. Hij noemde mij vroeger nooit Jessica, pas toen hij 5 was begon hij met Jessica te noemen. Niemand wist waarom, zelfs hij niet. Ik draai me om en zie mijn 12-jarige broertje naast mijn bed staan. ‘Wat is er gebeurt?’ Vraagt hij en komt naast me zitten. Het bed begint hard te bewegen. ‘Mijn mobiel is afgepakt en ik mag morgen niet naar de brug, want ik deed onaardig tegen Justin.’ Zeg ik mokkend. ‘Zou ik misschien je mobieltje even lenen om Caitlin te smsen?’ Hij schudt zijn hoofd. Wat is hij zo irritant soms. Eerst heel lief, en daarna hebberig over alles. ‘Je krijgt 2 dollar van me.’ Er verschijnt een grote glimlach op zijn gezicht en ik pak 2 dollar uit mijn portemonnee. Ik sms Caitlin en leg uit wat er was gebeurt. Als ik op mijn klok zie dat het half 6 is, loop ik naar de woonkamer. Justin zit grijzend op de bank met zijn Blackberry. Had ik die van mij ook maar. In mijn ooghoeken zie ik een rood lichtje branden. Ik weet zeker dat het mijn mobiel was, want niemand had verder een rood lichtgevende lampje op zijn mobiel. De nijging op hem te pakken wordt alsmaar groter dus ik doe de TV maar aan en zap naar MTV. Ik probeer geïnteresseerd te kijken, maar het lukt niet. Ik ben sacherijnig, niemand kon me weer blij maken, behalve als Justin zich normaal gaat dragen en sorry tegen mij gaat zeggen.

Reageer (11)

  • Zaynstagram

    Man wat is Justin een rotzak! EN die pa ik had die allang een mep in zen gezicht verkocht, hetzelfde geldt voor Justin Beaver ;D
    Mooi geschreven!

    xoxo'

    1 decennium geleden
  • LinnaNevilla

    Hét is zo goed ff serieus!(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

    1 decennium geleden
  • Pinkpancake

    Jemig, had hij nou haar mobiel wat een LULLLLLLLL:((:@(puh)(6)(duivel)
    Als dat mijn mobiel was had ik hem gelijk een trap in zijn LUL gegeven!!!!!!!!!!!!! Maar wel verder met je verhaal(typing)

    1 decennium geleden
  • bLaMeShIfT

    Wat een klootzak is die justin(6):((:@:8
    maar wel vet goeie storie:D(lol)(cool)

    1 decennium geleden
  • LadySansa

    wat is hij een grote zak zeg mar je verhaal is wel leuk

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen