13. Stranger
Trillend staarde ik de vamp aan.
Hij had een hoodie aan waardoor ik zijn gezicht niet kon zien, het was onmogelijk om hem te herkennen.
Hij boog zich naar me toe en fluisterde in mijn oor.
"Je ruikt vreemd."
Ik bleef hem aanstaren terwijl hij weer rechtop ging staan.
"Wie ben jij?" vroeg ik hem gemaakt kalm.
Hij snoof. "Volg me."
Hij draaide zich om en liep een steeg in.
Ik staarde naar de grond. Was dit Jason? Ik had zijn stem niet gehoord nadat hij veranderd was. Ik had zijn stem sowieso nog nooit gehoord zonder dat die van pijn vertrokken was.
En als hij het was, moest ik hem dan volgen, en de waarheid vertellen? Of weggaan, zoals eerst? Waarom zei hij sowieso dat ik hem moest volgen?
Het liefst was ik gewoon weggerend.
Dit kon Jason niet zijn, want dan had ik naar die steeg gewild. En niet de andere kant op, de straat uit.
Ik zuchtte. Het was een bloedzuiger, en waarschijnlijk een slechte, dus hij moest dood. Zo was het nou eenmaal, Jason was een uitzondering en dat was zwak van mij, maar daarom hoefde ik nog geen vriendjes te worden met die dingen.
Ineens voelde ik een intense haat voor dat beest in die steeg. Zijn soort had Jason gemarteld met hun gif. Zijn soort had hem veranderd in een steen, een monster.
Woest stapte ik op de steeg af. Hij ging eraan.
Ik sloeg de hoek om en staarde in de dieprode ogen van de bloedzuiger voor me.
"Je stinkt." zei hij, met een vreemde gelaatsuitdrukking.
"Weet ik, jij ook." antwoordde ik, in een poging om kalm te blijven. Hij moest eigenlijk de stad uit. Ik hoefde geen getuigen.
"Weet je waar je nog meer naar ruikt?"
Ik viel stil, waar wilde hij heen?
Opeens werd ik tegen de muur gepint en hand hij zijn ijzige hand om mijn keel gedrukt. "Weet. Je. Waar. Je. Nog. Meer. Naar. Ruikt!?"
"N-nee." bracht ik met moeite uit. Wat was zijn probleem?
"Wat heb je met Jenny gedaan!?"
Ik rukte mezelf los.
"Wie is Jenny!?"
"Dat weet je best."
"Nee, dat weet ik niet. En ik ga dit hier niet uitvechten."
"Oh, en jij dacht dat je tegen mij kón vechten?"
Ik zag de haat in zijn ogen. Zoiets had ik nog nooit gezien.
"Hmmm...? Dacht je dat?"
Ik haalde diep adem. "Was die Jenny ook een vamp?"
Reageer (5)
Echt geweldig twiddict.
1 decennium geledenverderxD
1 decennium geledennicee snle verder
1 decennium geledenxx
Lekker spannend. Mag ik een gokje wagen? Die gast is de partner van die vamp die Jason wilde afmaken. Ben ik warm? Kan niet wachten tot het volgende stukje. Inspirerende groetjes supperfan. Schrijf ze!
1 decennium geledensuper!!
1 decennium geledensnel verder