Edmund kwam de trap af,met een zwarte doek om zijn hoofd gebonden,met twee gaten die zijn ogen vertoonden .Hij had een lange zwarte cape,vastgebonden aan zijn nek.Een wit hemd had hij ergens gevonden,waarschijnlijk dat van Caspian en zijn zwarte broek zat in zijn laarzen.’Hier komt zorro,’zei hij,met Caspians accent,maar dan veel overdrevener,’En dit is Elena,mijne dame.’Bella kwam tevoorschijn.Met haar jurk en haar,zag ze er nu wel spaans uit.Dat was ook de bedoeling maar toch,het was prachtig.’Nu de castagnettes nog!’zei Susan grappend.Maar het echte hilarische was Caspian.Hij had toegegeven om kapitein Haak te zijn.Daarom had hij een grote hoed met een veer en had Bella hem een snor getekend.Hij had een zakdoek in zijn hemd en een paraplu ingestoken.’Wat? O,Caspian,’zei Peter en gierde het niet uit,’O Haak,ze hebben je liggen!’en viel op de grond van het lachen.’Was Haak geen vijand van die Peter Pan?’vroeg Caspian fluisterend aan Edmund,die triomfantelijk knikte.Caspian grijnsde en ging met zijn zwaard stilletjes langs Peters nek.Die hem geschrokken aankeek.’Haak,’zei hij wanneer er terug een glimlach vanaf kon,’Oude zeekoe,heb jij nou nooit door dat ik altijd win?’Hij trok Lucy’s dolk en begonnen te vechten.Voor hun een spelletje.Susan drukte haar handen speels voor haar mond.’Oh,Peter,doe voorzichtig!Je weet dat Kapitein Haak een gevreesde reputatie heeft!’’Go Peter pan!’zei Lucy gretig,’Maak zeekoe af!Ik weet dat je het kunt!Maar Peet!Pas op met mijn dolk,wil je?’Edmund keek grijnzend naar Bella.’O lieve Elena,’zei hij en liet zich op zijn knieën vallen.Ik weet dat ik,Don Diego De La Vega,jou heb belooft om niet meer zorro,de redder te zijn.Maar ik zie dat Peter Pan,mijn geerne broeder,hulp nodig heeft.Krijg ik mijn toestemming hem te helpen?’Bella knikte lacherig en Edmund stortte zich op Caspian.Lucy werd opgewonden en sprong op de zetel.’Wiiii,ik zit hoger!’De jongens sprongen op de eettafel en Susan liet het voor die ene keer toe.’Oh Peter.Pas op als je wil,’zei ze bezorgd.’Hij zal bij de tikkende krokodil terechtkomen!’zei Caspian kwaadaardig.’Dat dacht je,zeekoe!’zei Peter en vocht voort.’En garde!’zei Edmund en haalde met zijn voet naar die van Caspian uit.Hij viel op de grond maar trok de anderen mee.Gierend van het lachen gingen ze na dit allemaal slapen.

Reageer (3)

  • HARREH

    Haha, ik lig hier helemaal plat. Ik was zo aan het lezen, lees ik opeens 'Lucy werd opgewonden.' -platter- & dan weer die krokocil en zeekoe. -platst-. :X
    xx

    1 decennium geleden
  • Pylae

    Peter is Peter Pan. (A)

    1 decennium geleden
  • Eef95

    Ik lig plat. Go Peter!!

    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen