In de trein
Nadat ik mijn koffer had neergezet pakte ik mijn tasje en liep weg.
" Ik ga nog even naar een lege coupe, ik ga er even voor zorgen dat de dieren gaan slapen.
Ow, Ja als er een snoepkarretje komt kun je 5 galjoenen uitgeven, en bewaar wat voor mij."
Ik wierp mijn portemonnaie naar hen, Hermelien pakte haar toverstok, Harry had hem al.
" Ik kan wel een beetje mikken, hoor Hermelien." ik geef een glimlach en ga.
Ik kijk de hele trein door, nergens een lege coupe.
Ik bereik het einde van de trein. Daar is de enige lege coupe, ik ga zitten, de dieren komen meteen naar buiten.
Het duurde een paar minuten, ze wilde niet gaan slapen, ik gebruikte daarom maar een slaap spreuk.
Deze zou na een paar minuten ingaan, de dieren kropen in de tas. Ze waren al diep in slaan.
Ik stond op om weer naar, Harry, Ron en Hermelien te gaan.
Toen ik de deur open deed stond Draco daar.
Patty zag mimen duwde me meteen naar achteren.
" Bitch, ken je me nog?"
Patty Park, of nee, lelijke trut.
Draco deed zijn best om niet te lachen, Patty keek naar hem en werd daarna nog bozer op mij.
Ze trok haar toverstok, en wilde mij gaan vervloeken, petrificus totalus.
Ik was eerder dan haar, ze werd geraakt door een paralitis. Ze lag nu verlamt op de vloer.
Draco keek me aan met een blik van: je had toch nog nooit getoverd, je komt toch uit de dreuzel wereld.
" Had je het al geprobeerd?" vroeg hij.
" Nee eerste keer, en eerste keer dat ik een betovering gebruik." zeg ik trots.
"Hoe kun je het dan perfect doen?"
"Boeken" zei ik neutraal
Beide jongens trokken hun wenkbrauw op.
Blijkbaar vertrouwde ze me niet, ik lachte van binnen.
"Hoe ken je haar, Draco?"
" ontmoette haar op het perron, zij was een van de redenen dat ik te laat was, Zabini."
"Waarom sprak je haar aan, ze is gek."
Draco wierp een blik op mij.
"Wees gerust, dat heb ik vaak genoeg gehoord na het slangenincident."
Zabini keek me nu aan met een blik vol ongeloof daarna vroeg hij naar het slangenincident.
Zo vertelde ik het opnieuw
"Trouwens, Draco, het enige wat ik niet kan hebben is als iemand mij een b*tch noemt."
"Zij scheld me de hele tijd uit dus komt ze er nog goed van af.
"hoezo?" vroegen ze met onzekerheid over hun gezichten geschreven.
"De andere zijn in het ziekenhuis beland, niet dat iemand van school het erg vond, ze waren de pestkop en barbie van de school."
Hun blik was nu van onzeker naar geschokt gegaan, het was een raar gezicht. Ik had er genoeg van.
"Waarom kijkt iedereen me vandaag raar aan?"
" Ik heb het idee dat ik nog op mijn oude school zit na het slangenincident.
"He, laat Zabini ook de slangen zien."
"Nee, ze slapen net."
Ze kwamen naar binnen en gingen tegenover mij zitten, Zabini fluisterde iets in Draco's oor.
Een grijns vormde op zijn gezicht, hij stond op en kwam naast mij zitten.
Zijn hand legde hij op de mijne, ik trok hem weg.
Daarna fluisterde hij in mijn oor: kom op, ik weet dat je me wilt, geef mij een kusje.
Ik stond op om weer naar Harry, Ron en Hermelirn te gaan maarDraco pakte mijn pols en trok me op schoot.
Mijn tas begon te bewegen.
Ik sloeg hem. En zei: Ze waren net gaan slapen!
De slang klom omhoog en ging om mijn nek liggen, hij keek Draco dreigend aan.
"Als je iemand wil kussen, dan kus je haar maar, dat wil ze heel graag!"
" blijf vanaf nu uit mijn buurt, ik wil je niet, je bent een sukkel, totziens."
Met dat draai ik me om en loop weg terug naar mijn Griffoendor vrienden.
Mijn havik die achter me zat volgt me, maar niet voordat hij Draco op zijn hoofd heeft gepikt.
Ik liep weer terug naar de eerdere coupe en ging zitten, toen pas zag ik dat er nog iemand was.
"He, jij zit op Zweinstein? We zien elkaar weer." Hij heeft nog steeds een dromerige blik, maar hij is wel heel geniepig als hij het wil, zijn blik is een dekmantel. "Zit je in de eerste?"
" Nee, ik zit in de tweede." zeg ik.
"Daar zitten wij ook allemaal.
"Hoe ken je haar?" vroeg Harry aan Thommas.
"Ik kwam haar gisteren tegen bij het meer."
Daarna pakte ze hun vorige onderwerp weer op, ik belandde weer op de achtergrond.
Zonder dat ik het wist was er een spin naar buiten gekropen. De enige die het had gemerkt was Ron, en dat was te horen. Hij gilde, zo hard dat het waarschijnlijk tot in de achterste coupe te horen was, ik legde mijn handen op
Mijn oren, hopend dat er geen schade zou zijn.
Snel zeg ik tegen de spin dat hij weer in de tas moet, volgens mij deed hij dat met liefde.
Ron kalmeerde langzaam aan, tussendoor ging de deur soms open omdat mensen wilde weten wat er aan de hand was.
We zeggen alleen dat Ron heel erg schok.
Bijna val ik inslaap, ik wilde weer ons standaard zinnetje zeggen totdat ik hoorde: wilt u wat snoep kopen.
Snel schiet ik omhoog en loop naar haar toe.
Ik wil graag 5 dozen smekkies in alle smaken,5 chocoballen, 3 chocokikkers, 2 flossende flintmints voor later, 6 karamels, 2 pompoentaartjes, 5 suikerveren, een paar wijnballen en 10 zakken zuurtjes.
Ik reken af, het was gelijk aan 7 galjoenen.
Dit was ook voor een langere periode.
Nu neem ik 2 dozen smekkies, een chocokikker en 4 toffees.
De rest stop ik in mijn hutskoffer.
De fluit gaat, het is tijd omom te kleden.
Gelukkig kende Hermelien een spreuk, zelf doen we niks, de kleding verschijnt aan.
Thommas heeft een groene slang op zijn gewaad, de rest hebbenallemaal een rode leeuw.
"Zit je bij Zwadderig?" vraag ik Thommas.
Zijn gezicht betrekt. "Jammer genoeg wel."
"Daar zitten toch ook Malfoy en Park?"
"Dat klopt, ze hebben een grondige hekel aan griffoendors, als je de kans krijgt zou je uit hun buurt moeten blijven.
"Was ik al van plan, Park mag ik niet en Draco is gemeen, wie wil daar nou mee omgaan?"
"Driekwart van de vrouwelijke populatie van Zwadderig, allemaal heeft hij ze gehad en gedumpt."
"Pas op, hij is puur slecht."
Dat kon ik niet geloven, maarl ik kon niet zeggen dat hij goed was, hij zweeft ertussenin.
In een andere coupe moeten twee mensen, Draco en Patty, beiden niezen op hetzelfde moment.
"Er zit iemand over ons aan het praten." zeiden ze alle twee tegelijker tijd.
Zabini heeft een grijns op zijn gezicht, hij voelt zich vermaakt door dit alles, vooral het toneelstukje van Draco eerder.
De trein stopte en ze stapte allemaal uit .
Reageer (1)
Mijn havik die achter me zat volgt me, maar niet voordat hij Draco op zijn hoofd heeft gepikt.
1 decennium geledendeze zin is echt geniaal