Happy Birthday
"Woooaah! No way! Dat meen je niet!" Bijna waanzinnig komt ze eerst mij en daarna Orion omhelzen.
"Ik dacht wel dat je het een leuk cadeau zou vinden." gniffelt hij.
Ik sta er met een glimlach op toe te kijken. Na honderden subtiele hints van Aurora's kant en maanden sparen door mij en m'n broek konden we drie tickets kopen voor een optreden van Nuclear Lightning.
"Gelukkige verjaardag, Aurie." voeg ik er nog aan toe.
Ze is door het dolle heen en rent de kamer rond met de tickets in haar handen. Ze springt op en over de zetel, waarbij ze bijna valt, en gaat dan een vreugdedansje op de tafel doen. Daarna huppelt ze de trap op, waarbij ze nog even terug keert om ons te bedanken, en gaat haar vrienden bellen met het nieuws over haar waanzinnig verjaardagscadeau.
Zodra ze boven is gaan Orion en ik zitten.
"Vijftien. Je weet wat dat betekent." zegt hij gemoedelijk.
"Nee," mijn stem klinkt veraf "ik laat haar niet debuteren."
"Oona, ik wil het ook niet, maar zodra ze gedebuteerd is zal ze ook zichzelf kunnen beschermen en-"
"Dan zal haar heksenaura zichtbaar zijn voor anderen." breek ik hem bruut af.
Ik weet wat een debutatie inhoudt. Wanneer een heks of tovenaar vijftien jaar oud wordt, dan wordt deze door de Raad van Druïden ingewijd tot de magische wereld. Hun krachten worden actief en hun aura veranderd zodat andere magische wezens hun kunnen herkennen. Zowel goed als kwaad. En laat dat laatste nu net het gevaarlijkst zijn voor ons.
Ik voel de tranen opwellen en verbeg mijn hoofd in mijn handen. Orion komt naast me zitten en slaat een arm om me heen. Aurora moet debuteren, anders blijft ze kwetsbaar, dat weet ik. Maar iets uit handen geven dat je al vijf jaar beschermt met jouw leven en dat van anderen is niet makkelijk. Al helemaal niet als ze het enige is dat je nog hebt.
Reageer (4)
wow
1 decennium geledenheel mooi gecheven!!!
xxx
ps. klein foutje: 'broek' moet lijkt me 'broer' zijn... (5e regel)
Oeh, sounds exciting!
1 decennium geleden-abo-
Klinkt spannend!
1 decennium geledenJe schrijft echt goed,
1 decennium geledenkudooo<3
snelverder<3