{Narnia}When 2 enemies fall in love[Part Fourty-eight.]
Who's Glozelle?
Glozelle is de generaal van de Telmarijnen.Samen met Heer Sopespian heef hij Miraz het duel in geholpen.Hij was ook medeplechtig aan zijn dood.Toen hij aanwezig was met de speech van Caspian heeft hij Aslans aanbod aangenomen,samen met koningin Prunaprismia.Hij ging naar de wereld van de mensen,de aarde.Alleen deed hij dat maar omdat Aslan een leeuw was tegen wie hij niet tegenop kon.
Gabrielle stond zuchtend recht:'Wàt zou er nu weer zijn?''Ik weet het niet,'Selena stond ook op.Samen gingen ze naar de 'woonkamer.'Daar was een andere man bij hun vader.Bruinzwart haar,een baardje en zag er overtreffelijk spaans uit,net als Caspian.'Mijnheer Glozelle,'begon hun vader,'Dit zijn mijn dochters,Selena en Gabrielle.''Selena en Gabrielle,dit is generaal Glozelle.''Ach neen,noem me maar gewoon Glozelle,'zei Glozelle,'leuk om kennis te maken.'Hij probeerde sympathiek te lijken maar Selena en Gabrielle konden er niets aan doen,zij vonden dat hij er toch een beetje agressief uitzag.'Eensgelijks,'zei Selena een tikje bot.Gabrielle staarde strak voor zich uit tot er een belletje in haar hoofd ging rinkelen.Glozelle,die naam..In Narnia had ze die ook gehoord.De muis,Rippertjiep,had gezegd dat hij terug hier was,en wraak wou.'Hoe is je band met de Narniërs,Glozelle?'flapte ze eruit.Selena had de hint door,nu wist ze weer wat Rippertjiep had gezegd,dat maakte haar band met hem er niet beter op.Glozelle keek geschokt naar hun vader.'Liefje,wij,ehm,zijn van plan Narnia een lesje te leren.''En wat zouden ze dan gedaan hebben,misschien?'wilde Gabrielle weten.'Ze zijn erg onvriendelijk geweest tegen de telmarijnen,waarvan ene koning Caspian er zelf een is.Volgens Glozelle zijn ze gevaarlijk en moeten ze uit de weg geruimd worden.'Als Gabrielle's en Selena's ogen voor hadden kunnen vuurspuwen was Glozelle al lang dood.'Wàt!'riep Selena uit,'Dat is allemaal onzien!Bella,Susan,Edmund,Caspian,Lucy en Peter hebben ons gevonden en bij hen genomen.Ze zijn heel vriendelijk en Peter,Susan,Edmund en Lucy komen zelfs ook van Engeland.Wat zeg je me daarvan!'Haar vader wist niet wat hij moest zeggen.Nooit had hij verwacht dat ze zo kwaad gingen zijn.'Dat is net wat ze willen!'zei Glozelle en stak een vinger uit,'Ze willen dat we hen vertrouwen zodat ze kunnen toeslagen!'Nu werd het Selena te veel.Ze waren niet slecht,net het tegenovergestelde.Snel liep ze naar buiten.Gabrielle wilde haar achterna gaan maar haar vader nam haar bij de arm:'Neen,laat haar even afkoelen.'Selena liep tussen de grasgroene heuvels door.Het kon haar niet schelen waar ze naartoe ging,het liefst ver van Glozelle.Uiteindelijk kwam ze op een mooie plek.Aan de rechterkant was er een sprankelende helderblauwe waterval.Het water schitterde in het licht van de zon.Stilletjes veranderde het water in goudgeel zand,dat op zijn beurt weer veranderde in het donkergroene gras.Daarna ook een bos.Ze besloot met aan het water te gaan zitten,met haar voeten erin om af te koelen.
Reageer (4)
niet aanvallen niet aanvallen niet aanvallen niet aanvallen niet aanvallen niet aanvallen niet aanvallen niet aanvallen niet aanvallen!!!
1 decennium geledenSelena en Gabrielle die iets!!!
en als dat niet lukt Rippertjiep!!!
sorry beetje paniekerig. Maar narniërs zijn zo aardig.
Arme meisjes, ze moeten hun vader wel overhalen om niet aan te vallen.
1 decennium geledenSnel verder.
xx
Selena en Gabrielle moeten ervoor zorgen dat ze niet gaan aanvallen, ik bedoel ze hebben helemaal niks verkeerds gedaan ze zijn hartstikke aardig (en cute ^^)
1 decennium geledenSnel verder!!
Glozelle was toch niet zo'n slechte kerel? Hij heeft Caspian toch niet gedood toen hij de kans had enzo.
1 decennium geleden