veertien
previous
‘Stoute jongen die je bent!’ fluistert Yara zachtjes in mijn oor maar ze houdt me niet tegen. Grijnzend leg ik mijn handen op haar kont en zo staan we daar op de dansvloer. En ik heb zo’n idee dat ik misschien toch wel verliefd ben.

BELANGRIJK!
Wil iedereen die 'Life on the campus' leest, mij een mail sturen? Of een persoonlijk bericht? Ik ben namelijk bang dat ik mensen vergeet om de nieuwe hoofdstukken te sturen. Dank u :')

b] Yara pov[/b
Het lijkt wel alsof ik kan vliegen. Of zweven. Ik weet het niet. Maar ik weet alleen dat mijn hoofd één grote wolk is en dat ik echt niks meer helder zie. En dat helpt niet echt als je buiten op een taxi staat te wachten. En het helpt al helemaal niet mee dat de jongen waardoor ik me zo voel maar iets van een meter bij me vandaan staat.
Tom en ik hebben echt de hele avond met elkaar gedanst. Constant. Ik heb nog nooit zo’n geweldige avond meegemaakt. En ik kan er nu ook gewoon niet meer omheen: ik ben stapelverliefd op die jongen. En ik wil er even niet aan denken hoe Tom erover denkt. Dat is voor latere zorg. Het liefst zou ik nog uren blijven maar dat kan ik niet maken tegenover Jenny. Zij gaat morgen (nou ja, over een paar uur) op vakantie en ze wil nog wel een béétje slaap hebben. En Bill bood aan om ons naar huis te brengen maar echt voor geen miljoen. Als ik zie wat hij vanavond opheeft…Ik stap echt niet bij hem in de auto. En bij Tom ook echt niet. Dus toen werd het een taxi. En de jongens hebben besloten om maar met ons mee te gaan want ‘zonder jullie is er niks aan’. Georgs woorden.
‘Taxi!’ roept Jenny dan en ze wijst naar de taxi die aan komt rijden.
‘Passen we daar wel in met zijn zessen?’ Gustav kijkt met opgetrokken wenkbrauw naar de taxi.
Ik haal mijn schouders op. ‘Ach, anders proppen we gewoon een beetje.’
‘En dan mag jij op mijn schoot komen zitten,’
hoor ik Tom dan heel zachtjes in mijn oor fluisteren.
De wolk in mijn hoofd lijkt te ontploffen en ik kijk snel naar mijn voeten om niet om te vallen.
De taxi stopt en Gustav kruipt snel voorin. Ja hallooooo! Dat is zó oneerlijk.
Georg stapt achterin en Jenny gaat na hem. Ze kruipt zo dicht mogelijk tegen Georg aan en dan stapt Bill in.
‘O Jezus,’ hoor ik hem mompelen.
Tom stapt in en dan moet ik. En dat gaat dus echt niet lukken.
Grijnzend steekt Tom zijn hand uit. ‘Kom maar, je past er echt wel bij.’
Het dronken gevoel van verliefdheid neemt toe als ik zijn hand pak en hij me naar binnen trekt. Ik zit met mijn ene konthelft op Toms been en met de andere op die van Bill.
Ik kijk hem verontschuldigend aan. ‘Sorry.’
Bill grinnikt. ‘Geeft niks hoor.’
Nee, als je dronken bent maakt het allemaal niet meer uit.
De taxi begint te rijden en vraag me niet hoe maar al na enkele minuten zit ik alleen nog maar op Toms schoot. Hij heeft zijn armen om mijn middel geslagen en ik ga tegen hem aanleunen. Mijn hoofd in het holletje van zijn nek. Ik weet dat ik nu misschien veel te veel verwacht maar het maakt me echt niet uit. Ik leef nu en ik wil hier nu van genieten.
De rit duurt veel te kort naar mijn zin. Ik heb het gevoel dat ik pas twee minuten in de taxi zit als we al bij Jenny thuis aankomen. Gustav zegt iets tegen de chauffeur en die knikt. We vallen letterlijk de taxi uit en lopen met Jenny naar binnen.
‘Nou…Dan zie ik jullie volgende week wel weer,’ zegt ze met een pruillipje tegen de jongens.
Ze geeft ze allemaal een knuffel maar Bill krijgt een extra kusje op zijn wang. Ik krijg een enorme grijns op mijn gezicht maar omdat ze mijn beste vriendin is, houd ik mijn mond.
‘Nou, dan wens ik je een super vakantie! En tot volgende week!’
‘Tot volgende week!’

Ze zwaait naar ons en ik geef haar nog snel even een knuffel. ‘Ik zie je zometeen, oké?’
Jenny grijnst. ‘Als je niet teveel met je hoofd in de wolken zit!’
‘Als jij je maar niet verslaapt omdat je aan Bill denkt,’
kaats ik terug.
Grijnzend kijken we elkaar aan en schieten dan in de lach. ‘Nou, ik ga nu echt naar bed anders worden mijn ouders straks nog wakker.’
Lachend geef ik haar een stomp. ‘Drama!’
Ik wacht tot ik Jenny’s slaapkamerdeur dicht hoor gaan en loop dan ook het huis uit.
Ik trek de voordeur achter me dicht en loop dan terug naar de taxi. Gustav zit voorin en helaas is er voor mij nu geen excuus meer om bij Tom op schuit te kruipen. Maar dat weerhoudt Tom er niet van om me tegen hem aan te trekken en de rit van Jenny naar mijn huis duurt ineens zoveel korter!
Bij mij thuis stapt alleen Tom uit. De veelbetekende blik van Bill ontgaat me niet en ik kan hem wel vermoorden. Binnen doe ik een klein lampje aan en draai me nerveus om naar Tom. Hij glimlacht naar me.
‘Zie ik je morgen weer?’
‘Ehm…Ja, ik denk het wel.’

Tom glimlacht en stapt dichterbij. Ik ben zo bang dat hij mijn hart kan horen bonzen.
‘Tot morgen dan,’ zegt hij zachtjes en hij drukt een kus op mijn wang.
Zonder verder nog iets te zeggen loopt hij de kamer uit en dan hoor ik de taxi wegrijden.
Ik laat me in de bank neerploffen en staar voor me uit. De plek op mijn wang lijkt wel te gloeien!
Ik schrik op van wat gestommel maar het is mijn vader die naar beneden komt.
‘Hey,’ zegt hij verbaasd. ‘Kom je niet naar bed?’
Ik knik. ‘Jawel. Ik kom.’
Ik kom overeind van de bank en loop voorzichtig richting papa.
Hij grijnst. ‘Teveel op?’
‘Nee hoor,’
zeg ik met een stalen gezicht.
Papa grijnst. ‘Vast. Ik vat het maar op als een teken dat je het naar je zin hebt gehad.’
Ondertussen staan we boven op de overloop. Ik glimlach. ‘Ik heb het ook naar mijn zin gehad.’
Papa glimlacht ook. ‘Dat is fijn om te horen. Dat had je namelijk verdiend.’
En met deze woorden laat hij me achter. Ik draai me om en loop mijn slaapkamer binnen. Zonder me om te kleden plof ik neer op mijn bed.
‘Dat had je wel verdiend.’
Papa’s woorden spoken in mijn hoofd. Dan besef ik pas hoe lang het geleden is dat ik zoveel plezier heb gehad! Na mama’s dood had ik er gewoon geen zin meer in. Af en toe ben ik nog mee geweest met Florian, Kay en Jenny maar meestal gingen ze met zijn drieën. Pas nu besef ik hoeveel ik het gemist heb, dat uitgaan en gewoon fun maken met mijn vrienden. En als dan ook Tom er nog bijkomt…
Ik slaak een diepe zucht en trek toch maar mijn pyjama aan. Dan begint mijn sms te bliepen en ik zie dat ik een sms heb. Mijn hart mist honderd slagen als ik zie dat het een sms van Tom is.
‘Hey…Ik vroeg me af of je al lag te slapen? Ik wilde even zeggen dat ik het leuk vond vanavond. Tot morgen! xx Tom’
Helemaal van mijn stuk lees ik het smsje nog een keer over. Dit vind ik echt zo niet Toms stijl! Gewoon de manier waarop hij dit smsje schrijft…Mijn vingers trillen terwijl ik een sms terugstuur. Dan leg ik mijn mobiel op mijn nachtkastje en ik kruip onder de dekens. Het laatst wat ik zie voor ik in slaap val, is Toms lieve, lieve gezicht.

Reageer (15)

  • sarinakhe

    howw cuteeee verdeeerrrr(H)

    1 decennium geleden
  • DuimeTeen

    Weiter!!!
    x

    1 decennium geleden
  • LauraCake

    Wiihaaa, supper^^
    snel verderr _x

    1 decennium geleden
  • MeLovesMusic

    *Herkent het helemaal*
    Aaaaahw, prille liefde is zoooóoo schattig..!
    *Kan niet wachten tot ze echt gaan zoenen*
    Yeay ^^
    Verder =P

    1 decennium geleden
  • Serophina

    Omf SCHNELLLLLL WEITERRRR BITTTEEEE (yeah)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen