De deur sloeg achter me dicht. 'Maaaam?' Ik gooide mijn sleutels op het tafeltje naast de kapstok en deed mijn sjaal af. 'MAAAM?' Geen antwoord. Ik liep door naar de keuken. Ze stond tegen de keukentafel aangeleund met de telefoon tussen haar oor en haar schouder geklemd.
Ik liep naar het aanrecht en schonk mezelf wat koffie in.
'Ja, nee, dat begrijp ik heel goed... Geen probeem, geweldig! Oké... Ja, dag!'
Ik zette mijn tas neer en ging aan de tafel zitten terwijl mijn moeder de telefoon weglegde. Ze keek me aan met een stralende glimlach.
'Wat?' vroeg ik, terwijl ik me afvroeg waar die glimlach vandaan kwam. Mijn moeder had een raar ticje om op een myterieuze wijze te lachen als ze iets heel spannends verborgen hield.
'Ik sprak net met mijn assistente en het is geregeld!' Ik had er altijd zo'n hekel aan als ze niet duidelijk zei wat ze bedoelde, en dat wist ze.
'Wat is geregeld?'
'Wij gaan naar Amerika!' Gilde mijn moeder, een vreugde dansje makend.
'Wat?! Naar Amerika? Hoezo? Hoe lang? Wanneer?'
Mijn moeder stond nu letterlijk op en neer te springen.
'We vliegen morgenochtend naar Amerika om voor het tijdschrift een aantal interviews af te nemen met beroemde sterren. Zie je het voor je? 3 weken lang op vakantie in Amerika, terwijl ik ook nog eens aan mijn tijdschrift kan werken?!' Verbaasd deed ik mijn mond open om iets te zeggen, maar ze onderbrak me. 'Ik weet wat je wilt zeggen, maar ik heb alles geregeld met school! Je krijgt 3 weken vrij, op voorwaarde dat je in Amerika wel school volgt.'
Deze keer viel mijn mond open van verbazing. 'Mam.... dat is FAN-TAS-TISCH!'
'Dat weet ik', zei ze terwijl ze me lachend aankeek, 'Ik zou maar alvast gaan pakken als ik jou was!'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen