Chapter 10
Maeyke;
woensdag 5 september:
Elyza, Edward, Jacob en ik zitten op de bank. "belachelijk" mompeld Edward. "hoe heet die film eigenlijk?" vroeg Jacob. "vampires suck" zei ik. "mmmh...past wel" zei Jacob. Elyza sloeg Jacob tegen zijn arm. "au" zei hij. Elyza grinnikte. we kijken weer naar de film. we zagen een vampier zijn gebit vast zitten in iemands arm. "ik wist niet dat mijn gebit zo los zat" zei Edward droog. "erg creatief gebruik van ketchup" beaamde Elyza. we grinnikte, Jacob keek ons walgend aan. "oh, Jacob nu komt jou stukje" riep Elyza "kom Maeyke" ze trok me overeind, en we begonnen te dansen. "it's raining men, hallelujah, it's raining men" zongen we mee. Edward en Jacob keken ons aan. "en waar sloeg dat op?" vroegen ze tegelijkertijd. Alica kwam naar binnen gehuppeld "als ik jullie was, zal ik maar uitkijken want Emmett komt zo binnen en hij sleurt jullie zo mee naar buiten" Elyza en ik grijnsde. we gingen zitten op de bank en een seconde later kwam Emmett binnegstormt en pakte onze enkels. hij trok ons van de bank af en hij sleurde ons naar buiten. Elyza en ik hielden al die tijd onze armen over elkaar. "waarom doen jullie niks?" vroeg Emmett. Elyza en ik keken elkaar aan en barstte in lachen uit. Rosalie kwam aangelopen. ze keek even naar Emmett en hield haar hoofd schuin. "mmm... staat je wel goed, maar heb je het ook met Alice besproken?" Alice en Jasper kwamen aangerend. Alice keek woedend, maar Jasper keek naar Emmett, zakte door zijn knieen en barste in lachen uit. "wat nou?!" zei Emmett. "kijk zelf maar" zei Jasper die nog steeds over de grond rolde van het lachen. Emmett rende naar huis en iedereen volgde hem, behalve Jasper "waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah" riep hij. Carlisle en Esme kwamen naar beneden gelopen. Carlisle hield zijn lach met moeite in en Esme begon aan Emmett's haar te plukken. "misschien moet je een donkerdere tint bij hem doen ELyza" zei Alice. "dat past beter bij zijn huid." Elyza veranderde de kleur toen Jasper met moeite binnenkwam. hij keek Emmett aan en barste weer in lachen uit. iedereen keek naar Emmett. zijn haar was nu fel roze met groene stippen. Edward en Jacob kwamen nu ook naar beneden gelopen. ze barste allebei in lachen uit. "verander mijn haar terug!" brulde Emmett naar Elyza. Elyza zuchtte "oke" Elyza en ik keken elkaar aan. ELyza veranderde Emmett's haar weer terug. "kom, jullie moeten naar school" zei Carlisle. "kom" zei Edward tegen Elyza. "kom je mee?" vroeg ze aan mij. "wacht heel even" antwoorde ik, en ik draaide me om naar Jacob. "ik ga maar weer terug naar het reservaat" zei hij. "oke" zei ik. hij boog zich naar me toe. zijn lippen vonden de mijne, ze waren zacht en warm. iemand kuchtte. ik zuchtte en deed een stap naar achteren. "anders zouden jullie elkaar wel inslikken" grinnikte Emmett. "ik ga maar" mompelde Jacob. ik gaf hem nog een kus en hij liep de deur uit. "kom, naar school" riep Esme. "anders komen jullie te laat!" we liepen allemaal naar de garage en reden naar school.
het regende toen we reden naar school. "jullie zijn iets van plan" zei Edward. Emmett, Rosalie, Jasper en Alice rede in de jeep van Emmett. "jep" zei ik. toen was het stil. "mag ik ook weten wat?" vroeg Edward tenslotte. "nope" zei Elyza. "waarom niet?" sputterde Edward tegen. "je ziet het straks wel lieverd" zei Elyza. ze gaf hem een kus. "oke" zuchtte Edward "zolang jullie mij er maar buiten houden" we kwamen aan op school. "klaar" fluisterde ik tegen Elyza. "klaar" fluisterde ze terug. Emmett sprong uit zijn jeep. iedereen op het schoolplein keek naar ons, zoals gewoonlijk, maar dit keer barstte ze allemaal in lachen uit. Jasper rolde weer over de grond van het lachen. Edward, Rosalie, Alice, en Jasper stapte ook de auto uit. Emmet's shirt was knalroze, zijn broek felgroen en zijn schoenen kanariegeel. Alice gaf een spiegeltje aan Emmett. hij keek in de spiegel en draaide zich om naar mij en Elyza. hij keek ons vernietigend aan. "jullie zijn zo dood" mimede hij. de bel ging. mensen liepen langs ons. ik voelde een tinteling in mijn keel. "het lukt jullie wel" fluisterde Edward. Jasper stond op en liep samen met Alice de school binnen. wij volgde. we liepen het biologie lokaal binnen. Elyza en ik samen les, Rosalie en Emmett zaten een klas hoger en Edward, Alice en Jasper hadden nu wiskunde. oh, fijn: kikkerontleding. Meneer van Burg gaf ons een dienblad met een kikker en een scalpel. Elyza en ik keken naar de kikker. "begin maar" beval Mr. van Burg iedereen. "ik wil niet" fluisterde Elyza. "ik ook niet" fluisterde ik terug. "ik leid hemaf dan zorg jij dat zij buiten komt" "zij?" vroeg Elyza. "weet ik veel, ik zeg ook maar wat" ik liep naar voren. "ja mevrouw Cullen?" vroeg Mr. van Burg. "nou...ehm...AU! mijn oog, oh het zo'n pijn!" gilde ik. Mr. van Burg stond op. ik keek naar Elyza en knipoogde.
reacties, kudo's(H)
Reageer (1)
hielariesxD (dat van een schriftje heb ik ook maar dan ben ik het gewoon kwijt)
1 decennium geledensnel verderxD