Lichten schieten flikkerend aan en de beveiliging luiken gaan omhoog.Het ochtend licht valt op mijn gezicht en ik knipper een keer.'Morgen, Tony!' Klinkt de eerste vrouwelijke.'Morgen, Victoria'. Tony was de beheerder van deze winkel en Victoria was de onderbaas.Al snel zijn de andere drie vrouwelijke verkoopsters er ook: Shiva, Natash en Kim.In de reflectie van de ruit zie ik ze met de rug naar me toe staan en draai mijn hoofd zodat ik ze kan bekijken.Wanneer ik terug draai klinkt er een knak en hoor achter me de meiden iets schrikken.'Deze pop wordt echt oud'. Hoor ik Natash zeggen terwijl ze achter me iets op raapt, mijn linkerhand vast pakt en een van mijn vier overgebleven vingers er terug in duwt.Waar mijn vijfde, de pink, was wist ik zelf niet.Net als mijn rechter duim en ringvinger, en de twee middelste tenen.'Vinden jullie het ook niet raar dat Tony deze ook nog houdt?' 'Natash, houd toch op.Je weet dat Tony die pop graag hier heeft'. Hoor ik Victoria's stem en glimlach.Ik hield van Victoria en Tony en zij hielden van mij.'Maar het is eerder een marionet en kijk hoe vuil ze is geworden van al die jaren.Echt, Tony moet eens ophouden met al dat be-'. 'Ik doe die pop niet weg Natash'. 'Tony'.. De glimlach die ik kon maken kon maar tot een bepaalde 'grote' en die had ik nu, al was deze kleiner dan die een mens kon opzetten.'Goed, jullie weten wat je te doen staat'. Klinkt dan Tony's strenge stem en hij opent de deuren van de winkel waarna al snel de eerste paar klanten naar binnen kwamen.Ik zag vele bekende gezichten van alle jaren dat ik hier al sta en wacht tot de dag voorbij is, wachtend op Tony die me eens per week naar huis nam om me op te knappen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen