Foto bij 3. Boarding

Ik mis een koekje?

Zoals beloofd regelde Jake een vliegtuig, en loodste hij me naar het vliegtuig. Bij het inchecken keken de stewardessen me wat raar aan, omdat ik niet een handbagage had, maar we mochten gewoon het vliegtuig in.
"Leah, kun je de volgende keer tenminste de takjes uit je haar plukken?" vroeg Jake lichtelijk geërgerd toen we gingen zitten.
"Dat hoort bij mijn look." zei ik sarcastisch. Jake glimlachte.
Hij deed zijn mond open om iets te zeggen, maar een van de stewardessen leunde voor ons langs en vroeg of we een koptelefoon voor de film wilden.
Nog voor ze kon uitweiden over welke film het eigenlijk was sloeg ik het aanbod af, en ze liep weg.
"Hoezo wilde je dat ding niet?" vroeg Jake.
Ik zuchtte. "Ik denk dat het een romantische film is."
"En je bent bang dat ze denken dat we een setje zijn?"
Ik knikte, al kon het me niks schelen wat die idioten op dit vlietuig dachten. Ik hield gewoon niet meer van romantiek, al durfde ik dat nooit toe te geven, omdat ik bang was dat ik dan teveel op Swan zou gaan lijken.
Jake leek te beseffen dat ik hier niet over wilde praten, want hij vroeg ongemakklijk: "Dus... Hoe is het nou om full-time..." Hij keek even om zich heen. "Je weet wel te zijn?"
"Best." antwoordde ik bars. Maar omdat ik niet onaardig wilde zijn tegen Jake, die mijn beste vriend was geworden, voegde ik er "Het is denk ik niet zo anders dan toen jullie 'Laurent' je-weet-wel-den. En tussendoor is het ongeveer net zoals toen jij je-weet-wel ging."
Het was echt vreselijk irritant om met dat ge-je-weet-wel te praten. Vooral omdat ik er aan gewend was om Jake in mijn hoofd te hebben.
"Wordt het niet... Zou je soms geen ehm... rust willen? Een vaste plek?"
Dus daar ha hij heen gewild. Hij wilde me overhalen om weer ergens te wonen.
"Het werkt niet echt, ik in een appartement." vertelde ik hem eerlijk. "En ik heb niet zo veel zin om bij jouw ehm... 'huisgenoten' in te trekken."
"Maar La Push dan?"
Ik staarde hem aan, verwachtend dat hij in lachen uit zou barsten om die mislukte grap. Hij keek alleen bloedserieus.
"La Push!?"
"Je bent er wel geboren, dus ik dacht...."
"Ja, lijkt me echt een geweldig idee. Al die leuke mensen: Paul, Emily Sam en bijna vergeten; Drew! Daar heb ik echt zo'n zin in!" ik spuugde de woorden uit. La Push!?
Hij zuchtte "Oké, het viel te proberen."
"Het is al goed." zei ik, terwijl ik uit het raampje staarde, niet van plan om weer op te kijken voor we landden.

Reageer (8)

  • Lucylot

    Tja... (A)

    1 decennium geleden
  • MysticFool

    haha dan krijg je een koekje *geeft koekje*
    was weer leuk hoofdtuk snel verder
    xx

    1 decennium geleden
  • SpringRain

    achach arme schaaaat.

    1 decennium geleden
  • silferdeath

    verder verder

    1 decennium geleden
  • Gaze

    Verder! ;D
    Ik denk ook dat ze ingeprent wordt op Drew. :3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen