This Is Me part 1
15.10 , mentorles, gevlucht naar de gang
We hebben het erover over wat je later wilt worden, ik ben naar de gang gevlucht omdat ik geen flauw idee heb. Dichter kan wel, want ik vind het wel leuk om gedichten te schrijven, maar ik ben bang dat als ik dat zeg ik uitgelachen wordt. Welke jongen dicht er nou? Dat meisjes dichten kan nog wel, maar jongens...
Dus dat zeg ik maar niet. Eens denken, iets anders dat ik leuk vind, zingen, maar dan gaat iedereen zeggen dat ik iets moet zingen denk ik, en dat durf ik niet. En bovendien vinden ze dat ook al iets voor meiden..
Als jongen moet je voetballer ofzo willen worden, maar ik haat voetballen, en ik ben er ook nog eens een keer heel erg slecht in..!
Ik kan natuurlijk ook gewoon zeggen dat ik echt geen flauw idee heb wat ik later wil worden, maar dat klinkt zo dom, en dan moet ik in een of ander groep waar ze gaan bespreken wat je later wilt worden..
maarjaa, misschien is dat zo slecht nog niet, dan kijken ze teminste wat goed bij me past.
maar ik ga nu maar weer eens de les in
16.20, op m'n kamer
Ik ben gelukkig niet de enige die niet weet wat die later wil worden. We moeten nu een keer per week samen met m'n mentor praten, soms apart en soms met z'n allen. De mensen die in de groep zitten zijn: Sofie, Tim, Marte, Thomas, Tieme en ik. 4 jongens en 2 meisjes. Die meisjes zijn echt van die modepoppen, ze zitten de hele tijd te zeuren over make-up. Tim trouwens ook. Nouja, die zeurt niet over make-up maar over gel, maar het idee is hetzelfde. Tieme is wel aardig denk ik, en Thomas ook wel. Maar ik heb eigelijk nog nooit met ze gepraat, gewoon omdat ik daar te verlegen voor ben. Maar ik hoop dat ik ze door dit gebeuren beter ga leren kennen, en dan gewoon met ze durf te gaan praten. Morgen hebben we het eerste gesprek, dat wordt een soort kennismakingsgesrpek.
Maar voordat het zover is moet ik eerst nog een hele dag op school zitten. Zeven uur, waarvan twee uur gym. Ik haat gym, omdat ik er slecht in ben, maar ook omdat David me met gym altijd uitlacht. De vorige keer zei David tegen me: 'Sam, wat ben je aan het doen? Een koprol? Het was de bedoeling dat we een handstand maakten hoor!'
En volgens mij kan hij nog veel gemenere opmerkingen maken. Maar dit vond ik wel weer genoeg over David, straks gaat mijn hele dagboek nog over hem
Laat ik eens alle mensen uit mijn klas gaan opschrijven, ik heb toch niks te doen. En ik heb zin om dit dagboek voller te maken, want ik haat het om in het begin van schriften te schrijven.
eerst de jongens:
- Sam (ik dus)
- Tieme
- Tim
- Thomas
- Lennard
- David
- Shane
- Mitchel
- Chris
- Karel
- Simon
- Nick
- Sander
- Kevin
en dan nu de meisjes:
- Marte
- Sofie
- Kim
- Maaike
- Suzanne
- Anne-Marie
- Esther
- Tessa
- Mirjam
- Lisa
- Demi
- Rosalie
- Lieke
- Linda
28 kinderen, precies evenveel jongens als meisjes. Ik ken ze nog niet echt, bij de meeste vakken zit ik naast Shane en Nick, omdat die zo aardig waren om naast me te gaan zitten. De anderen die gingen gewoon naast mensen zitten die ze al kenden van vorig jaar. Maar omdat ik van een ander school kan kende ik nog niemand.
Gelukkig heb ik weinig huiswerk voor morgen, anders moest ik nu onmiddelijk stoppen. Ik hoef voor morgen alleen de eerst tekst van latijn te vertalen. Laat ik eens kijken waar die over gaat. O, die heb ik begin vorig jaar al gehad. Ik heb bij mijn schoolkeuze er geen rekening mee gehouden dat dit geen zelfstandig gymnasium is, en dat je dus pas in de tweede begint met Latijn. En dus ook in de derde krijgt wat ik in de tweede al heb gehad. Maar eigelijk komt het wel goed uit, want nu kan ik meer tijd besteden aan mijn Duits, Frans en Grieks want daar ben ik niet echt goed in. Ik snap de grammatica niet. Met Engels heb ik dat ook wel, maar bij Engels hoor ik gewoon of het goed is of niet. Nou, ik vind dat ik wel weer genoeg heb geschreven voor vandaag vind ik.
Reageer (1)
sommige namen zijn mensjes uit je klas!!!
1 decennium geledenzoals Mirjam en Tim en Lennard.
egt grappig xd