Ik had vandaag eerst een blokuur toverdranken van Sneep, dan astronomie, gedaanteverwisseling, dreuzelkunde en als laatste verweer tegen de zwarte kunsten.

Mijn les begon om 8.30 en tot 8.15 was het ontbijt.
Ik lag lekker te slapen, iemand begon me te duwen. Ik opende mijn ogen om 1 van kamergenoten te zien die probeerde me te wekken.
Ik keek haar verveeld aan. "Waarom maak je me wakker?" ik ben nog een beetje slaperig en kan nog niet de verbanden leggen.
"het is nu 7.00, als je niet opschiet heb je geen ontbijt !.
Ik schoot mijn bed uit, snel trok ik wat kleren uit de kast.
Snel een kam door mijn haar en klaar.
Met z'n tweeën liepen we meteen naar de grote zaal, ik voelde mensen me na staren.
"waarom kijkt iedereen ons na?"
"jij bent mooi en je draagt strakke kleding om het zo te zeggen.
We gingen snel zitten aan de tafel van Zwadderig, Thommas was al weg.
Ik pakte een broodje en begon te kletsen met het meisje dat me wekte, het eerste wat ik vroeg was haar naam.
"Onyx Misul." ze keek nepverontwaardigt en ik rolde daarop als antwoord met mijn ogen.
Ze stond op het was al 8.25, we renden de trappende naar de kerkers.
Een Griffoendor haakte mijn been, ik viel en vloekte.
Mijn diertjes kwamen weer op me af, de ene slang begon zich strak om zijn been te wikkelen, ik keek gewoon toe.
Misul zat te kijken vol afgrijzen Naar ons beide.
Ik riep de slangen terug en wilde verder lopen, de Griffoendor pakte mijn pols beet, heel hard.
"Je denkt toch niet dat je dat zo maar kan doen zonder gevolgen?"
Hij was te arrogant voor mij, hoe was hij in Griffoendor terecht gekomen.
"Wie begon meneer arrogant en laat me nu los."
Hij liet los en snel liepen we verder naar de kerkers, we kwamen gelijk met Sneep aan.
De klas keek ons aan, allemaal hoopte ze dat hij in een goed humeur was.
"Sorry dat we laat zijn, we hadden wat problemen."
"Ik heb het gezien, die Griffoendor ging te ver."
Nu stonden de griffoendors op.
"Wat is er gebeurd?" vroegen ze allemaal.
Ik negeerde ze nu in de hoop dat ze het na de les waren vergeten, in de les gingen we Slinksap maken.
Wij, ik en Onyx, waren als eerste klaar en hadden ook de beste, omdat wij zo snel klaar waren mochten we weggaan.
Ik was blij, zo zou ik de meute met vragen over wat er gebeurde ontlopen.
We liepen rustig naar de bieb we hadden nu nog ongeveer een halfuur(ik ben vergeten hoelang een les duurt) en de bibliotheek was al dichterbij dan de rest van de openbare ruimtes. Ik moest later toch naar de astronomie toren.
Ik pakte maar gewoon een boek van een plank.
Toen zag ik Malfoy opeens tegenover mij staan, hij was dus ook eerder vrijgelaten.
Hij pakte ook een boek en liep naar de tafel waar Onyx zat, Onyx leek net zo verbaast. Een andere Zwadderaar die ik niet kende kwam er ook bijzitten.
Allemaal beginnen we te lezen in onze boeken, ik had het idee dat ik aangestaard werd, ik keek opzij en zag de Griffoendor staan, een grijns op zijn gezicht, langzaam plons aflopend.
Onyx keek op omdat ik mijn boek neerlegde en zag de Griffoendor.
Ze stond op en duwde me terug in mijn stoel, zij liep op hem af.
Ik zag haar gebaren maken, haar dingen zeggen, ik kon het niet horen maar de jongens grijns viel, stampend liep hij weg.
"Onyx, wat heb je tegen hem gezegd?"
Niet veel, het komt neer op dat hij jou met rust moet laten en anders alle Zwadderaars achter hem aan zullen komen dankzij mij en Draco.
Ik keek naar Draco, mijn verbazing en argwaan waren te zien.
"Ik moest je van Sneep beschermen, toch, waar tegen heb ik geen idee.
Ik stond op en liep weg "Nog bedankt Draco." riep ik nog.
Ik klom trap na trap op, eindelijk was ik aangekomen bij het lokaal, ik was aan het hijgen,mijn tas liet ik me maar achterna vliegen, ik was slim genoeg, ik zocht alvast een tafeltje.
Ik zat al toen de groep aankwam. Onyx had deze les niet, jammergenoeg.
Een meisje kwam naast me zitten ze stelde zich voor als Lydia Eolis.
Mij kende ze al, maar dat was te begrijpen na gisteren en tijdens toverdranken, ik trek problemen aan.
Onze professor geeft ons een gezamelijkd opdracht, samen met Lydia doe ik het heel snel.
De professor wilde ons jammergenoeg niet eerder laten gaan, ze leek me niet te mogen.
Lydia en ik raakte in een gesprek verwikkeld over van alles en nog wat.
Eindelijk was het tijd, snel pakte ik mijn tas in en liet het achter mij aan zweven.
Lydia was nog bezig met inpakken. Ik opperde om haar even te helpen. Ze weigerde zeggend dat ze niet overal hulp bij nodig had en barste daarna in lachen uit.
Samen liepen we naar beneden, daar wachtte Onyx al op mij.
Draco stond iets verderop, hij keek mij aan.
Ik kreeg genoeg van hem, overal waar ik ging was hij, onder het voorwendsel dat professor Sneep dat wilde. Hij was voor mij gelijk aan een stalker.
Ik stelde Lydia voor aan Onyx, ze leken elkaar al te kennen en elkaar niet te mogen.
We hadden met z'n drieën gedaanteverwisselingen.
Hevig pratend liepen we naar de les, Vilder keek ons na, waarschijnlijk verwachtte hij dat we iets slechts zouden doen.
Ik gniffelde om die gedachte.
Beide keken om en vroegen wat er was. Ze zeiden het tegelijk, een staar gevecht begon.
Ik antwoordde en maakte een opmerking over hun gedrag. Nu keken ze mij verontwaardigt aan.
Ik pachtte weer en zij lachtten mee, toen drong het pas tot ons door dat we op moesten schieten, we hadden nog 3 minuten om bij de les te komen, we begonnen te sprinten, zwaar ademend kwamen we aan Anderling was er nog niet,
We deden een stap en Anderling kwam aangelopen door de deur.
Alledrie stonden we stijf van schrik.
Willen jullie AUB gaan zitten, haar stem was erg streng. Snel zochten we een plaatsje, op de achterste bank waren nog 2 plaatsen vrij en 1 naast Draco, omdat we zaten te treuzelen besloot Anderling dat ik naast Draco kwam te zitten.
Nors liep ik naar voren en nam plaats.
Draco keek alweer naar mij, een grijns op zijn gezicht, hij was er weer klaar voor om mij te irriteren,
Zijn vriend gaf hem een zetje, zijn hand kwam op de mijne, hij pakte hem vast en liet niet los. Ik had genoeg van zijn trucjes, mijn stok haalde ik uit mijn zak zonder dat iemand het merkte, ik prevelde een paar woorden en er groeiden ezelsoren op Draco's hoofd. Iedereen begon te lachen behalve 3 mensen, Anderling, Draco en Patty Park.
Ze sprak mij aan, ze had een vermoedde dat ik het was.
Ik zei dat ik het niet was.
Maar ja, ze wist dat ik de enige was met de kennis om dat te doen op Hermelien na en die zou dit niet wagen.
Ik was gepakt en kreeg straf, ook moest ik de oren verwijderen, ik had al een ander plan, ik zei de spreuk op maar voegde er iets aan toe, hij begon nonstop scheten te laten. Nu wist ze niet dat ik het was, ze had alleen gemerkt dat ik de oren had verwijderd, en andere hadden deze kennis ook.
Ik lachtte hard mee, Draco liep snel het lokaal uit en ging naar de ziekenboeg.
Ze verliet de les en zei dat het genoeg was voor vandaag.
Ik liep naar mijn vriendinnen toe, zij hadden gezien dat ik het was en bedankte mij voor het spektakel.

Reageer (2)

  • lysara

    ben bezig, probeer zo snel mogelijk veel te schrijven haar belsxD

    1 decennium geleden
  • bels

    hihi lol dit,
    humor!!!!!!!!!!!!
    niet normaal.
    snel verder!!!!!!!!!!!!!!!
    nee je moet snel verder!!!!!!!!!!!!
    xxxxxxxxxxxxxxx
    bels
    xD

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen