Matt - De rioolspin
Nadat ik haar de weg had gewezen spurtte ze naar boven, en toen pas liet ik de spanning uit me vloeien. "Pfff," zuchtte ik terwijl ik het kussen dat ze tegen mijn hoofd had gegooid tegen me aandrukte. Dit werd me bijna iets te veel. En toch ook weer niet, want ik genoot van elk moment samen. Op het moment dat we zo dicht tegen elkaar aanlagen, ogen op elkaar gericht en ademhaling gelijk, dacht ik in haar ogen hetzelfde te kunnen lezen als waar ik aan had gedacht. Maar toch verraste ze me weer. Alwéér.
"Het moet wel zwaar voor jou zijn met zo'n baasje," zei ik tegen Bear, die zijn kop op de rand van de bank had gelegd. "Je weet nooit wat je kan verwachten. En daar kan zelfs jij niet tegenop, grote beer."
Ik staarde naar het plafond, dat aardig wat scheuren vertoonde, mijn armen nog steeds om het kussen geslagen. Ik had geen idee wat ik moest doen. Ik zag deze middag er niet echt voor aan om nu nog nonchalant een broodje kaas te gaan eten en een potje mens-erger-je-niet te gaan spelen. Maar ik durfde ook niet toe te geven waar ik het dan wel voor aan zag.
Ik ging maar eens rechtop zitten. De bank toonde natte vlekken van onze kleding. Pa zou er niet blij mee zijn omdat het kon gaan schimmelen, maar volgens mij was het met dit weer zo weer opgedroogd. Daarbij kon dit huis niet veel schimmeliger worden. Ik had erop gestaan de oude hoogpolige vloerbedekking van mijn kamer eruit te halen, maar niet overal in het huis was aan mijn wens voldaan. De keuken was gelukkig veilig, maar over de woonkamer had m'n vader gezegd dat vloerbedekking wel gezellig stond. Ik had gezegd dat oude, verrotte bedekking met wat voor smerigs er ook allemaal in verstopt was nergens gezellig stond, maar hij had me aangekeken en gezegd dat ik niet zo negatief moest denken. Daarnaast was de badkamer.. shit, de badkamer!
Ik sprong op, rende naar boven, naar de badkamer. Voor de deur bleef ik even twijfelen, maar klopte toen. "Tara, ben je nog bezig?"
"Wacht even.." klonk er vanaf de andere kant van de deur. Toen ging hij open. "Wat is er?" vroeg een volledig aangeklede Tara.
"Ehm.." Ik probeerde langs haar heen te kijken en ze trok een wenkbrauw op. Ik kon niks bespeuren, maar toen ze zich zelf omdraaide om te kijken wat er aan de hand was hield ik haar tegen. "Nee, niet doen." Ik loodste haar de badkamer uit, pakte haar spullen die daar nog lagen, dropte die in haar armen en deed de badkamerdeur snel dicht.
Een verbijsterde Tara deed haar best om haar spullen niet te laten vallen, wat haar vreemd genoeg nog lukte ook. Toen keek ze vreemd aan. "Wat is er nou?"
Ik twijfelde of ik het moest zeggen of niet, maar haar blik was zo dringend dat ik me overgaf. "Een rioolspin heeft zijn gezin gestart in onze badkuip. We moeten ze nog vangen, maar iedereen blijft het uitstellen. Zoals alles, eigenlijk."
Zo, dat was eruit. Ik wachtte tot een blik van afschuw op haar gezicht verscheen, walging over het feit dat ze zich zojuist had omgekleed in het bijzijn van dikke harige rioolspinnen, maar dat kwam niet. In plaats daarvan smoorde ze haar lach in de natte kleren die ze vasthield.
"Dus jij denkt," zei ze geamuseerd, "dat ik bang ben voor een paar spinnetjes?"
"Het zijn niet bepaald spinnetjes.." antwoordde ik gegeneerd.
"Moet je jezelf eens horen, volgens mij ben je er zelf gewoon harstikke bang voor!"
"Juist. Nou madam, ruim jij ze dan even op? Ik ben me omkleden," antwoordde ik geïrriteerd. Ik liep naar mijn kamer en duwde de deur dicht. De scharnieren zaten scheef, waardoor hij niet helemaal in het gat van de deur paste, maar dat deerde niet. Ik trok verwoed mijn shirt uit. Dit voelde rot. Daar ging mijn mannelijkheid. Ik was banger voor die harige beestjes dan zij. Waarom kon ze niet gewoon een keertje doen wat ik verwachtte?
Ik wilde net mijn shorts uittrekken toen ik een kuchje vanuit de deuropening hoorde. Tara stond tegen de deurpost geleund en had een speelse blik in haar ogen. "Hey beautiful, zo bedoelde ik het niet hoor." Haar ogen gingen over mijn lichaam en ze glimlachte, alsof ze tevreden was met wat ze zag.
Wat zei ik nou net over onverwachte acties?
Er zijn nog geen reacties.