Stomme gedachtes
Ik laat me op mijn bed vallen nog steeds kan ik het niet bevatten.
Blaze komt binnen en begint tegen me te praten. Ik praat mee, maar waar we het eigenlijk over hebben heb ik geen idee. Op een gegeven momentbegint hij over Sarah en over de zwerkbal training. Ik ben niet meer zo goed gestemd
en probeerde niet aan haar te denken en ja hoor, dan begint hij over haar. Ik ga weer op mijn bed liggen en Blaze heeft door dat iets niet goed is. De deur wordt opengegooid en Patty komt binnen. "Wat is er met jou? Ben je ziek, nawerkingen van een drankje? En nog meer. Ik heb genoeg van haar en zorg dat ze tegen het plafond aanloopt. Blaze kijkt er verschrikt naar, blijkbaar had hij door dat hij daar had kunnen hangen. Met een paar spreuken werk ik haar de kamer uit. Totale stilte. We horen een harde plof uit 1 van de meidenzalen komen. Ik kijk naar Blaze, allebei willen we weten wat het was. Patty komt onze kamer weer ingestormd. "Je bent net op Sarah gaan zitten!" gilt ze naar mij en ze begint te lachen. Snel spring ik op en storm ik naar Sarah's kamer. "Ben ik op jou gaan zitten?" "Ja, dat weet je toch." ik voelde me rood worden en snelde de kamer uit. Hoe krijg ik het toch altijd weer voor mekaar om problemen aan te trekken. En wat doet ze met mij? Waarom gaat als zij er is, alles fout. Ik sta naast de muur van haar kamer en weet niet meer wat ik moet doen, alles is een raadsel.
Ik heb duidelijk hulp nodig en loop naar het kantoor van Sneep. Ik klop op de deur en het gaat open. Sneep kijkt Nors voor zich uit. "Wat is er Draco?" hij zucht. "Van mijn vader mag ik niet meer met Sarah omgaan maar alles lijkt anders te lopen, telkens neem ik me voor om uit haar buurt te blijven. En dan gebeurt er iets en is ze er weer. Vader zegt ook dat ze sowieso zal sterven, dat er niks aan te doen is." ik vertel nog meer en Sneep lijkt best geschrokken hierdoor. 'Wat moet ik doen?" "waarom zou ik een idee moeten hebben?! Als ik het wist waren ze nu al allebei veilig geweest!" Hij vond dit dus niet leuk en begon te ijsberen. "Ga even weg, ik zal kijken wat ik kan doen." ik kon me nog even niet verroeren. "Nu!" ik slikte en verliet snel de ruimte. Zo pissig was hij nog nooit geweest, althans niet tegen mij.
In gedachten verzonken liep ik terug naar de leerlingenkamer. Ik loop de hoek om en bots tegen iemand op. Snel vang ik haar op. Ik kijk beter en zie dat het Sarah is. Haar ogen had ze gesloten. Ik verbaasde me erover dat ze hier liep, ze zou moeten slapen. Vooral door die visioenen en het telkens flauwvallen, slapen zou haar goed doen. Ik bleef haar aankijken, verstijfd.
"uhm, Sorry." ze keek naar beneden.
Nog steeds kon ik me niet verroeren.
"uhm, kun je me weer rechtop zetten?"
"Natuurlijk." snel keek ik weg terwijl ik haar weer op haar voeten zette.
"Waarom ben jij nog op, Draco?"
"Kon niet slapen." ik kan haar de echte reden niet vertellen en hoop dat dit geloofwaardig overkomt maar ergens weet ik al dat zij het niet geloofd.
"En jij, waarom ben jij nog op?"
"Ik had weer een visioen, die voldemort of hoe die ook heet is echt een psychopaat! waarom wil hij mij in godsnaam dood hebben, het is niet alsof ik hem iets misdaan heb."
"Weetje, kan het niet zijn dat hij je wil gebruiken als aas voor je moeder?"
"Waarom zegt hij dan dat ik niet kan ontsnappen en dat hij me gaat martelen?"
Ik slikte. Dit meende ze toch niet. Wat vader zei was waar.
"Heeft hij dat gezegd?" "Yep, daarom ga ik naar Sneep, misschien heeft hij er wel iets tegen." zei ze bitter.
"succes ermee, hij is niet heel vrolijk." ik liep snel verder. Ik voelde haar ogen me nog volgen. Snel liep ik de slaapkamer in, de rest was al diep inslaap. Ik kon op dit moment er niet eens aan denken om te gaan slapen. Ik moest weten waarom hij haar nou dood wilde hebben, ze zou ons misschien zelfs nog willen helpen. Ze is niet als haar moeder. Dat wil ze ook niet zijn. Ik ga in bed liggen en pak maar een boek. Gedaanteverwisselingen. Ik vond er niks aan maar ik heb het vak dus ik moet er wel iets voor doen. Langzaam vallen mijn ogen dicht door de saaie stof.
Reageer (1)
humor(K)
1 decennium geledeni love it