Foto bij 002. The motocross-camp.

Ik keek naar buiten, zoveel crossers, ouders, motors. Ik zuchte even. Waar was ik aan begonnen? Drie week lang als enige meisje op een motorcross-zomerkamp. Mijn moeder en Jason vonden het idee niks. Ze kwamen ook nooit naar de crossbaan. Het deed hun niks, mijn moeder en haar vriend vinden het zelfs wel erg dat hun enige (stief)dochter aan motorcross doet, maarja ze konden me niet tegenhouden. Ik deed de oortjes van mijn iPod in en stapte uit de auto. Mijn broers waren ook meegekomen. Uit de grote truck haalde ik mijn koffer en tas. Mijn broertje Romano wenkte me, 'hierheen..' zei hij. Er stond een grote tent, 'hier slapen we dus.' zei Romano en zette zijn spullen er neer. Ik liep de tent in, er stonden bedden met matrassen er in. Ik moest lachen, een tent met echte bedden. Nadat ik mijn spullen neergezet had liep ik weer naar de truck waar Dimitri zijn 250 cc motor eruit haalde. 'Echt super dat Monster Energy ons wil sponsoren.' zei ik tegen Dimitri. Hij reageerde met een kort knikje. Een week geleden had ik Monster Energy benaderd of ze ons, race team Demirovic, wouden sponsoren. Vier dagen geleden had ik een telefoontje gekregen dat ze dat graag wouden doen en de volgende dag kregen we de kleding en motoren. Ik pakte ook mijn 125 cc motor eruit en liep er mee richting de tent waar ik hem voor neer zette. Ik moest alleen nog even mijn pak pakken en dan kon ik het terrein verkennen. Seth, onze chauffeur, zette de grote truck naast de tent, hier zouden we onze motoren in kunnen zetten als we ze niet meer gebruikten. Hij zei ons gedag en liep richting de pakeerplaats waar hij opgehaalt zou worden en weer naar huis zou gaan. Mijn broers liepen naar me toe. 'Ga je mee?' vroeg Dimitri. Ik knikte. We liepen richting de crossbaan. Onderweg kwam er een groepje jongens, die toen ze mijn broers zagen, meteen op ons af kwamen lopen. 'Romano, Dimitri!' riep een grote brede jongen met een smile en hij gaf ze een handdruk. 'Nick.' begroetten ze hem vrolijk. 'Wie is deze mooie dame hier?' vroeg een jongen met halflang bruin haar. 'Yo Alex, dit is ons zusje Isabella.' De vier jongens keken lachend naar me, 'komt ze jullie uitzwaaien?' Ik schudde mijn hoofd, 'ik zit ook op dit camp.' De jongens keken me ongelovig aan. Nick vroeg in welke klasse ik reed, 'MX2.' antwoorde ik. 'Ze rijd volgens mij echt..' begon een jongen met kort blond haar, 'ze weet van klasses af.' Mijn broers bevestigden zijn reactie door te zeggen dat ik echt aan motorcross deed. 'En hoeveel cc rijd je?' vroeg de jongen die tot nu toe nog niks gezegt had, '125.' reageerde ik. Eindelijk geloofden de jongens dat ik echt aan dit camp deed, ik zuchte even en vroeg aan Romano of ik nog mocht weten wie dit waren. De jongen met kort blond haar wreef met z'n hand verlegen over z'n achterhoofd. 'Ja sorry, we hadden ons moeten voorstellen.' zei hij. De grote brede jongen stelde zich voor als Nick. 'Dat is Alex.' zei hij wijzend naar de jongen met het halflange bruine haar. 'En dit is Bruno.' Hij sloeg een arm om een zwart harige lange jongen. De jongen met kort blond haar was Ryan. Ik lachte even naar de jongens, 'hoi, ik ben Isabella, wij gaan nu.' Ik sleepte mijn broers mee terwijl ik de jongens nog na hoorde mompelen, 'een chick op dit camp..' 'dit wordt een geweldige zomer.' Als ze zich maar niet te veel in hun hoofd haalden..

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen