22-bottle
Iedereen keek hem raar aan. Niet moeilijk: hij was dronken, kende ons niet en vroeg ons ons voor te stellen.
'Ik ben Felicia en ik heb geen idee wat ik hier doe.' zei ik.
De man draaide met zijn ogen. 'En, welke god mag jij spelen?' vroeg hij haast kinderlijk.
Mijn wangen liepen meteen rood aan, niemand gedroeg zich zo tegenover mij... 'Athena...' gromde ik boos en ik keek naar de grond. Hij gniffelde. 'Dus jij bent mijn nieuwe zusje!'
Daarna was Gill aan de beurt. 'Aphrodite.' zei ze, een beetje verlegen. De onbekende gniffelde en floot. 'Dus, jij bent de beeldschone vervanger voor onze minares. Ben jij ook zo simpel?' Haar ogen werden groot en ik zag dat ze moeite had hem geen klap te verkopen. Als hij zo doorging, zou ik het met plezier doen.
'Wie ben jij eigenlijk?' riep ik boos uit.
Hij draaide zich weer naar mij en greep ondertussen naar zijn drankfles, die hij bijna miste. 'Dionysus, god van de wijn, duh!'
Ik zuchtte boos. 'Het plaatselijk drankorgel, zal je bedoelen!'
Dionysus negeerde mijn opmerking en ging verder met de rest. Hij keek vragend naar Nicolas.
'Euh, Apollo...' zei hij. 'Dus, Mozart is teruggekeerd?' vroeg de zatlap zoetjes. Nicolas' mond verstrakte.
Dionysus keek vervolgens naar William, die enkel naar hem toeliep, die fles afpakte en die in een van de schoenen zette, die er meteen vandoor ging. Dionysus gromde kwaad en mompelde: 'Ik weet al wie jij bent!' En met een knip van zijn vinger had hij de fles weer in zijn hand.
Hij nam een flinke slok van zijn fles, die er al eeuwen oud uitzag. Met een vies gezicht keek ik naar het donkere, stinkende goedje. 'Wat?' murmelde hij. Ik keek zuchtend weg.
'En jij, knul?' vroeg hij met wazige ogen aan Jake, die vuil terugkeek. 'Poseidon.' Zijn wenkbrauwen schoten in de lucht en hij grinnikte even. 'Nou, ik heb het niet echt zo met water.'
En zo ging het door, iedereen zei wie hij was en hij maakte een gemene opmerking. En op het einde probeerde William zijn fles nog een keer af te pakken, wat dus weer mislukte.
En daarna begon de zatlap met alle meisjes die zijn pad kruisten te flirten, inclusief mij, wat hem een blauw oog en extra hoofdpijn bovenop zijn kater bezorgde.
Eigen schuld!
Reageer (1)
Zalig
1 decennium geleden