Ch. 50 Softie
Deel 50 Ö Zo ver ben ik nog nooit geraakt!
Man ik ben blij!!.
ELIZABETH POV
‘Wat vind je van dat meisje daar’ met mijn wijsvinger wijs ik naar een meisje dat helemaal aan de andere kant van het klaslokaal zit. Verveeld draait ze een lok van haar bruine haren rond haar vinger. ‘Te saai’ ik zucht. ‘Wie dan wel? Ik heb al honderd meisjes aangewezen’ ‘Ik weet wel iemand’ ‘Wie?’ mijn ogen glimmen van nieuwsgierigheid. ‘Dat ga ik niet zeggen’ ‘Waarom niet?’ ‘Omdat ze toch al iemand heeft. En ik ben er zeer zeker van dat ze haar date niet gaat af zeggen voor mij’ mijn armen slaag ik over elkaar. ‘Dan ga je maar alleen naar het bal. Je bent te koppig’ ‘Maar langs de andere kant is het wel een compliment dat ik alleen met dat meisje wil gaan’ ‘Hoe bedoel je?’ ‘Wel dat betekent dat ze speciaal is en dat niemand anders haar evenaard. Dat ze uniek is en het enige dat ik wil’ ‘Ja, maar als zij het niet weet is er ook niks aan. Als je me nu de naam van het meisje geeft kan ik uit dokteren of ze ook iets voor jou voelt’ ‘Waarom wil je zo graag dat ik een vriendin krijg’ ‘Ik wil gewoon dat je gelukkig bent’ hij slaagt zijn rechterarm rond mijn schouders heen. ‘Zolang jij bij me blijft ben ik dat’ ‘Wat ben je toch een softie’ ik weet gewoon dat hij nu een grijns op zijn gezicht staan heeft. ‘Alleen als ik bij jou ben’ ‘Tuurlijk’ ik draai met mijn ogen. Hij laat zijn arm van mijn schouders zakken als de leerkracht het lokaal binnen komt.
‘Heb je al iemand voor het bal?’ Carlo zucht. Duidelijk geïrriteerrd. ‘Nee, en hij wilt ook niemand. Ik heb al honder meisjes aangeduidt’ ‘Je bent veel te koppig’ Annabel geeft Carlo een tik tegen zijn hoofd. ‘Met wie ga jij?’ nu vestigt ze haar aandacht op mij. ‘Liam’ ‘Van op mijn kerstfeestje?’ ik knik. ‘Ik wist het wel’ ‘En jij?’ ‘Marcos’ Marcos is, na Carlo, de populairste jongen van Huffelpuf. Het verbaasd me eigenlijk niet dat hij met Annabel gaat. ‘Dat had ik kunnen raden’ ze glimlacht. ‘Carlo?’ een zachte stem komt van achter Annabel. Carlo kijkt ongeïnteresseerd op. ‘Ja?’ ‘Wel, aangezien je nog niemand hebt om mee naar het bal te gaan wou ik je vragen of je met mij wou gaan’ nog voor Carlo iets kan zeggen antwoord ik al. ‘Dat zou hij graag willen’ het meisje kan haar geluk niet op als ze terug wandelt naar haar vriendinnen. ‘Wie zegt dat ik met haar wil gaan?’ giftig kijk ik hem aan. ‘Aangezien jij toch niemand gaat vragen moest ik er voorzorgen dat je met het eerste meisje dat zich aanbood naar het bal zou gaan. Anders zit je daar helemaal alleen’ ‘En dan?’ ‘Dat wil ik niet, want dan zit je de hele tijd geïrriteerd voor je uit te kijken, zoals je nu doet, en dan voel ik me schuldig dat je niemand hebt’ het kwam er allemaal in één adem uit. ‘Wie zegt dat ik dat zou doen?’ ‘Ik ken je beter dan vandaag Carlo’ hij zucht en zwijgt. Het teken dat hij zich over gegeven heeft. ‘Je hebt toch een pak hè?’ hij knikt, nog steeds zwijgend. ‘Wat gaan we doen?’ mijn benen heb ik op zijn schoot geplaatst. Het middagzonnetje schijnt heerlijk op mijn huid. ‘Wat dacht je van niks en hier nog even blijven zitten?’ Carlo’s stem is een fluistering, een fluistering die ik net kan verstaan. Mijn hoofd laat ik tegen de rugleuning van het bankje vallen en sluit mijn ogen. Het is de eerste keer sinds oktober dat het zonnetje nog is schijnt, en daarmee bedoel ik goed schijnt. Zodat alle sneeuw smelt. Annabel staat zo’n tien meter verder op bij haar vriendinnen. Druk roddelend over het meisje dat met Carlo naar het bal gaat, een paar van haar vriendinnen zuchten. Ze vinden het spijtig dat zij niet met hem naar het bal gaan. ‘Hey’ een lage, schorre stem zorgt er voor dat ik mijn ogen terug open. Twee fel blauwe ogen kijken me vriendelijk aan. ‘Hey’ ik haal mijn benen van Carlo’s schoot af zodat Liam naast me kan komen zitten. ‘Je vind het toch niet erg dat ik er bij kom zitten?’ Carlo wilt iets zeggen maar ik snoer hem de por door hem in zijn ribben te porren ‘Natuurlijk niet’ ik glimlach naar hem. Hij glimlacht terug, twee rijen hagelwitte tanden komen te voorschijn. Net niet te wit dat je pijn aan je ogen krijgt.
‘Wat heb je tegen Liam?’ boos kijk ik Carlo aan. ‘Niks, ik vertrouw hem gewoon niet ‘Hoe bedoel je?’ ‘Weet ik veel ik heb gewoon een voorgevoel’ ik draai met mijn ogen en draai me om. Klaar om weg te stappen, het enige wat me daar van verhinderd is de hand van Carlo die als een bankschroef rond mijn bovenarm is gedraait. ‘Wat?’ ik draai me terug om, mijn bruine haren vallen soepel terug op mijn rug neer. Carlo’s gezicht is veel dichter bij dan ik verwacht had. ‘Sorry. Het is een vriend van je, daar moet ik me niet mee bemoeien’ ‘Het is goed dat je het weet’ en ik draai me terug om. ‘Wat ga je doen?’ ‘Naar binnen’ hij laat mijn arm los. ‘Ik ga Jason en zo opzoeken’ ‘Tot straks’ ik druk een kus op zijn wang. ‘Ik wist niet dat jij een date had voor het bal’ Sky kijkt me bestrafend aan. Ze springt van het muurtje, waar ze op zat, af en wandelt mijn richting uit. ‘Sorry’ ‘Die sorry komt te laat’ ik grinnik en geef haar een por. ‘Met wie ga je?’ ‘Liam’ ‘Wacht? Liam, 7de jaars van Ravenklauw?’ hoe weet ze dat toch allemaal. Ik knik. ‘Oh god. Hij is prachtig!’ ze schreeuwt de woorden nog net niet uit. ‘Daar heb je wel gelijk in’ ‘Vertel me al de details’ snel vertel ik haar waar, en wanneer, hij me gevraagd heeft. ‘Nu ga je dit zeker ook tegen Winter, Blue en Faith zeggen?’ ‘Wat had je dan gedacht? Natuurlijk! Je kent me toch langer dan vandaag’ ‘Spijtig genoeg wel’ deze keer ben ik de gene die een por in haar ribben krijg.
‘Stoute Elizabeth! Dat zo maar voor ons verborgen houden’ Winter schud haar hoofd. ‘Wat moeten we toch met je doen?’ ‘Hey, ik ben nog altijd ouder’ ‘Maar daarom niet verstandiger’ Winter kijkt me met een geniaal gezicht aan. ‘En heb jij al iemand?’ ‘Ik ben niet zeker’ ‘Hoe kan je nou niet zeker zijn?’ ‘Wel ik had iemand maar nu heeft hij weer iets met zijn ex dus ik ben niet zeker dat hij nog met mij gaat’ ‘Heeft Fred terug iets met Angelique?’ Blue kijkt Winter met open mond aan. Die laatste knikt. Een arm slaag ik rond Winters schouders. We weten allemaal hoeveel Winter van Fred houdt. Ook al weet ze dat zelf niet.
Mag ik, omdat ik aan deel 50 ben, lange reacties van iedereen? Dan zou je me nog blijer maken dan ik al ben
Ps: Ik ben al aan deel 57 aan het typen :D
Reageer (5)
spr
1 decennium geledenverder
x
Snel de andere delen plaatsen, anders wordt ik heel boos.
1 decennium geledensnel verder! <3<3
XX.
aaaww (:
1 decennium geledenDit was weer een awesum deeltje ;p
en de 50ste alweer naais
aaah ik wil weten hoe het afloopt ^^
met carlo en fred ;p
Ga snel verder!!!
Xx,
Wie houdt er nu niet van Fred ;p
1 decennium geledenHij is echt lekker:9~
Arme Winter wel ;s
Dat hij 'r gewoon meevraagt, dan is dat ook weer van de baan hé
Anders ga ik met 'm(duivel)
Ik vind deze story echt geniaal fantastisch mega goed!
Meer schrijven en meer posten Laura!
En proficiat
Snél Verdeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer:Y)(nerd)_O__O_
en dan plaats je nu pas deel 50!
1 decennium geledenFOEI!
Super chapter!
Carlo moet eerlijk wezen tegen dr!
I want them together!
Snel weer verder:D
Xx,