{Narnia}When 2 enemies fall in love[Part sixty-eight.]
Cuz its all about Aslan
Selena zakte stilletjes weg van de slaapkamer naar de plek,waar ze al van gedroomd had.Het roze bloesem aan de bomen was nog altijd wonderbaarlijk en geurde heerlijk.Het helderblauwe beekje stroomde vertrouwd langs haar.Maar er was iets veranderd,iets was anders.Gabrielle was er ook.’Gabby!’riep Selena verbaasd en gaf haar een dikke knuffel.Gabrielle staarde haar verward aan:’Is dit een droom?’Selena wist het niet.Alles voelde zo echt aan maar het was echt te mooi om werkelijkheid te zijn.’Ik weet het niet,’zei ze dan maar.Maar waar was hij?Hij zou hier moeten zijn.Selena keek naar links en recht,hopend op ook maar een glimp.’Kijk achter je,’zei een lage en melodieuze stem.Snel draaiden ze zich beiden om.Gouden manen die glinsterden in het zonlicht,een goudbruine vacht en schitterende gouden topazen als ogen.Aslan was er.’Aslan!’riepen ze dolgelukkig en knuffelden hem zo hard dat hij bijna viel.’Hallo Selena en Gabrielle,’lachte hij mooi,’Jullie hebben het goed gedaan.’’Wat,o lieve Aslan?’vroeg Selena.’De vrouw die de Witte Dame heet volgens de heks Lamia is Jadis,de Witte heks.’’Maar wat heeft zij dan misdaan?’vroeg Gabrielle met een heersbare nieuwsgierigheid in haar blik.’Deze vrouw is per ongeluk door twee kinderen naar hier gebracht.Die kinderen hadden de stichting van Narnia meegemaakt,het als eerste ontdekt.Poppy en Digory.Nadat zij veilig en terug in hun eigen wereld waren gebracht,greep de Witte Heks de macht voor honderd jaar.Er was een profetie dat vier kinderen haar gingen verslaan,Wat uiteindelijk Peter,Susan,Edmund en Lucy deden.’Selena en Gabrielle luisterden met open mond naar zijn verhaal.’Maar Aslan,’Selena vroeg eindelijk wat er op haar maag lag,’Wat is de echte reden waarom Glozelle Andalusia opstookt?’Aslan keek haar aan met zijn grote goudbruine ogen.’De Narniërs hebben de Telmarijnen verslagen die hun land hadden ingepikt,’zei hij vast,’Door de koningen en koninginnen hebben ze gewonnen.En Bella zal spoedig ook koningin van Narnia worden.Daar kan Glozelle niet mee om omdat de Telmarijnen dachten dat de Narniërs waren uitgestorven.En Bella’s broer is dan ook nog eens een soldaat van Glozelle.Hij wil wraak.’Zijn ogen stonden droevig.’Maar dat zal niet lukken!’zei Gabrielle vastberaden,’Wij gaan het stoppen,Hé Selena!’Selena knikte vluchtig.Aslan lachte:’Maar nu moeten jullie terug naar de werkelijkheid,niet te veel dromen.’Na een knipoog brulde hij en de slaapkamer kwam terug.
Reageer (3)
Ik wordt eerder Konining dan Selena.
1 decennium geledenx.
Bella’s broer is dan ook nog eens een soldaat van Glozelle
1 decennium geledenwaaaaaaaat!!!
snel verder
Go Selena, Go Gabrielle!
1 decennium geledenSnel verdééér.
xx