Ch. 49 Date
Zoals beloofd een nieuw deel, omdat ik vier lange reacties gehad heb. Vier is inderdaad niet veel, maar het waren de enige reacties. En ik ben het toch al gewend dat ik niet veel lezers heb maar dat maakt niet uit. Ik hou van deze story en jullie, hopelijk, ook.
Lange reacties mogen .
BLUE POV
Om een of andere reden voelt de koude winterlucht goed aan op mijn wangen. Mijn lippen zijn helemaal blauw van de kou. Wat je wel niet allemaal moe doen voor kruidekunde. Naast me staat Ginny, haar lippen zijn paars en ze rilt letterlijk van de kou. Klappertanden doet ze ook. ‘Waarom heb jij niet de kracht van Winter of Sky? Dan kwam er waarschijnlijk zon door’ ‘Bij Winter hangt het van haar humeur af. Dus als ik op dit moment kwaad zou zijn, en ik had Winters krachten, dan zouden we in een sneeuwstorm zitten. En als ik de krachten van Sky zou hebben zou ik me niet op de les kunnen concentreren, want ik moet mijn aandacht bij het zonnetje dan houden’ ik zie haar knikken. Maar ik weet dat ze het toch liever gehad had. ‘Heb je al iemand voor het bal?’ waarom kan niemand daar nog maar een minuutje over zwijgen. ‘Nee’ ik zucht, wie zou er dan ook met mij willen gaan? ‘Ik moet trouwens nog iemand voor Tyler zoeken’ ‘Vraag Sara Grobingen’ ‘Wie?’ Ginny wijst naar een meisje dat de hele tijd naar Tyler en Derek aan het kijken is. Ze heeft lange blonde haren die onder haar muts te voorschijn komen. ‘Ze heeft al twee jaar een crush op hem, ze kan geen enkele avond zwijgen over hem’ ‘Serieus?’ ze knikt. Wie valt er nu voor Tyler? Nou ja dat Derek al iemand had verbaasde me ook. ‘Ik zal het hem straks zeggen’ weer knikt ze.
‘Tyler!’ Derek en Tyler draaien zich op net hetzelfde moment om. ‘Hey Blue, Ginny’ ‘Ik heb iemand voor je gevonden’ ‘Hoe bedoel je?’ het is meer dan duidelijk dat hij onze afspraak al lang vergeten is. ‘Ik heb iemand voor je gevonden voor het bal’ ‘Oh, wie?’ ‘Sara Grobingen’ ‘Wie?’ Ginny legt het rap uit. ‘Ze staart altijd naar me, niet dat ik het erg vind. Ik bedoel het is meer dan logisch dat meisjes hun ogen niet van me kunnen afhouden’ ik begin te hoesten, nep natuurlijk. ‘Heel grappig Blue’ ‘Ga je haar mee uit vragen’ hij knikt. ‘Beter zij dan niemand’ ‘Zo erg is ze niet’ ‘Misschien valt ze nog wel mee, ik zal het wel op het bal zien’ ‘Hoe gaat het met Ruby Tyson?’ ‘Goed, goed’ Derek steekt direct af met een heel verhaal over Ruby. ‘Oh, hoe schattig. Hij is verliefd’ Ginny heeft een verliefde blik op haar gezicht. Niet omdat ze aan Derek denkt maar omdat ze, volgens mij dan toch, aan Daan denkt. ‘Wat? Nee, ik ben niet verliefd’ Dereks wangen kleuren rood, wat voor mij het teken is dat hij wel verliefd is. ‘Nu moet ik nog een date voor het bal vinden’ ‘Misschien vind je die sneller dan je denkt’ ‘Hoe bedoel je?’ Ginny wijst achter me. Aan de andere kant van de gang staat Lucas, met zijn volgenlingen natuurlijk, hij kijkt recht in mijn ogen. Ik moet wel wegkijken. ‘Je nagels zijn lila!’ Ginny roept bijna. ‘En?’ ‘Wat en?’ ‘Wat betekent die kleur?’ ‘Dat ga ik niet tegen jou zeggen’ ik ga haar echt niet zeggen dat lila nagels voor mij hetzelfde zijn als blozen voor iemand anders. Ik trek Ginny, die heel onsubtiel naar Lucas aan het kijken is, mee aan haar elleboog naar onze volgende les.
‘Hey’ de lage stem van Lucas haalt me uit mijn gedachten. ‘Hey’ ‘Mag ik naast je komen zitten’ ik kijk hem verbaasd aan. ‘Hoe bedoel je, Ginny zit naast me’ ik draai me om en merk dat Ginny er niet meer zit. ‘Ga maar zitten’ ik kijk naar mijn bank. ‘Hoe idioot kan ik zijn’ hij grinnikt. ‘Het valt nog wel mee’ ik hoor dat de stoel naast me naar achter schuift en dat er iemand op gaat zitten. ‘Heb je al iemand voor het bal?’ de vraag komt helemaal onverwacht. ‘Nee, waarom?’ ‘Wil je met mij gaan?’ ik kijk hem nog net niet met open mond aan. ‘Sorry, als je niet wilt is het niet erg’ ‘Nee, nee ik wil wel’ een glimlach verschijnt op zijn gezicht. ‘Dat is dan een deal’ ik knik. Een gesprek volgt. Een vlot gesprek dat over koetjes en kalfjes gaat. Uit mijn ooghoek zie ik dat Ginny ons nauwlettend in de gaten houdt. ‘Ze is niet echt subtiel hé?’ ‘Spijtig genoeg niet’ hij grinnikt. ‘Maar ze is je beste vriendin’ ik knik. ‘Voor de rest valt ze heel erg goed mee hoor’ ‘Ik begrijp wat je bedoelt’ ‘Zijn je vrienden ook zo?’ ‘Alleen mijn beste vrienden’ het gesprek loopt vlotjes verder. Normaal ben ik niet zo heel handig met jongens, de uitzonderingen zijn Tylor, Derek, Nick en Ron.
‘En?’ Ginny bespringt me bijna als we het klaslokaal uit komen. ‘Wat bedoel je?’ ‘Heef hij je gevraagd voor het bal?’ ‘Ik denk dat je wel weet over wat we gepraat hebben je was zeer subtiel moet ik zeggen’ ‘En wat was je antwoord’ ‘Dat weet je al’ ‘Nee, Susan zei net iets en als ik terug keek waren jullie over iets anders bezig’ ze werpt een kwade blik op Susan die een paar meter voor ons wandelt. ‘Je moet haar niet gaan vermoorden hoor’ ‘Maar wat heb je nu gezegd’ ze hangt nog net niet aan mijn been. ‘Ja’ ‘Meen je dat? Oh god! Jullie zouden zo’n mooi koppeltje vormen’ de rest van haar woorden hoor ik niet meer. Koppel? Natuurlijk voel ik me aangetrokken tot Lucas, wie niet, maar denkt ze nu echt dat ik verliefd ben op hem? Ik ben onherroepelijk verliefd geworden op haar broer. Dat ze dat niet door heeft. Ik begin al te blozen als ik enkel aan hem denk, mijn hart begint onregelmatig te slagen en mijn hoofd begint te duizellen. ‘Voel je je wel goed?’ ik schrik op uit mijn gedachten omdat Ginny stopt met wandellen en mijn arm vast grijpt. ‘Natuurlijk, waarom zou ik me niet goed voelen?’ ‘Omdat je niet naar me aan het luisteren bent en omdat je bijna tegen die paal bent opgelopen’ ze wijst naar een van de palen die achter ons staat. ‘Sorry, ik was aan het denken wat we de vorige keer bij Toverdranken gezien hebben. Ik heb geen zin om een onvoldoende te halen als we een onverwachte toets ofzo hebben’ snel begint Ginny alles te zeggen wat we vorige les gezien hebben. Dat ze zo snel in mijn leugen trapt, ik dacht dat beste vriendinnen elkaar altijd door hadden? Nou ja we hebben het hier wel over Ginny. Een klein grijnsje verschijnt op mijn gezicht als we verder wandellen naar het Toverdranken lokaal.
Reageer (5)
spr
1 decennium geledenverder
x
awesum <3
1 decennium geledenSnel verdeeerr ^^
Xx,
Brr.. Zwijg me van de kou hé ><
1 decennium geledenHet is al koud genoeg op zichzelf. Arme Blue. Wie weet wordt Ron's haar wel blauw!
Ik geef Fie en de foto gelijk. Maar de fugly acteur is wel het leukste
Snél Verdeeeeeeeeeeeeeeeeeeer gaan
btw, ik probeer aan Fred te schrijven ,xJa, die foto heeft wel gelijk. Ik bedoel, van schattig naar sexy naar ... vreselijk ugly.
1 decennium geledenWas mijn reactie lang genoeg? Want sorry als het niet lang is, ik wil gewoon niet idioot rond de pot praten.Dat is echt kindermishandeling, als je kruidenkunde moet volgen in de kou, met blauwe lippen.
Evile Blue, zomaar liegen over toverdranken.
Sorry voor de korte reactie (en het late lezen), maar ik ben naar de big bang theory aan het kijken - ja, ik heb er nogal lang over gedaan om het helemaal te lezen .
Snel verder, voor Fie en Canada?
Super lief!
1 decennium geledenSnel verder
Xx,