Moeder
Ik rende snel deur uit. Snel naar school toe en snel weg van me moeder. Ze was weer eens gisteren gedronken en dan word ze super irritant. Als ze op school is ziet ze Lisa al staan. Lieess, riep ik. Liiin, hoe gaat het nu met jou? Wel goed. Eigenlijk gaat het niet zo goed. Maar dat hoeft niet iedereen te weten. Lisa kan nogal haar mond voorbij praten. Net zoal die ene keer. Toen was ze verliefd op Dylan en binnen een kwartier wist de hele school het. ik moet er eigenlijk wel om lachen nu. De bel gaat en lisa en ik lopen naar binnen, we hebben engels. Ik heb daar echt zo een hekel aan. En die docent... Aan die docent wil ik niet denken want dan word mijn dag nog erger. De bel is na 50 minuten eindelijk gegaan. Na een paar uur loop ik eindelijk het schoolgebouw uit. Ik wil eigenlijk nog niet naar huis. Maar ik zou wel moeten. Hopelijk is mijn moeder niet meer zo irritant als vanochtend. Doei Lin, Doei zie je morgen wel weer. Is goed. En Lisa fietst al naar huis. Ik moet altijd lopen want mij fiets is stuk. Na een half uur lopen, ben ik eindelijk thuis. Nouja, eindelijk ik zit er niet echt op te wachten dat me moeder weer gaat schreeuwen naar me. Ik zucht en ik stop de sleutel in de deur. Ik kom binnen en zie me moeder voor me neus staan. War om jij vandaan? Euh, ik kom gewoon van school. En voordat ik dat zeg, heb ik opeens een klap in me gezicht gehad..
Reageer (1)
Leuk verhaal
1 decennium geleden