13-hephaistus
Razendsnel krabbelde ik met mijn pen op het papier. De krachten, lenzen, convensatie enzovoort. Ik hoefde er zels niet meer over na te denken: het ging vanzelf. Alles van biologie, fysica, chemie of andere wetenschappen was zo leuk, zo makkelijk. En interessant. Newton, 9.81.. Een tintelend gevoel in mijn neus veranderde in een kriebel die heviger en heviger werd en voor ik naar mijn zakdoek kon grijpen, was het al van dat. 'Ha..hatsjoe!' ik greep de rand van de tafel vast. Mijn neus begon te druppen en ik snifte met een zakdoek doppend. Nee, hé, niet weer.. hooikoorts kon het niet zijn want ik zat binnen. Verduivelse allergiën! Altijd was het ervan, ik zou nog eens smetvrees krijgen. 'Hm, interessant.' ik schrok me een hoedje. Een ruig uitziende man met donkerbruine baard boog zich over mijn werk. 'Dus dit is je roeping? De wetenschappen?' 'Wie bént u?' ik wist niet waarom ik zo beleefd was. 'Een pottenkijker, zou ik zeggen.' hij glimlachte. 'Dus opnieuw: dit is je roeping?' ik knikte en hij keek wat teleurgesteld. Had ik iets verkeerds gezegd? Hij begon in mijn kamer rond te lopen en te kijken. Ik wilde hem stoppen maar.. ik was als aan mijn stoel vastgespijkerd. 'Allesinds, je bent handig.' merkte de man op. Ik kon hem alleen met open mond aanstaren. 'Zoals dit.' hij pakte mijn gemaakte jupiter. 'Zelf gesmeden in het koper?' ik knikte. 'En..ah.' hij nam een houten beeldje in zijn handen. 'Artemis. Godin van de jacht.' 'en de maan en het leven.' flapte ik eruit. 'Alhoewel Selene..' hij keek me raar aan. Ik wist dat hij zich afvroeg waarom ik er zoveel van wist:'Ik ben geïnteresseerd in de Griekse Mythologie.' 'En waarom Artemis?' 'Wel..' ik perste mijn lippen op elkaar en streelde mijn pen. 'Ze is cool. En ik respecteer haar: ze leeft in de natuur en..' 'Ze is een eeuwige maagd.' zei hij met brute ogen.' Dus zeg maar niet te veel hardop. Weet je wie Hephaistos is?' 'God van het vuur en smeedkunst.' zei ik meteen. 'Zoon van Zeus en Hera. Is door Hera af de Olympus gesmeten en heeft dus..' ik zweeg. Ik zag net dat hij mankte aan een been. Nee, dat meen je..ik kon opeens mijn kamer niet meer herkennen. Ik was in een grote ruimte met witte zuilen. 'Olympus.' zei de man met zijn lage stem. 'En Jeremiah, ik antwoord op je eerder gestelde vraag: ik ben Hephaistos. En jij gaat me vervangen. Ik weet dat je goed met je handen bent en laat het eens zien. En je bent een grote hulp voor die andere tieners: je kent de mythologie.'
Reageer (3)
oehhhhh artemissssss:$
1 decennium geledenDat werd eens tijd
1 decennium geledenmaar hoeveel goden gaan er nog volgen? ik zou wel eens willen zien wat ze ervan terecht brengen.
eindelijk iemand die wel wat van Mythologie weet x'D
1 decennium geleden