Voorzichtig liep Harry naar haar toe, bang voor haar reactie.
"Wat is er Sarah?" vroeg Harry.
Ze keek op, de tranen waren al verdwenen, haar ogen rood natte lijnen liepen nog over haar gezicht.
Hij hurkte zodat hij op ooghoogte kwam en ging met zijn hand naar haar gezicht, voorzichtig veegde hij de tranen weg.
"Meisjes als jij moeten niet huilen, dat past niet bij hun en helemaal niet bij jou." zei hij op een heel lieve toon.
Ze staarde hem aan, geen woorden kon ze meer bedenken, het was alsof een mist haar gedachten over nam.
"Gaat het een beetje?" hij leek bezorgd.
De trans was verbroken.
"Ja het gaat prima, niks mis." ze was weer vrolijk, niks leek verkeerd te zijn totdat ze zich de visioen herrinerde.
"He, Harry, heb jij ooit tegen een basilisk gevochten?" ze voelde zich benauwd toen ze het vroeg.
Als hij ja zou zeggen wist ze dat hij het had overleefd, zo nee dan zou hij misschien sterven.
"Uhm, niet dat ik weet, waarom?"
"Zomaar een vraag ze draaide zich om om niet te laten merken wat erwas.
Harry had het al door. Maar in plaats van weggaan sloeg hij zijn armen om haar heen en zorgde dat ze hem aankeek.
Nu keek ze geschrokter dan ze wist dat hij tegenover een basilisk zou komen te staan.

Draco wilde even weten hoe het met Sarah was.
Aangekomen bij de ziekenzaal hoorde hij dat ze weg rende.
"Welke kant op?!"
"naar rechts, waarom wilt u dat weten?"
Draco was al weg.
Snel liep hij de hoek om en toen zag hij Sarah staan met potters armen om zich heen.
Woede borrelde in hem op.
Hij liep op hen af.
Gaf Harry een klap en pakte Sarah beet.
"Blijf met je tengels van haar af!"
Draco zag de geschokte uitdrukking op haar gezicht maar dacht dat het kwam omdat ze gepakt waren.
Hij voelde zich opeens gebroken, verdriet in zijn ogen.
Hij draaide zich meteen om en liep weg.
Sarah en Harry keken hem na zonder te weten wat de reden was van zijn woede.
Het bleef een tijdje stil, beide dachten ze na over wat er gebeurd was.

Harry verbrak de stilte.
"Waarom vroeg je dat over een basilisk?"
"Zoals ik zei, zomaar." Sarah keek omlaag, ze was niet altijd goed in liegen, alleen tegen vreemden en leraren.
"Ik geloof het niet vertel me de waarheid."
"wil ik niet vertellen, je hoeft het niet te weten!"
Ze ging net als Draco weg. Ze rende alle trappen zo snel als ze kon af.
In de leerlingenkamer was niemand, ze wist ook niet hoe laat het was.
In een andere kamer zat Draco tegen de deur. Hij wilde niet dat iemand hem zo zag.
Sarah opende de deur naar haar slaapzaal en liet zich op haar bed vallen.
Nooit wilde ze meer zo'n visioen zien en helemaal nooit meer zou ze willen weten of het nog zal gebeuren.
Door haar vraag wist ze dat hij een slachtoffer van een basilisk zou worden. Maar waar en wanneer.
Ze had van het denken hierover, ze pakte haar koffer en zei de spreuken om het te ontgrendelen.
Haar laptop was het grootste, ze tilde het eruit.
Klapte het open en schakelde het aan. Snel opende ze Msn, ze wist dat haar vroegere vriendin altijd het aan had staan zelfs om 2.00 's avonds.
Na enkele minuten kwam een reactie.

"Het is 1uur 's middags, het is goed dat het vakantie is, anders was mijn Iphone afgenomen en had ik je serieus iets aangedaan." stond er.
"Oeps, sorry, wist niet, heb een groot gedeelte van de dag in de ziekenboeg gelegen. En welke vakantie is het?"
"Studiedag, ook goed, ik heb vrij. En wat is er gebeurd dat je daar terecht bent gekomen?" was haar antwoord.
"het enige wat ik weet is dat ik flauwviel door een visioen, ik ga er zeker nachtmerries van krijgen."
"Wat voor visioen, vertel, wil weten!"
"Ik heb een paar vrienden, Harry, Ron, Hermelien, Onyx, Lydia En Draco, soms, er is serieus iets mis met hem.
Weet jij wat een basilisk is?"
"Wat??????? "
"Al gedacht, het is een reusachtige slang, zijn blik versteend en dood soms zelfs. Zijn tanden verspreiden een dodelijk gif."
"Dat is niet zo leuk, waarom vertel je me dit, om me bang te maken?"
"Nee, anders snap je het niet, in mijn visioen zag ik Harry, een vriend van mij, achterna gezeten worden door een basilisk. Hij stond stil en vocht met een zwaard met de basilisk,hij dode de basilisk maar was gebeten. Als het al was gebeurd was ik gelukkig geweest maar het is nog niet gebeurd. Ik voel me zo klein, ik kan niks doen."
"Als ik het goed begrijp ben je bang een vriend te verliezen? Ben je verliefd op hem?"
"Verliefd op Harry 'slik' echt niet, meer dan een vriend is hij niet.
"Das jammer........."
"Shut up!"
"Sarah is terug!!!! Ze is weer zichzelf, triest past niet bij jou, bang ook niet, jij bent een leider, onthoud dat!!! mensen volgen jou voor vertrouwen niet om een bangerik te zien dan verliezen zij zichzelf!"
"begrepen en freaky.
"Wat is freaky?"
"Harry zei ongeveer hetzelfde!"
"Jippie, verliefd, verliefd, kennen elkaar al goed 'fluit en smirk' hij ver zijj jullie gegaan?"
"Jij!!!!, ik ben niet verliefd, we zijn gewoon vrienden!!!, en doe normaal er gebeurd niks met mij. Pas eerder op dat ik jou niet betover, straks heb je een staartje!"
Waaaaaa, 'rennen!', doei, spreek je nog, succes met Harry.
"Tsjeses, Shut up!!!!!, bye, geluk met je stille aanbidder."
"Wat, hoe, shut up!"
"Ik weet alles, 'mwahaha', doei, kusjes."
"Freaky, bye."

Ik zette het gesprek af, het was 13.45.
Sloot mijn computer af en besloot om te douchen.
Snel kleedde ik me om en ging onder de douch.

Onderhand waren er enkele jongens klaar.
Ze wilde naar binnen gaan, kon niet Draco zat er voor.
"Move!! We willen naar binnen!"
"Geen zin, ga in de leerlingenkamer zitten.
Wat flik je ons nou, wij willen naar binnen, nu. Schreeuwde Zabini.
Zo gingen ze nog een paar minuten door.
Sarah was klaar en had al iets anders aangetrokken, een paarse jurk, vergezeld door haar slangen liep ze naar buiten.
Het eerste wat haar opviel was natuurlijk de schreeuwende jongens.
Geluidloos naderde ze ze. Plotseling riep ze "Boe" 2 schoten omhoog, de derde draaide zich om, hij was erg nijdig.
"Wat is er aan de hand, ik kom de kamer uit en haar jullie schreeuwen." Sarah was een beetje nieuwsgierig.
"Draco is voor de deur gaan zitten en gaat niet opzij."
"Moet ik even helpen?"
"Graag, anders komen we er nooit meer in."
Ze trok haar staf maar dacht dat als een spin hem bijt leuker zou zijn.
Ze liep naar een pilaar, een grote spin klimt naar beneden.
De jongens doen een stap naar achteren.
"Wat ga je daarmee doen?"
"Bang voor een spin, hij gaat zorgen dat Draco schrikt en weg gaat."
Sarah zette de spin voor de deur en zegd dat hij eronder door moet gaan en de persoon erachter bijten, zachtjes.
De spin kruipt eronder en is niet meer te zien.
Toen hoorden we een gil en een plof.
De jongens openen de deur en zien Draco met zijn gezicht op de grond liggen, de spin had hem nog beet.
Allemaal schieten ze in de lach, ik kijk om her hoekje en moet gniffelen.
Draco werpt haar een boze blik, ze stopt en loopt door. Ze gaat op de bank zitten nadat ze een boek uit haar koffer had gepakt en begint te lezen.

Reageer (1)

  • bels

    oe dray heeft verdriet, weetje ik ga hem troosten(lol)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen