Remus POV.
De brief van Perkamentus kwam binnen, het was goed. Ze mocht naar zweinstein komen als je op gesprek ging. Je vroeg je af waar het over zou gaan en waarom die het niet aan Sneep vroeg. Om te weten dat sneep fan van duistere magie was hoefde je geen genie voor te zijn, iedereen zag dat. Maar waarom zou Perkamentus om jou vragen dan? Je wist het niet. Je stond op uit je stoel en liep naar de woonkamer waar Stacey en Christina zaten. "Goed nieuws je mag naar zweinstein. Je mag morgen al beginnen als je wilt." Christina, die verdiept was in een boek keek op. "Echt waar!" Stacey omhelsde blij haar dochter. "Zullen we dan nu gaan pakken lieverd? Dan gaan we morgen je schoolspullen halen." "Owja, Perkamentus had deze lijst meegestuurd." Je gaf Stacey een lijst met benodigdheden. "Hij verwacht ons om 2 uur in z'n kantoor." Ze knikte en liep naar boven met Christina. Zelf volgde je ze om naar bed te gaan. Je liep meteen naar de badkamer waar je eerst ging douche. Na ongeveer een kwartier kwam en eronder uit en deed je pyjama aan en daarna poetste je je tanden. Je liep nog even langs de kamer waar ze aan het pakken waren en zei welterusten. Eenmaal bij je kamer dook je meteen in bed en bijna meteen was je in slaap. Volgende ochtend werd je vroeg wakker. Jij, Christina en Stacey waren om 8 uur al in de weg-is-weg. "Gaan jullie maar naar madame malekin dan haal ik haar boeken wel." Christina knikte en bedankte je en jij liep naar klieder&vlek. Het was rustig, wat ook logisch was rond deze tijd. Deze winkel stond altijd vol met ouders die boeken haalde voor hun leerlingen, nu was de school echter al begonnen. Je liep naar de kassa en drukte op een bel en meteen verscheen er een verkoper. "Wat kan ik voor u doen meneer?" "Ik wou graag deze boeken hebben." Je overhandigde de verkoper het briefje die hij nauwkeurig doorlas. "Schoolboeken voor het zesde jaar, heeft uw zoon of dochter de zijne verbrand ofzo." Je glimlachte. "Nee, een vriendin van me haar dochter is van beaxbaton naar zweinstein gegaan en heeft dus nieuwe boeken nodig." "Ah zo. Ik ga de spullen halen een ogenblik geduld." Na iets wat ongeveer 5 minuten duurde kwam die terug met een stapel boeken en betaalde je. Je wenste hem npog een goede dag en liep naar Madame Malekin waar Christina en Stacey al uit kwamen. "Gelukt?" Stacey knikte en Christina hield de tassen omhoog. "Je hebt nu nog een stok nodig, en als je wilt een dier." Ze knikte en Stacey knikte ook en jullie gingen een stok halen en een leuke kat. Maar je was nieuwsgierig, je wou weten wat er zo belangrijk was.

Reageer (3)

  • MysticFool

    yeah snel evrder
    xx

    1 decennium geleden
  • Histoire

    Ja, leuk hoofdstuk hoor :)
    Heel snel verder want ben benieuwd, wat er gebeurt als ze naar zweinstein gaat en of ze Sirius tegen komt
    En wat er dan zou gebeuren :)

    Verder
    (flower)

    1 decennium geleden
  • Jiles

    Yeah, weer een hoofdstukje!! :D
    Snel verder!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen