Het was het begin van een nieuw schooljaar. Ik zou dit jaar in dezelfde klas zitten, met dezelfde kinderen, op dezelfde school. Ik had heel veel zin in het nieuwe schooljaar, dan kon ik al mijn vrienden weer zien. Het enige wat er dit jaar zou veranderen, was dat we een andere lerares hadden dan de jaren daarvoor. Mijn nicht, die 2 jaar geleden les had van deze juf, had me gewaarschuwd. Juf Jennie was heel streng volgens haar. 'Bzzzzz!' De schoolbel ging. Ik was op mijn hoede voor mijn nieuwe juf. 'Succes Cleare!' zei Jade, mijn nicht. Ik was één van de eersten die het lokaal binnen kwam. Ik ging in een groepje met 4 tafels zitten, we waren toch maar met 3 meisjes. Even later kwamen Naomie en Annelin bij mij zitten. Toen de rest binnen was en juf Jennie wilde beginnen, kwam er opeens een nieuw meisje met haar moeder binnen. 'O ja, dat was ik bijna vergeten. Dit is Annemarie. Ze is een paar weken geleden hier naar toe verhuisd.' Ik had niet gerekend op een nieuw meisje in de klas. Blijkbaar waren Annelin en Annemarie al aardig bevriend. Ik merkte dat doordat ik "opeens" een plaatsje op moest schuiven. Ik deed het gewoon, omdat ik veel te bang was dat ik mijn vriendinnen kwijt raakte. Nu zat ik tegen het bureau van de juf aan, en dat voelde niet prettig.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen