Snel draai ik me om en kijk door de gang. Ik zie niemand die ik ken. Waarschijnlijk was het voor iemand anders bedoelt.
'Ik had het tegen jou?' Naast me duikt een meisje met blond haar op. In haar hand heeft ze een boterhammenzakje vast, waar 3 witte boterhammen inzitten.
'Hoi' Antwoord ik met een zwak glimlachje.
'Jij zit bij mij in de klas'. Zegt het meisje terwijl ze nonchalant een hap van haar boterham neemt.
Ik knik, terwlijk ik aandachtig naar de boterham kijk.

'Ik heet Yanouk'. zegt het meisje. En ze steekt haar hand uit. Ik pak hem vast en glimlach haar toe.
'Ik ben Hansje, maar volgens mij weet je dat al'.
Yanouk knikt terwijl ze zachtjes grinnikt. 'geinige naam'.
Ik knik, natuurlijk ben ik wel gewendt dat mensen raar opkijken van mijn naam. Dat moet ook wel als je zo heet.
Ik bekijk Yanouk eens goed. Ze draagt een felgekleurde legging, met een grijs rokje en een felgekleurt shirt. Haar blonde haren staan in twee knotjes vrolijk omhoog. Haar linkeroog is blauw opgemaakt, terwijl haar andere ooglid roze is.
Ik moet toegeven dat ze er een beetje apart, maar heel aardig uitziet.
'Heb je geen eten'. vraagt ze als ze merkt dat ik niet eet.
Ik schud mijn hoofd. 'vergeten' grijns ik.
'wil je soms een boterham van mij?' Vraagt het meisje vriendelijk.

Ik twijfel even, maar knik dan.
'alsjeblieft'. Yanouk geeft me een boterham.

Ik neem een hap. Opeens ruik ik een bekende geur. Ik bijt op mijn lip en begin te trillen...

Reageer (2)

  • Locomotor

    WHAHAHA

    het volgende hoofdstuk gaat hilarisch worden xD,

    en OMG blauw en roze ogen :\ dat is wel heel fout xD

    1 decennium geleden
  • crescendo

    Go pindakaas!

    "gewendt"
    Marijeeee, hoe kan dat nou?! een voltooid deelwoord met dt?! dat is echt heel fout haha

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen